کد خبر: ۱۵۴۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۱۵ تير ۱۴۰۱
استاندار فارس:

از همفکری مردم در تصمیم‌ گیری‌ هایمان استفاده کنیم

ایمانیه ضمن تاکید بر لزوم حضور مسئولان در میان مردم و مشارکت دادن آنها در برنامه‌ها افزود: ما برای رفع مشکلات هم استانی ها آمده‌ایم، چرا نباید از همفکری آنها در تصمیم‌ گیری‌ هایمان استفاده کنیم در حالی که تجریه نشان داده کارهای مردم محور، همواره موفق‌ تر بوده‌اند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس در همایش شهرداری ها و دهیاری های فارس، ضمن تاکید بر لزوم حضور مسئولان در میان مردم و مشارکت دادن آنها در برنامه‌ها افزود: ما برای رفع مشکلات مردم آمده‌ایم، چرا نباید از همفکری مردم در تصمیم‌ گیری‌ هایمان استفاده کنیم در حالی که تجریه نشان داده کارهای مردم محور همواره موفق‌ تر بوده‌اند.

وی ادامه داد: بسیاری از این بلاتکلیفی ها که امروز در جامعه به یک معضل تبدیل شده ناشی از انعطاف‌ناپذیری ماست در حالی که برای منافع مردم باید انعطاف به خرج داد. چه اشکالی دارد ملکی که در اختیار فرمانداری است برای کار عمومی به آموزش و پرورش یا نهاد دیگری واگذار شود؟ همه اینها متعلق به دولت و حق بیت‌المال است.

ایمانیه هدفگذاری و داشتن برنامه کوتاه ‌مدت، میان ‌مدت و بلند مدت را در پیشبرد تمام امور مهم دانست و گفت: فرمانداران، دهیاران، بخشداران و شهرداران باید در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، اقتصادی، فضای سبز، زیباسازی شهری و سایر حوزه‌ها طرح، برنامه و هدف داشته باشند.

نماینده عالی دولت در فارس، از مسئولان و مدیران استان خواست که کارها را طبق برنامه زمان‌بندی پیش برده، رصد کرده و اصلاح کنند تا بتوانند به اهداف پیش رو نزدیک شوند و دست یابند.

وی ادامه داد: برنامه‌های پنج ساله توسعه کشور نیز با همین هدف تنظیم شده اما بسیاری از ما حتی این برنامه‌ها را نمی‌خوانیم و در نتیجه به آنها عمل هم نمی‌کنیم.

توسعه متوازن مد نظر شهرداران و دهیاران باشد

استاندار فارس، بر لزوم توجه شهرداران و دهیاران به توسعه متوازن گفت: در انجام امور یک‌جانبه‌نگر نباشیم و به همه مباحث شهر و روستا از جمله مسائل عمرانی، فرهنگی و سرمایه گذاری توجه کنیم.

ایمانیه افزود: در زمینه شفاف سازی امور نیز امیدوارم با راه‌اندازی سایت شفافیت، وضعیت به ویژه در مناقصه ها، مزایده ها و به کارگیری نیرو بهتر شود.

با ساخت و سازهای غیرمجاز قاطعانه برخورد شود

وی، بر لزوم برخورد برخورد قاطع با ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها و حاشیه شهرها نیز تاکید کرد و گفت: بسیار شاهد هستیم که برخی روستاها و نقاط حاشیه شهر شیراز در خارج از طرح هادی به ساخت و سازهای غیرمجاز پرداخته‌اند.

عالی ترین نماینده دولت در فارس افزود: در این زمینه با پیگیری جدی، ساز و کار شفافی را مشخص کرده‌ایم که بر اساس آن موارد تخلف ها گزارش شود تا با حضور نیروی انتظامی و امور اراضی نسبت به تخریب آن اقدام و گزارش کار نیز به دادستانی ارائه شود.

 انتهای خبر/ ح

نظرات بینندگان