کد خبر: ۱۵۴۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۲۰ تير ۱۴۰۱
مدیر کل ورزش و جوانان فارس در گفتگو با شیرازه مطرح کرد:

خلا جدی اماکن ورزشی بانوان در فارس

صفرپور از خلا جدی در حوزه اماکن ورزشی بانوان و برنامه ریزی برای حل این مشکل خبر داد.
به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، نیمی از جامعه را بانوان تشکیل داده و این قشر در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، ورزشی و ...فعال هستند.

بخش اعظمی از بانوان فارس در رشته های مختلف ورزشی فعالیت داشته و افتخاراتی را نیز در سطوح مختلف ملی، بین المللی و جهانی برای ورزش فارس به ارمغان آورده اند.

توجه عملی به ورزش بانوان یکی از زیرساخت های توسعه ورزش و پیشرفت جامعه محسوب می شود و مسئولان باید با فراهم کردن بسترهای مناسب و لازم برای ارتقای ورزش بانوان اهتمام ویژه ای به این قشر داشته باشند.

حیدر صفرپور مدیرکل ورزش و جوانان فارس در خصوص ورزش بانوان در گفتگو با خبرنگار شیرازه اظهار کرد: در حوزه اماکن ورزشی بانوان یک خلا کلی در فارس وجود دارد.

وی افزود: برنامه ریزی هایی برای ارتقا ورزش بانوان در فارس صورت گرفته و امید است با کمک خیرین و شهرداری و با محوریت اساندار بتوانیم در خصوص فضای ورزشی بانوان اقدامات موثر و خوبی را انجام دهیم.

صفرپور تصریح کرد: در سه ماهه‌ی اول سال در راستای تحقق بیانات رهبری و شعار سال در حوزه اشتغالزایی، برای ۲۵ باشگاه ورزشی مجوز صادر شد و مجوز ۱۸ باشگاه تمدید شد و بیست مجموعه موافقت حضوری اولیه را از ما گرفتند.
مدیر کل ورزش و جوانان فارس در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر در استان فارس ۴۶۰ باشگاه ویژه آقایان و ۱۹۴ باشگاه ویژه بانوان و ۶۵۷ باشگاه مشترک وجود دارد و جمعا در کل استان فارس تا به امروز یک هزار و سیصد و دوازده باشگاه فعال وجود دارد.

 وی نقطه عطف فعالیت جوانان را برگزاری منظم  ستادهای ساماندهی امور جوانان عنوان کرد و افزود: با تاکید استاندار فارس مقرر شد ستاد ساماندهی جوانان به صورت ماهانه با ریاست شخص استاندار برگزار شود و تاکنون دو ستاد برگزار شده و در روزهای آتی ستاد سوم نیز برگزار می شود. 

 این مقام مسئول ادامه داد: این ستادها با رویکردهای متناسب با نیاز استان و جوانان برگزار می شود و بحث اشتغال،ازدواج و مسکن را شامل می شود و حوزه جوانان حتما نیاز به یک نگاه فرا دستگاهی و بعضا فرا استانی دارد.

وی همچنین بیان کرد: در نشست هایی که با حضور معاونین و مدیران ستادی وزارتخانه ورزش در فارس برگزار شد کارگاه های آموزشی برگزار شد و  کارکنان اداره ورزش و جوانان در جریان ماموریت های پیش رو قرار گرفتند. 

مدیرکل ورزش و جوانان فارس افزود: به همراه معاونین وزارتخانه بازدیدی از گردخون در حاشیه شهر شیراز داشتیم و بیشترین برکات سفر متوجه مردم محروم آن منطقه شد و به لحاظ مالی، یامین پور اعتبارات خوبی را به این امر اختصاص داده و در بحث توسعه ورزش و امور جوانان اتفاقات خوبی افتاد و اولین بار ما شاهد تلفیق گروه های جهادی و سمن ها بودیم. 

وی در ادامه مجدد به حوزه ورزش بانوان اشاره کرد و افزود: بانوان دارند جایگاه مدیریتی خودشان را پیدا می‌کنند و  اخیرا هم ما دومین بانو را به عنوان رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان منصوب کردیم و در مسولیت‌های درون دستگاهی و روسای گروه ها، به صراحت عرض کردم آنچه که مختص خود بانوان است باید از بانوان استفاده شود و در سایر گروه‌ها هم حتما باید از ظرفیت بانوان به بهترین شکل ممکن استفاده شود و اخیرا هم خانم خواست خدایی به عنوان رییس گروه ورزش همگانی اداره کل منصوب شد. 

 صفرپور با بیان اینکه  در مدت اخیر ۲۵۷ بانوی استان به اردوهای مختلف تیم ملی دعوت شدند که از این تعداد  ۱۰۹ نفر عضو ثابت تیم ملی شدند. ، اظهار کرد: بانوان فارس به المپیک ناشنوایان اعزام شدند و افتخارآفرینی کردند و در این مدت میزبان مسابقات تیراندازی و تیروکمان بانوان در استان بودیم و چهار دوره اردوی تیم ملی در سطح استان فارس طی همین مدت گذشته میزبانی کردیم که بانوان فارس دو مدال مسابقات بین‌المللی پارآسیایی را کسب کردند. 

 وی تصریح کرد: هر چه ارتباط نسل جوان مان با پیشکسوتان به عنوان ریشه های ورزش بیشتر باشد نتیجه بهتری می گیریم و در همین راستا دیدارهایی با پیشکسوتان در این مدت داشته ایم.

اولین اجلاسیه‌ی فدراسیون ورزش زورخانه ای به میزبانی فارس برگزار شد 

مدیر کل ورزش و جوانان فارس در ادامه اظهار کرد: طی مدت گذشته ما میزبان اولین اجلاسیه‌ی هیات فدراسیون ورزش های زورخانه‌ای بودیم و مبدع این فدراسیون جمهوری اسلامی ایران بوده و در جهان ثبت شده و با تاکیدی که مقام معظم رهبری داشتند، اولین اجلاسیه‌ی هیات رییسه در ایران در شیراز برگزار شد.

 صفرپور با اشاره به اینکه در فضاهای تحت اختیار اداره کل ورزش و جوانان هم امکان نظارت و هم به نوعی امکان رعایت قوانین و تاکید به قوانین را داریم، اظهار کرد:  اجازه تداخل آقايان و بانوان را نمی دهیم اما در فضاهای عمومی مانند پارک‌ها و مواردی از این دست شاید چنین مواردی وجود دارد و نیاز به همراهی دستگاه‌های مختلف است.

حمایت صنایع جان تازه ای به ورزش فارس می بخشد 

صفرپور ابراز کرد: افراد زیادی در جامعه به ورزش علاقه دارند اما اینکه اداره کل ورزش و جوانان فارس به تنهایی بتواند از همه حمایت کند امکان‌پذیر نیست و همراهی تمام دستگاه‌ها و خاصه حضور پررنگ و حمایت جدی صنایع از ورزش جان تازه ای به ورزش فارس می‌بخشد.

  وی بیان کرد: تلاش می کنیم با برنامه‌های مدون نقاط ضعف را رفع و نقاط قوت را تقویت کنیم و در یک مسیر رو به رشد قرار بگیریم و در همین راستا از همه‌ی کسانی که در هر مقطعی برای ارتقای جایگاه ورزش فارس زحمت کشیدند تشکر می کنم.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس تصریح کرد: به جایگاه کنونی ورزش فارس نمی توانم رتبه ای دهم اما ورزش فارس با توجه به پیشینیه خود، شایسته جایگاهی بهتر از جایگاه فعلی است.

به گزارش شیرازه، تلاش برای شناسایی بانوان مستعد فارس برای حضور در میادین و مسابقات مختلف ورزشی و ایجاد زیرساخت های مناسب یکی از ضروریات انکار ناپذیر ورزش فارس است که همت بلند و عزم جدی مسئولان را می طلبد و در این راستا باید مطالبات بانوان ورزشکار فارس شنیده شود و اقدامات عملی موثر انجام شود.

 انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان