کد خبر: ۱۵۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۱۴ تير ۱۴۰۱
بسته ویژه حوادث شیرازه:

سوداگر مرگ و همدستانش در دام پليس

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه،مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

كشف کالای قاچاق 35 میلیاردی در کوه‌چنار

جانشين فرمانده انتظامی استان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 35 میلیارد ریال در شهرستان كوه‌چنار خبر داد.

سردار يوسف ملك‌زاده ، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامي كوه‌چنار حين گشت‌زني در محور مواصلاتی كازرون-شيراز  به یک دستگاه کامیون حامل بار مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.

وي افزود: مأموران در بازرسي از آن كاميون 4 دستگاه قهوه‌ساز، 2 هزار و 950 عدد انواع ساعت زنگ‌دار و 37 هزار و 532 عدد دستمال پارچه‌اي، اسباب بازي، ليوان، پيانو، گل مصنوعي، آونگ و گوي تزئيني و جعبه موسيقي خارجی قاچاق و فاقد مدارک که به صورت بسيار ماهرانه‌اي در پوشش حمل گالن‌های خالی 20 لیتری جاسازي شده بود را كشف كردند.

جانشين فرمانده انتظامی استان با بيان اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 35 میلیارد ریال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: در اين خصوص راننده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

توقيف جرثقيل 87 میلیاردی قاچاق در كازرون
 
فرمانده انتظامي کازرون از كشف يك دستگاه جرثقيل قاچاق به ارزش 87 ميليارد ريال توسط ماموران پليس آگاهی خبر داد.

 اسماعیل زراعتیان، اظهار داشت: ماموران پليس آگاهي شهرستان كازرون حين كنترل محورهاي مواصلاتي به یک كاميون حامل یک دستگاه جرثقيل مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد پلاک نصب شده بر روی جرثقیل جعلي و به صورت غيرقانوني و قاچاق وارد كشور شده است.

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون با بيان اينكه ارزش جرثقیل مکشوفه برابر نظر کارشناسان 87 میلیارد ريال برآورد شده است، تصريح كرد: در اين خصوص راننده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

کشف محموله گیاهان دارویی قاچاق در بوانات
 
فرمانده انتظامی بوانات از کشف 90 کیلوگرم گیاهان دارویی قاچاق در بازرسي از يك دستگاه وانت پيكان خبر داد.

 ابوالحسن مزارعی در تشریح این خبر بيان كرد: در ادامه طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران انتظامی بوانات حین گشت‌زنی هدفمند در محورهاي مواصلاتی به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از آن خودرو 90 کیلوگرم گیاه دارویی قاچاق از نوع آویشن کشف و راننده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.

فرمانده انتظامی بوانات خاطر نشان كرد: ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است.

توقیف 28 دستگاه موتورسیکلت متخلف در ممسنی
 

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی گفت: طي 48 ساعت گذشته 28 دستگاه موتور‌سیکلت متخلف توقیف و روانه پارکینگ شد.

 محمدنیکبخت، اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان ممسنی در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و پاکسازی مکان‌های عمومی و تفرجگاه‌های سطح شهر 28 موتورسیکلت متخلف را توقیف و روانه پارکینگ کردند.

وی افزود: ایجاد مزاحمت برای خانواده‌ها، همراه نداشتن مدارک و انجام حرکات نمایشی و خطرناک از تخلفات راکبان این موتورسیکلت‌ها بوده است.

 نيكبخت گفت: پلیس با اعمال طرح های مختلف، با مجرمان و برهم زنندگان امنیت و آسایش مردم قاطعانه برخورد می‌کند و سامانه فوریت‌های ۱۱۰ تمام وقت آماده رسیدگی به خواسته‌های شهروندان است.

توقیف خودور حامل روغن صنعتی قاچاق  

فرمانده انتظامي بوانات از توقیف یک دستگاه تانکر حامل روغن صنعتی قاچاق در اين شهرستان خبر داد.

