کد خبر: ۱۵۴۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۲۰ تير ۱۴۰۱
مدیر دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت توزیع نیروی برق شیراز:

مراقب کلاهبرداری با عنوان واگذاری انشعاب برق باغشهری باشید

وردی‌زادگان به شهروندان هشدار داد کلاهبرداران در فروش باغشهری، با ادعای تفکیک و تغییر کاربری مجاز و گفته های کذبی همچون وجود انشعاب یا واگذاری انشعاب برق در آینده، در کمین افراد نا آگاه هستند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ،سید امین وردی‌زادگان مدیر دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت توزیع نیروی برق شیراز دوشنبه 20 تیر در جمع خبرنگاران گفت: واگذاری انشعاب برق، تنها توسط شرکت‌های توزیع و پس از طی مراحل و از طریق مبادی تعریف شده قانونی انجام می‌شود و خارج از این چارچوب، امکان اخذ هیچگونه انشعاب قانونی و مجاز، وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه بعضا شاهد مواردی از کلاهبرداری تحت عنوان واگذاری انشعاب برق، به ویژه در اراضی موسوم به باغشهری و خانه باغ در خارج از محدوده شهر هستیم، افزود: اخذ انشعاب برق در اینگونه مناطق و با عناوین یاد شده، طبق مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان، دستور مقامات قضایی و همچنین تصریح قانونی، منوط به دریافت پاسخ استعلام‌های لازم و تعریف شده مراجع ذیصلاح از جمله امور اراضی و جهاد کشاورزی است.

وردی زادگان بیان کرد: وجود خطوط عبوری شبکه برق روستایی و شهری، وجود خطوط شبکه برق چاه‌های کشاورزی و ... در مجاورت اراضی باغشهری دلیلی بر واگذاری انشعاب برق نیست، و برقراری انشعاب صرفاً بر اساس مجوزهای قانونی و بر اساس قوانین و دستورالعمل‌ها امکانپذیر است.

مدیر دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه واگذاری انشعاب از خطوط برق مربوط به چاههای کشاورزی و روستاها خارج از چارچوب تعریف شده قانونی، ممنوع و تخلف است، متذکر شد: ایجاد هرگونه انشعاب غیرمجاز برق، مستوجب کیفر قانونی است و بی اطلاعی خریدارن املاک گاه موجب سوء استفاده افراد کلاهبردار شده و یا بسیار دیده شده که متخلف تغییر کاربری اراضی با اخذ انشعاب غیر مجاز و غیر قانونی به صورت مقطعی و در زمان فروش، اقدام به کلاهبرداری از خریدار کرده و به غیر از فروش ملک و مستحدثات غیرمجاز به چندین برابر قیمت، عواقب سنگین قانونی و قضایی ناشی از استفاده غیر مجاز برق را بردوش خریدار ناآگاه تحمیل خواهد کرد.

وردی‌زادگان گفت: خریداران املاک به راحتی می‌توانند در خصوص مجاز بودن کاربری ملک مد نظر از طریق امور اراضی کسب اطلاع کرده و حتی در صورت وجود انشعاب، قبل از خرید ملک، موضوع قانونی بودن نوع انشعاب و ... را با در دست داشتن شماره اشتراک و نشانی دقیق ملک از ادارات و دوایر برق استعلام کنند.

این مقام مسئول با تاکید براینکه مطابق قانون، هرانشعاب غیرقانونی جمع‌آوری خواهد شد، گفت: علاوه بر قطع برق و جمع آوری انشعاب، مالک به دستگاه قضایی معرفی و محکوم به پرداخت جرائم سنگین قانونی خواهد شد.

مدیر دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات توزیع برق شیراز گفت: واحدهای بازرسی ادارات و نواحی مختلف شرکت توزیع با اخذ مساعدت‌های مرجع قضایی و استفاده از همکاری عوامل انتظامی به صورت دائم و کاملا تخصصی در پی کشف و برخورد با متخلفان این حوزه فعال است.

وردی‌زادگان خاطرنشان کرد: بعضا دیده شده کلاهبردارانی تحت عنوان اخذ انشعاب برق مبالغ هنگفتی از متقاضیان دریافت کرده و بی هیچ نتیجه و حتی پاسخی، متواری شده‌اند و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده‌اند.

مدیر دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه هم اکنون پرونده‌هایی در خصوص استفاده کنندگان غیرمجاز برق تشکیل شده و در حال رسیدگی است، گفت: شهروندان می توانند موارد تخلف اعم از برق غیر مجاز، دستکاری در کنتور، وجود دستگاهای ماینر و استخراج رمز ارز و ... را از طرق و درگاهای مختلف نظیر تماس با تلفن ۱۲۱ و درگاه اینترنتی www.shirazedc.co.ir و از طریق فضای مجازی به شماره ۰۹۰۰۱۳۷۰۱۲۱، گزارش داده و مجموعه خدمات رسان توزیع برق را در ارائه خدمات پایدار و مستمر یاری دهند.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان