کد خبر: ۱۵۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۲۱ تير ۱۴۰۱
معاون گردشگری و زیارت استاندار فارس خبر داد:

جشنواره اقوام ایرانی در شیراز

جشنواره اقوام ایرانی با حضور ٩ استان کشور در فارس به مدت ١٠ روز از فردا در شیراز برگزار می‌شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد فرخ زاده، معاون گردشگری و زیارت استاندار فارس در نشست خبری جشنواره اقوام ایرانی گفت: یکی از مباحث مورد توجه در استان فارس  بحث توسعه اقتصاد گردشگری است از این رو برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای بوده است که بتوان شرایط را در جامعه به سمتی پیش برد که توسعه گردشگری در جامعه روی دهد.

وی یکی از شاخه‌های اقتصاد گردشگری را صنایع دستی و معرفی آداب، رسوم و باور‌ها و صنایع هنری منشعب از افکار هنرمندان ما در سطح کشور عنوان کرد.

به گفته فرخ زاده بیش از ٩ استان در جشنواره اقوام ایرانی اعلام کرده‌اند این در حالی است که استان‌های دیگری هم متقاضی حضور در این جشنواره بودند که به دلیل محدودیت ظرفیت و امکانات، مقرر شد که در طول سال در جشنواره مشابه شرکت کنند.

به گفته این مقام مسئول برخی از دستگاه‌های همکار برای برگزاری جشنواره اقوام ایرانی هیچ همکاری نداشته و اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس به تنهایی توانست تأمین اعتبار لازم برای این جشنواره را فراهم کند.

معاون استاندار فارس با اعلام حمایت از مجموعه کارآفرینان حوزه صنایع دستی به ویژه مجموعه عشایر، گفت: عشایر جمعیت قابل توجهی از جمعیت فارس را تشکیل می‌دهند و در تمام برهه‌ها نقش مثبتی در نظام ایفا کرده‌اند و اکنون هم حق این است که فضا به گونه‌ای ترسیم شود که امکان بروز توانمندی و باور‌های برای آن‌ها ایجاد شود.

انتهای خبر/ح
نظرات بینندگان