کد خبر: ۱۵۴۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۱۸ تير ۱۴۰۱
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس:

فرهنگ مهارت آموزی در سراسر کشور نهادینه شود

عزیزی گفت:‌ می‌بایست تلاش کنیم که فرهنگ مهارت آموزی در سراسر کشور نهادینه شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شرازه، ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس در دیدار با کیائی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بر تقویت راهکار‌های مربوط به تقویت جایگاه آموزش‌های مهارتی در سطح جامعه تاکید و گفت: نسبت به توجه ویژه به آموزش‌های مهارتی در راستای ارتقاء سطح توانمندی‌های جوانان و ایجاد بستر‌های پایدار شغلی در سطح استان تاکید ورزید.

وی گفت: می‌بایست تلاش کنیم که فرهنگ مهارت آموزی در سراسر کشور نهادینه شود و جامعه از فرصت‌های بوجود آمده در حوزه‌های استفاده از آموزش‌های مهارتی منتفع شود.

عزیزی، ترویج و گسترش فرهنگ مهارت آموزی را زمینه‌ای برای افزایش تولید، ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی در سطح استان و کشور برشمرد.

کیائی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس نیز در خصوص سیاست‌ها و ماموریت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس توضیحات مبسوطی را ارائه و در خصوص اجرای آموزش‌های مهارتی در محیط کار واقعی به بعنوان یه رویکرد اساسی ملی و استانی اشاره کرد.

وی نسبت به همکاری با موسسه سکوای آلمان در رابطه با تجهیز کارگاه‌های آموزشی برق و صنعت ساختمان با هدف تربیت نیروی کار ماهر برای پشتیبانی از طرح نهضت ملی مسکن توضیحاتی را ارائه کرد.

کیائی در ادامه در خصوص طرح اجرای آموزش‌های مهارتی در حوزه دانشجویان و دانشگاهیان با عنوان طرح‌های کهاد و نخلستان که از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ارائه شده است برنامه‌های استانی این اداره کل را تشریح کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس نسبت به توسعه فیزیکی فضای آموزشی و افزایش سهم سرانه مردم استان از فضای فیزیکی آموزش‌های مهارتی تاکید ورزید و از فعال نمودن پروژه عمرانی مرکز تخصصی آموزش هتلداری و گردشگری شیراز پس از یک دهه توقف و نیز فعال سازی تکمیل پروژه‌های مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های مهر و گراش گزارشی را ارائه کرد.

انتهای خبر/ح
نظرات بینندگان