کد خبر: ۱۵۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۳ - ۱۸ تير ۱۴۰۱
استاندار فارس:

اعتبارات بیشتر در پروژه‌هایی صرف شود که نیمه‌تمام است

ایمانیه با بیان اینکه اعتبارات بیشتر در پروژه‌هایی صرف شود که نیمه‌تمام است و تمام شدنش اشتغال بیشتری تولید می‌کند، افزود: اولویت دوم با پروژه‌هایی باشد که بهره‌وری بیشتری دارند و در نهایت هزینه در پروژه‌هایی که جمع زیادتری منتفع می‌شوند.
استاندار فارس با اشاره به اعتبارات استان فارس اولویت‌های هزینه‌کرد و تخصیص این اعتبارات را اعلام کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، محمدهادی ایمانیه امروز ۱۸ تیرماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس با بیان اینکه سازمان برنامه‌ریزی تمام ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف را تا پایان مردادماه یا نیمه شهریور  احصا و به آنها اطلاع دهد، اظهار داشت: دستگاه‌های مختلف باید آموزش ببینند و در این زمینه نیاز به راهنمایی دارند. همچنین عملکرد دستگاه‌ها نیز باید مرتب رصد شود. 

وی درباره مباحث مطرح شده پیرامون حقوق و افزایش آن گفت: دریافتی متفاوت برای جایگاه و شرایط یکسان افراد در ادارات مختلف دغدغه ما بوده و باید سعی این باشد که در استان کم کردن فاصله در حد اختیارات سازمان برنامه انجام شود. 

ایمانیه با بیان اینکه مدیران کل به فرمانداران اعلام کنند که هر اندازه اعتبار برای پروژه‌های حوزه‌های شما گذاشتند دستگاه‌ها هم اعتبار می‌آورند، افزود: به عبارتی یک قرارداد با سهم برابر برای دستگاه‌ها و فرمانداران تا پروژه‌های شهرستانی به سرانجام برسد. 

نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به اینکه تامین اعتبار با تکیه بر بودجه دولتی سال‌ها زمان می‌برد، عنوان کرد: مدیران و مسئولان از دیگر راه‌ها برای تامین اعتبار اقدام کنند و با تدبیرهای ویژه از طریق جذب سرمایه‌گذار و دیگر راه‌ها سرمایه تامین کنند. 

وی تصریح کرد: پیشنهاد دیگر این است که تفاهم‌نامه 3 جانبه با شهرستان‌ها امضا شود بین فرمانداران و نمایندگان و دستگاه‌ها تا پروژه‌ها با سهم یک سوم هر یک از این بخش‌ها تامین اعتبار شود در این راستا نیز مدیران کل پیشنهادات و اولویت‌ها را مشخص کنند تا زمینه همکاری و تصمیم‌گیری بهتر انجام شود. 

استاندار فارس با بیان اینکه اعتبارات بیشتر در پروژه‌هایی صرف شود که نیمه‌تمام است و تمام شدنش اشتغال بیشتری تولید می‌کند، افزود: اولویت دوم با پروژه‌هایی باشد که بهره‌وری بیشتری دارند و در نهایت هزینه در پروژه‌هایی که جمع زیادتری منتفع می‌شوند. 

ایمانیه با اشاره به اعتبار یک درصدی پژوهش عنوان کرد: موثر کردن پژوهش و تقویت فعالیت‌های دانش‌بنیان جز تصمیمات همه شهرستان‌ها باشد موضوع دیگر هم این است که به همه فرمانداران ابلاغ شود برای مولدسازی برنامه داشته باشند و تا یک ماه آینده برنامه بفرستند. 

 از کل اعتبارات هزینه‌ای بخش قابل توجهی صرف حقوق و مزایا می‌شود

عبدالحمید سنگی معاون بودجه سازمان مدیریت استان فارس در این جلسه به تشریح وضعیت اعتبارات استان فارس پرداخت و گفت: 11 خرداد ابلاغ اعتبارات انجام شده که بر این اساس در اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استان در 1401 نسبت به سال قبل 217.3 درصد رشد داشته است. 

وی با اشاره به دیگر ردیف‌های اعتباری افزود: در اعتبارات 3 درصد نفت و گاز 41.4 درصد رشد داشته و جمع کل اعتبارات استانی 26.4 درصد رشد داشته است  اما سهم اعتبارات استانی از کل کشور 5.4 درصد بوده که این میزان در سال گذشته 5.7 درصد بوده است. 

سنگی عنوان کرد: سهم استان فارس از اعتبارات کشوری در تملک سرمایه‌ای از 5 درصد به 5.1 رسیده و در 3 درصد نفت و گاز از 6 به 5.5 رسیده است. در بودجه هزینه‌ای سهم فارس 5.8 می‌شود که 3 درصد از اعتبارات هزینه‌ای برای قانون استفاده متوازن از امکانات کشور کسر شده است. 

معاون بودجه سازمان مدیریت استان فارس تصریح کرد: توجه ویژه به رشد 8 درصدی اقتصاد باید در اعتبارات مورد نظر باشد و در توزیع اعتبارات باید رعایت شود، از کل اعتبارات هزینه‌ای بخش قابل توجهی صرف حقوق و مزایا می‌شود.

وی با بیان اینکه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ظرف دو هفته از زمان ابلاغ موارد پیشنهادی را مصوب و ارائه کند، گفت: برای متعادل‌سازی اعتبارات شهرستان‌ها کار مطالعاتی شروع شده است و براساس شاخص‌های برخورداری شهرستان‌ها سهم آنها مشخص می‌شود و شهرستان‌های غیربرخوردار در کنار شاخص جمعیت و وسعت توزیع اعتبارات انجام شود. 

سنگی تصریح کرد: شهرستان‌ها 40 درصد از کل اعتبارات را در فصول آب، کشاورزی و صنعت و معدن و گردشگری هزینه کنند و از هرگونه پروژه جدید احتراز شود. 

وی درباره اعتبارات توازن نیز افزود: در این اعتبارات باید براساس جدولی که سازمان برنامه و بودجه مشخص کرده هزینه شود و اجازه اختصاص در هر قسمت را نداریم. 

انتهای پیام /س
نظرات بینندگان