 ابوالحسن مزارعی در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و فرآورده‌های نفتی، روز گذشته ماموران پلیس آگاهی شهرستان بوانات حین ایست و بازرسی و کنترل خودروهای عبوری به  یک دستگاه  کامیون مشکوک و آن را براي بررسی بیشتر توقیف كردند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو 23 هزار و 950 لیتر روغن صنعتی قاچاق و فاقد مجوز حمل کشف و راننده براي سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی بوانات با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله کشف شده را 3 میلیارد و 100 میلییون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: مقابله با قاچاق به صورت ويژه در دستور کار این فرماندهی است و با قاچاقچيان به شدت مقابله خواهد شد.

كشف تریاک در لامرد


فرمانده انتظامي لامرد از کشف 9 کيلو و 300 گرم مواد مخدر از نوع تریاک در اين شهرستان خبر داد.

 مهراب زارع‌پور ، در تشريح اين خبر اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر لامرد حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک سواري پژو 405 مشکوک و دستور ايست را صادر كردند كه راننده بدون توجه اقدام به فرار كرد.

وي افزود: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران انتظامي موفق شدند با اقدامات فني و تخصصي خودرو را توقيف و راننده را نيز دستگير كنند.

فرمانده انتظامي لامرد با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو 9 کيلو و 300 گرم مواد مخدر از نوع تریاک كشف شد، گفت: راننده براي سير مراحل قانوني روانه دادسرا شد.

کشف یک میلیاردی کالای قاچاق دراقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال توسط ماموران کلانتری دژکرد اين شهرستان خبر داد.

 مراد صارمی ، بیان کرد: در راستای مقابله با ورود کالای قاچاق، ماموران کلانتری دژکرد حین کنترل خودروهای عبوری به یک سواري پژو پارس مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از اين خودرو 240 عدد تيغه، پایه فلزی و موتور پنکه سقفی، 9 دستگاه چای‌ساز، سبزی خردکن و اسپیکر، 5 عدد عروسک سخن‌گو و 30 عدد ایرپاد خارجي قاچاق كشف شد.

فرمانده انتظامي اقلید با بيان اينكه ارزش این محموله قاچاق بنا به نظر کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: راننده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف 10 دستگاه ماینر قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از کشف 10 دستگاه ماینر قاچاق به ارزش 3 میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد.

 علیرضا نوشاد ، اظهار داشت: مأموران انتظامی این فرماندهی پس از اطلاع از نگهداری دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در 3 منزل مسکونی در محدوده این شهرستان، با هماهنگی مقام قضائی از مکان های مورد نظر بازدید کردند.

وي تصریح کرد : در بازرسی مأموران از این محل‌ها، 10 دستگاه ماینر خارجي قاچاق کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه کارشناسان ارزش تجهیزات مذکور را 3 ميليارد و 500 میلیون ریال برآورد کرده‌اند، از شهروندان خواست: برای کمک به اقتصاد، آرامش و خصوصا امنیت جامعه، در صورت اطلاع از اینگونه موارد مراتب را از طریق تلفن110 به پلیس اطلاع دهند.

سوداگر مرگ و همدستانش در دام پليس جهرم

فرمانده انتظامي جهرم از توقيف سواري پرايد و كشف 95 كيلو‌گرم ترياك در اين شهرستان خبر داد.

 خسرو رزمجويي ، بيان كرد: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر در راستاي طرح مقابله با قاچاقچيان، حين كنترل خودروهاي عبوري در محور مواصلاتي جهرم- لارستان به يك سواري پرايد مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

فرمانده انتظامي جهرم با اشاره به اينكه در بازرسي از اين خودرو 95 كيلو ترياك كشف شد، گفت: راننده قاچاقچي نيز دستگير شد.

 رزمجويي با بيان اينكه در اين خصوص يك سواري پرايد با 3 سرنشين كه اسكورت محموله بود نيز توقيف شد، تصريح كرد: متهمان براي سير مراحل قانوني روانه دادسرا شدند.

اين مقام انتظامي تأكيد كرد: مبارزه با پديده شوم مواد مخدر با جديت از سوي پليس دنبال مي‌شود و با توجه به نقش بي بديل شهروندان در دستاوردهاي پليس، ضروري است همکاري آنان در اين زمينه بيش از گذشته با مأموران تداوم يابد و هرگونه مورد مشکوکي را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

کشف گازوئیل قاچاق از منزل مسکونی

فرمانده انتظامی فسا از کشف 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از یک منزل مسکونی خبر داد.

