کد خبر: ۱۵۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۱۲ تير ۱۴۰۱
استاندار فارس:

کلنگ زنی پروژه بدون تامین اعتبار انجام نشود

ایمانیه در جمع فرمانداران با بیان اینکه ۹۰ درصد درخواست های مردم در سفر های استانی، عمرانی و پروژه های نیمه تمام است، تاکید کرد: کلنگ زنی پروژه بدون تامین اعتبار انجام نشود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در نشست فرمانداران استان جهاد تبیین را یکی از مهم ترین تکالیف فرمانداران دانست و گفت: جهاد تبیین یکی از فرمان های رهبر معظم انقلاب است که باید به صورت جدی دنبال شود تا نقشه های سیاه نمایی و چهره زدایی از نظام اسلامی دشمنان نقش بر آب شود.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم اهل بزرگ نمایی نیست، بر اطلاع رسانی صحیح خدمات به مردم در راستای شفاف سازی تاکید کرد.

ایمانیه دوره های آموزشی و ضمن خدمت را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: این دوره ها کمک دهنده فرمانداران در عرصه خدمت است چراکه باعث رفع  ضعف ها شده و هم افزایی باعث تسریع در حل مشکلات می شود.

استاندار فارس تعیین تکلیف طرح های نیمه تمام شهرستان ها را مورد تاکید قرار داد و  تصریح کرد: پروژه های کوچک و کلان غیرفعال بیش از دوسال توسط فرمانداران احصا شود و با برنامه ریزی مناسب تکمیل پروژه ها  در دستورکار قرار گیرد چراکه ۹۰ درصد درخواست های مردم در سفر های شهرستانی، عمرانی و تکمیل پروژه های نیمه تمام است.

ایمانیه با بیان اینکه «کلنگ زنی پروژه بدون تامین اعتبار انجام نشود»، گفت: کلنگ زنی و عدم اتمام پروژه های عمرانی سبب آسیب به اعتماد مردم می شود.

استاندار فارس در ادامه خواستار « تدوین برنامه پروژه» در شهرستان ها شد و خاطرنشان کرد: برنامه زمان بندی سالیانه اتمام پروژه ها مشخص گردد و برنامه جامع ۴ ساله شهرستان تا پایان مردادماه تدوین شود.

مقام عالی دولت در استان فارس به رشد ۸ درصدی اقتصادی استان فارس اشاره کرد و افزود: توجه به کیفیت در پروژه ها باید اولویت پیدا کند زیرا عمده ترین عامل افزایش رشد اقتصادی استان، افزایش بهره وری است.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به وجود مراکز علمی قوی در شهرستان های استان، ادامه داد: باید نقش مراکز علمی در حل مشکلات و پیشرفت شهرستان مشخص شود بنابراین باید شاهد ارتباط قوی تر بین فرمانداران و دانشمندان باشیم.

ایمانیه یکی از قسمت های مهم در مراکز دولتی را «میز خدمت» دانست و ضمن تاکید بر ساماندهی میز خدمت در شهرستان ها برای تسهیل در انجام تقاضای مردم، تصریح کرد: در فرمانداری با گشاده رویی از ارباب رجوع استقبال شود و نباید مردم ناامید از فرمانداری برگردند.

استاندار فارس با تاکید بر رفع اختلافات بین ادارات در شهرستان ها، گفت: نقش پدرانه فرمانداری باید به خوبی اجرا شود تا از بروز اختلافات جلوگیری گردد؛ مرجع داوری اولیه فرمانداری و سپس استانداری است. 

نماینده عالی دولت در فارس کاهش فوتی ها ناشی از تصادفات جاده ای را دارای اهمیت ویژه ای اعلام کرد و دستور داد تا فرمانداران با بکارگیری راهکارهای مناسب سهم خود را کاهش حوادث جاده ای ایفا کنند.

ایمانیه اهتمام ویژه فرمانداران برای اجرای طرح مهم کاداستر را لازم دانست و گفت: در این طرح با ثبت زمین ها، مالکیت اراضی مشخص خواهد شد و همچون سدی  مقابل سودجویان  قرار می گیرد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه باید شبکه نظارتی فرمانداران قوی تر شود، خواست تا از احداث چاه غیر مجاز جلوگیری گردد‌‌.

نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه صنایع تبدیلی باتوجه به ظرفیت کشاورزی و باغات هر شهرستان باید توسعه داده شود، اعلام کرد: یکی از معیارهای ارزیابی عملکرد فرمانداران ، میزان افزایش بهره وری ناشی از تبدیل مواد غذایی به محصولات فرآوری شده و افزایش حجم صنایع تبدیلی است.

وی کشت گیاهان دارویی را به عنوان معیار ارزشیابی شهرستان تلقی کرد و گفت: با همکاری جهاد کشاورزی، کشت گیاهان دارویی رشد و توسعه یابد.

 ایمانیه افزود: راه اندازی پنجره واحد در شهرستان ها باید تسریع شود و مدیران کل استانی با تفویض اختیارات  به شهرستان ها فرآیند کارها را کوتاه تر کنند؛ دانش بنیان شدن فعالیت های شهرستان ها مقوله دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار فارس با تاکید بر تسریع در انتصاب معاونین فرمانداران و بخشداران به اهمیت صیانت از جمعیت اشاره کرد و اخطار داد این مهم بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری است و جز معیارهای رتبه بندی فرمانداران قرار خواهد گرفت.

نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه اجرای سیاست های وزارت کشور در خصوص اتباع بیگانه غیر مجاز ضروری است، گفت: بکارگیری اتباع غیرمجاز توسط کارفرمایان ایرانی از سه تا شش ماه حبس به دنبال دارد.

وی کم آبی و تنش های شهرستان ها مخصوصا در فصل تابستان را مورد توجه قرار داد و بیان  کرد: در زمینه  مشکلات آب تصمیمات فوری، جامع و کاربردی گرفته شود و پساب شهرهای بزرگ شهرستان ها در صنعت بکارگیری گردد.

 ایمانیه در ادامه از پیگیری خط پنجم انتقال آب دریای خلیج فارس به استان فارس خبر داد و اظهار کرد: با انعقاد تفاهم نامه با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) خط لوله شرق و غربی استان نیز طراحی خواهد شد.

استاندار فارس آبخیز داری را یکی از راه های موثر در مدیریت بحران کم آبی برشمرد و خاطرنشان کرد: که ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۵۶ به استان فارس برای احداث آبخیزداری ها پرداخت خواهد شد که لازم است فرمانداران برای استفاده از این منابع طرح های خود را ارایه کنند. 

نماینده عالی دولت در استان فارس ملاک های فرماندار موفق را  ایجاد اشتغال، جلب رضایت مردم شهرستان و رفع موانع تولید اعلام کرد.

وی اعلام سیاست «رفع موانع تولید» توسط رهبر معظم انقلاب را مخصوص برهه های زمانی ندانست و گفت: نباید اجازه مانع تراشی در تولید داده شود چراکه عدم اشتغال باعث افزایش آسیب های اجتماعی و ایجاد رکود در کشور می شود. 

استاندار فارس در پایان با بیان اینکه کاهش مصرف برق در شهرستان ها ضروری است، گفت: رویکرد دولت عدم خاموشی مشترکان خانگی بوده و در صنایع و کشاورزی نیز با تدابیر اتخاذ شده سعی داریم کمترین آسیب وارد شود؛ بنابراین نیازمند مدیریت بهینه مصرف برق هستیم.


انتهای پیام/س
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان