کد خبر: ۱۵۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۱۲ تير ۱۴۰۱
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت خبر داد:

تولید ۳۰ هزار تن هویج در مرودشت

امیریان از آغاز برداشت نیمه مکانیزه هویج از ۶۰۰ هکتار مزارع این شهرستان خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی شهرستان های شیرازه، منصور امیریان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: متوسط عملکرد هویج ۵۰ تن در هکتار است و پیش بینی می‌شود ۳۰ هزار تن هویج در این شهرستان تولید شود که علاوه بر تازه خوری و استفاده در صنایع تبدیلی به مرکز استان و سایر شهرستان‌های همجوار بارگیری و به فروش می‌رسد.

وی افزود: کشت هویج در این شهرستان در بهمن و اسفند سال گذشته به صورت کاملا مکانیزه با دستگاه ردیف کار انجام شده است و برداشت نیز ازاوایل تیر آغاز شده است و تا مرداد ماه ادامه دارد.

این مقام مسئول گفت: هویج در این شهرستان به صورت کشت بر روی پشته انجام می‌شود و کشت ردیفی و بر روی پشته، عملیات داشت و برداشت مکانیزه و استفاده از روش آبیاری نواری را تسهیل می‌کند.

امیریان بیان کرد: کشت هویج نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد افزایش داشته است که افزایش اشتغال زایی برای کارگران فصلی را در پی داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، با اشاره به اینکه هویج در مرودشت صد درصد به روش‌های نوین آبیاری می‌شود، یادآور شد: کشت نواری و استفاده از ارقام هیبریدی نقش مهمی در کاهش مصرف آب و افزایش بازده این محصول دارد.

انتهای پیام/ر
برچسب ها: شیرازه ، مرودشت ، کشاورزی
نظرات بینندگان