 محمدهاشم قسام ، اظهار کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر قاچاق گازوئیل توسط فردی سودجو در یکی از محلات شهرستان فسا، رسیدگی به موضوع در دستور کار افسران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن منزل موفق شدند 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق كشف كنند.

فرمانده انتظامی فسا با بيان اينكه در اين خصوص يك نفر دستگير و با پرونده متشکله روانه دادسرا شد، گفت: سوخت‌هاي مکشوفه به شرکت پخش فرآورده های نفتی تحویل شد.

احتکار مواد شوینده وخواربار در قیروکارزین

فرمانده انتظامي قیروکارزین از کشف مواد شوینده وخواربار احتکار شده در اين شهرستان خبر داد.

 قربانعلی روستا، اظهار داشت: احتکار کالا و عدم عرضه آن ضمن لطمه زدن به سیستم تولید و توزیع، فشار اقتصادی به مردم وارد می‌کند و پلیس با فعالان این عرصه به شدت برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در پی دریافت گزارشی مبنی برخالی کردن بار مواد شوینده وخواربار در يك منزل مسکونی در یکی از محله‌هاي شهرستان قیر‌وكارزين، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامي قیروکارزین افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان موفق شدند مقدار زيادي مواد شوینده و خواربار کشف کنند.

 روستا با اشاره به اینکه كارشناسان ارزش اموال احتكار را يك ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، از مردم خواست هرگونه موارد مشابه را از طريق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

كشف كالاي قاچاق در استهبان  

فرمانده انتظامي استهبان گفت: ماموران اين فرماندهي موفق به كشف 42 طاقه پارچه خارجي قاچاق به ارزش يك ميليارد و 200 ميليون ريال شدند.

 حسين اكبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: در راستاي طرح مبارزه با قاچاق كالا و ارز، ماموران پليس آگاهي استهبان حين ايست و بازرسي در محور‌هاي مواصلاتي به يك پژو 405 مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي افزود: ماموران انتظامي موفق شدند در بازرسي از اين خودرو 42 طاقه پارچه خارجي قاچاق كشف و راننده را نيز دستگير كنند.

فرمانده انتظامي استهبان با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش پارچه‌هاي مكشوفه را يك ميليارد و 200 ميليون ريال برآورد كرده‌اند، گفت: راننده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.

اجراي طرح ارتقا امنيت اجتماعي توسط پليس آباده

فرمانده انتظامي آباده از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و جمع‌آوري و دستگيري 16 معتاد و خرده فروش طي يك هفته گذشته خبر داد.

 سيدابوالفضل مسعودي ، اظهار داشت: در راستاي مطالبات عمومي و ارتقاء احساس امنيت در بين شهروندان با هدف نا امن کردن محلات جرم‌خيز، مأموران انتظامي آباده طرح پاکسازي نقاط آلوده را طي يك هفته گذشته با جديت اجرا كردند.

وي ادامه داد: ماموران موفق شدند در اين طرح ضمن جمع‌آوري و دستگيري 16 معتاد و خرده ‌فروش، 2 كيلو و 529 گرم انواع مواد مخدر را نيز كشف كنند.

فرمانده انتظامي آباده با اشاره به اينكه در اين خصوص 2 دستگاه خودرو و 4 دستگاه موتور‌سیکلت متعلق به خرده فروشان كه به وسيله آنها اقدام به تهيه و توزيع مواد مخدر مي‌كردند توقيف شد، افزود: كشف 2 دستگاه خودرو و موتورسيكلت مسروقه و دستگيري يك سارق در اين خصوص، دستگيري 13 سارق و كشف 27 فقره انواع سرقت‌ها، توقيف 37 دستگاه وسايط نقليه مزاحم و متخلف، دستگيري 13 متهم و کشف 15 فقره پرونده اعم از کلاهبرداري و جرايم رايانه‌اي از ديگر نتايج اجراي اين طرح‌ها مي‌باشد.

 مسعودي تصريح كرد: طرح‌هاي پاکسازي در رابطه با خرده فروشان و دستگيري مجرمين و سارقان به صورت مستمر در دستور کار اين فرماندهي قرار دارد و پليس با هنجار‌شكنان برابر قانون به شدت برخورد مي‌كند.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان