کد خبر: ۱۵۴۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۹ تير ۱۴۰۱
فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد:

عزم جدی وزارت جهاد کشاورزی در حفاظت از جنگل های بلوط

پاکار با تاکید بر عزم جدی این وزارتخانه در حفاظت از جنگل های بلوط منطقه زاگرس، گفت: مبارزه با پروانه سفید برگ خوار بلوط در اولویت وزارتخانه قرار گرفته است.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه ،مهرداد پاکار فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی ۱۹ تیر ماه در بازدید از جنگل های بلوط منطقه زاگرس واقع در استان فارس، گفت: از ماه ها پیش تاکنون اقدامات خوبی به منظور مبارزه با این آفت توسط مسئولین محترم جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، بسیجیان و همه دستگاه های مرتبط صورت گرفته است که نیاز به حمایت و کمک روز افزون دارند.

وی افزود:شرایط اقلیمی باعث شده است که جمعیت این آفت در سال جاری نسبت به سنوات گذشته بیشتر باشد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی، با بیان اینکه درختان بلوط منطقه زاگرس واقع در استان های کهگیلویه و بویراحمد و فارس در سطح قابل توجهی مورد حمله پروانه سفید برگ خوار بلوط قرار گرفته است، تصریح کرد: با تاکید وزیر جهاد کشاورزی و با هدف دستیابی به راهکارهای کنترل آفت و بسیج نیروها از منطقه بازدید شد.

پاکار، با اشاره به اینکه پس از بازدید میدانی و بررسی ظرفیت ها، به منظور مبارزه با پروانه سفید برگ خوار و حفظ و احیای درختان بلوط راهکارهای مناسب در قالب بسته پیشنهادی آماده شده است، بیان کرد: به دستور وزیر محترم جهاد کشاورزی و با حضور وی، روز دوشنبه بیست و یکم تیرماه در نشستی با رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و مسئولان دو استان برگزار می شود، هر چند تا امروز نیز چندین جلسه گرفته و حمایت هایی انجام شده است.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه درختان بلوط سالیان متمادی نشاط و طراوت را به ما هدیه دادند، تاکید کرد: امروز وظیفه ما است که به این درختان طراوت و شادابی را برگردانیم و این امر نیاز به همکاری مردم و مسئولین دارد.

مشاور وزیر در حاشیه این بازدید، از نزدیک به مسئولان و همه کسانی که ماه ها پای کار مبارزه با این آفت ایستاده اند، خدا قوت گفت و از زحمات آنان قدردانی کرد.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان