کد خبر: ۱۵۴۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۲۱ تير ۱۴۰۱

وزش باد شدید، آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در پی بارش باران در برخی نقاط استان فارس

بارش باران و وزش طوفان در برخی شهرستان‌های فارس نظیر داراب، زرین‌دشت، فسا، گراش، اوز و استهبان از ظهر دوشنبه ۱۹ تیرماه آغاز شد و در برخی نقاط همچنان ادامه دارد.
به گزارش سرویس اجتماعی شهرستان های شیرازه، وقوع طوفان در شهر پیر شهرستان زرین‌دشت در استان فارس نیز سبب سقوط یک درخت نخل شد.

در شهرستان داراب نیز شاهد جاری شدن سیلاب در خیابان‌ها بودیم اما هیچگونه خسارتی به منازل و معابر وارد نشد.

بارش شدید باران در استهبان نیز باعث جاری شدن آب در باغ‌های انجیر شده اما خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر خسارت سیلاب در شهرستان‌های جنوبی فارس ارائه نشده است.

شهرستان استهبان در استان فارس از بزرگترین انجیرستان دیم جهان برخوردار بوده و بارش باران این انجیرستان‌ها را سیراب کرده است.

در این راستا خلیل عبدالهی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: بارندگی شدید و طوفان مقطعی است و خسارت جانی به همراه نداشت.

عبدالهی اظهار داشت: بارندگی که در ساعت ١٧ روز دوشنبه در شهرستان داراب شکل گرفت به گونه‌ای بود که باعث آب گرفتگی معابر و اختلال در رفت و آمد شد.

وی ادامه داد: این بارش که با طوفان مقطعی همراه بود علاوه بر مشکلات ذکر شده باعث قطعی چند درخت نیز شد این در حالی است که هنوز خسارت‌های وارده شده به علت این رخداد طبیعی برآورد نشده و طی ۴٨ ساعت آینده میزان خسارت اعلام خواهد شد.

عبدالهی یادآور شد: این حادثه هیچ گونه خسارت جانی به همراه نداشت و تنها قطع درختان، آب گرفتگی معابر، قطعی مقطعی برق و در برخی از نقاط اختلال در رفت و آمد را سبب شد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس وضعیت در منطقه پایدار بوده و مشکلی در داراب وجود ندارد.

عبدالهی تاکید کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در خصوص وضعیت آب و هوای استان، توصیه می‌شود طی چند روز آینده به خصوص روز چهارشنبه هفته جاری افراد از صعود به ارتفاعات، گذر از مسیر رودخانه‌ها و… اجتناب کنند.

انتهای پیام/ر

برچسب ها: زرین ، داراب ، شیرازه
نظرات بینندگان