کد خبر: ۱۵۴۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۱۶ تير ۱۴۰۱
نماینده شیراز و زرقان:

از بانک‌ها گلایه داریم

عزیزی از خروج منابع بانکی از استان فارس انتقاد کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ،ابراهیم عزیزی نماینده مردم شهرستانهای شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی چهارشنبه ۱۵ تیر در نشست شورای هماهنگی بانک های استان فارس با بیان اینکه بانک ها باید از پروژه های بزرگ استان حمایت کنند، افزود: از شورای هماهنگی بانک های استان فارس توقع داریم که روی حمایت از پروژه های کلان استان فارس تمرکز کنند.

وی افزود: ما موافقت مدیران ملی بانک ها را برای حمایت از پروژه ها اخذ کرده ایم اما در استان باید شاهد تحرک بیشتری برای این امر باشیم.

عزیزی با اشاره به پروژه های بزرگ استان همچون خط انتقال آب، آزادراه شیراز اصفهان، خط انتقال فرآورده و... گفت: اگر رشد و شکوفایی استان را می خواهیم نیاز به نگاه عمل گرایانه و بلند داریم.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از تمرکز گرایی نظام اداری و بانکی کشور اظهار داشت: تمرکز گرایی بلای جان کشور است و این مشکل بزرگ باید حل شود که مجلس این آمادگی را دارد که در قالب یک طرح، این تصدی گری ها را کاهش دهد تا مدیران استان ها با اختیارات بیشتری عمل کنند.

نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود نیز به خروج منابع بانکی از استان اشاره کرد و اظهارداشت: هیچ مدیر کارخانه ای حق ندارد منابع بانکی خود به استان های دیگر ببرد چراکه از امکانات این استان استفاده می کنند.

وی افزود: دلیلی ندارد که یک کارخانه از آب، برق، گاز، جاده و... این استان استفاده کند اما منابع بانکی خود در استان های دیگر قرار دهد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار همراهی بانک های خصوصی با پروژه های استان شد و گفت: از بانک های خصوصی گله داریم و معتقدم که باید احساس مسوولیت بیشتری در این خصوص داشته باشند.

انتهای پیام/ف

منبع: ایسنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان