کد خبر: ۱۵۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۱۵ تير ۱۴۰۱
فرمانده سپاه فجر فارس:

رقابت بیش از ۱۸۰۰ فرزند ذکور خانواده های سپاه به میزبانی شیراز

سردار بوعلی از رقابت بیش از ۱۸۰۰ فرزند ذکور خانواده های سپاه در جشنواره ملی فرهنگی ورزشی شمیم خانواده در شیراز خبر داد.

به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، سردار سرتیپ پاسدار یدالله بوعلی در نشست خبری جشنواره بزرگ فرهنگی ورزشی «شمیم خانواده» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عنوان امام رئوف بیان کرد: استان فارس با محوریت شهر شیراز و سومین حرم اهل بیت میزبان این جشنواره خواهد بود، فرزندان خانواده های سپاه در همه رشته‌های ورزشی که برای این برنامه پیش‌بینی شده حضور پیدا می کنند.

وی در خصوص این جشنواره ملی اظهار کرد: استان فارس در زمینه ورزش دارای ظرفیت‌های متعدد و متنوعی هم از نظر زیرساخت و هم از جهت توانمندی برای میزبانی است و خوشبختانه این کار مورد استقبال واقع شده است.

 سردار بوعلی با بیان اینکه سپاه در موضوع ورزش در ابعاد مختلف فعال است، تصریح کرد: از نظر زیرساخت در سراسر استان فارس قدم‌های بسیار خوبی برداشته شد و در چند سال اخیر برابر چند دهه به ظرفیت سالن‌های سرپوشیده استان توسط سپاه اضافه شد.

فرمانده سپاه فجر فارس همچنین بیان کرد: در حال حاضر در همه شهرهای استان و تمامی مراکز بخش‌ها و دهستان‌ها دارای سالن‌های سرپوشیده ورزش هستیم.

وی فعال بودن در رشته های مختلف ورزشی را یکی از اهداف مجموعه ذکر کرد و افزود: استعدادهای مختلف و متعددی در استان وجود دارد که باید زمینه این کار را برای این استعدادها فراهم کنیم و تا آنجا که برای ما مقدور است امکانات را در اختیار افراد مستعد قرار دهیم تا استعداد آنها شکوفا و به ورزش استان کمک شود.

بوعلی از احداث و بهره برداری بیش از
۳۵۰ سالن ورزشی در چند دهه اخیر خبر داد و عنوان کرد: مجتمع ورزشی امام مهدی(عج)که دارای ۹سالن ورزشی در رشته‌های کشتی، سنگنوردی، ورزش زورخانه‌ای، فوتسال، تیراندازی، بدنسازی و رشته‌های ورزشی رزمی است به عنوان ظرفیتی محسوب می‌شود که به شهر شیراز اضافه خواهد شد.

  به گفته سردار بوعلی این مجتمع در بلوار رحمت واقع شده و اطراف آن، هیچ‌گونه مکان ورزشی وجود ندارد و در مکان‌یابی که انجام شد این منطقه از شهر به عنوان یکی از بهترین نقاط برای ایجاد این ظرفیت انتخاب شد.

فرمانده سپاه فجر تصریح کرد: در ایجاد زیرساخت‌های ورزش در استان تمام دغدغه ما این بود که این سالن‌ها و امکانات در مناطقی فراهم شود ‌که در دسترس عموم مردم قرار بگیرد.


بوعلی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از زیرساخت‌های ورزشی توسط سپاه ایجاد شده در خارج از محیط‌های پادگانی و در دسترس مردم است بیان کرد: امکان دسترسی مردم در زیرساخت‌هایی که در محیط‌های پادگانی احداث شده نیز به راحتی فراهم شده است.


وی از آغاز استعدادیابی ورزشی از سال گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر ۴۵ پایگاه استعدادیابی را در سراسر استان راه‌اندازی کرده و بیش از ۱۰ هزار متر فقط تشک تاتامی برای تجهیز سالن‌ها تهیه کردیم.

فرمانده سپاه فجر گفت: سپاه فجر فارس تنها سپاه در کشور به شمار می‌رود که دارای تیم ورزشی فوتبال است و در تلاش هستیم تا این تیم ارتقا پیدا کند و به لیگ برتر برگردد.

بوعلی در ادامه اظهار کرد: درصدد هستیم آکادمی باشگاه فجر را به صورت فراگیر در همه سطوح سنی و بر اساس استعدادیابی از درون استان فارس گسترش دهیم و امید است در این راستا به سطح قابل قبولی برسیم.


فرمانده سپاه فجر عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم در سایر رشته‌های ورزشی در استان و خارج از استان نقش داشته باشیم پیشنهاد دادیم که این جشنواره در استان فارس برگزار شود و این امر می تواند به معرفی و ظرفیت سازی برای استان فارس منجر شود.

وی از تعامل سپاه فجر فارس، اداره کل ورزش و جوانان و ادارات مختلف برای برگزاری این جشنواره خبر داد و افزود: بیش از هزار و ۸۰۰ ورزشکار در این جشنواره شرکت کرده و در ۶ رشته‌ورزشی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

بوعلی ادامه داد: ۲۰۰ شرکت‌کننده در رشته تیراندازی در رده سنی نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ سال و رده سنی جوانان ۱۸ تا ۲۱ سال باهم رقابت می کنند ودر رشته شنا هم ۱۷۰ ورزشکار در رده سنی ۱۳ تا ۱۴ و ۱۵ تا ۱۷ شرکت می کنند.

فزمانده سپاه فجر با بیان اینکه در رشته آمادگی جسمانی ۱۵۰ شرکت‌کننده در رده سنی ۱۴ تا ۱۶، ۱۷ تا ۱۹ و ۲۰ تا ۲۲ سال با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، گفت: در رشته تکواندو نیز ۱۷۰ ورزشکار در رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان با هم رقابت می‌کنند. همچنین در مسابقات والیبال ۲۷ تیم و در رقابتهای فوتسال ۳۵ تیم در رده سنی نوجوانان و جوانان از سراسر کشور حضور دارند.

وی از برگزاری تمامی مسابقات مذکور به میزبانی شهر شیراز در 20 تیر خبر داد و افزود: این مسابقات ویژه فرزندان ذکور خانواده های سپاه به مدت سه روز در شهر شیراز برگزار می‌شود و بخش بانوان به میزبانی استان خوزستان برگزار شده است.

سردار بوعلی با بیان اینکه این رویداد در بخش بانوان با میزبانی استانی خوزستان برگزار می‌شود گفت: در مجموع ۲۴۳ نفر عوامل اجرایی هستند که عمدتا برای داوران و ناظرین از ظرفیت های استان فارس استفاده شده است.

این مقام مسئول افزود: بنا را بر این گذاشتیم که هر کار ملی یا استانی که انجام می‌دهیم و سپاه به عنوان میزبان است این کار با محوریت سومین حرم اهل بیت (ع) صورت بگیرد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس اظهار کرد: هدف ما از به عهده گرفتن میزبانی این جشنواره نیز این است که افزون بر برگزاری این رویداد شرایطی فراهم کنیم که استان فارس را در ابعاد مختلف فرهنگی، تاریخی و گردشگری با محوریت سومین حرم اهل بیت (ع) معرفی کنیم.

انتهای پیام/ر

برچسب ها: شیرازه ، ورزش ، سپاه فجر
نظرات بینندگان