کد خبر: ۱۵۵۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۲۳ تير ۱۴۰۱
استاندار فارس:

موزه دفاع مقدس هرچه‌سریع‌تر تکمیل شود

ایمانیه با اشاره به لزوم رسیدگی به امورات خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران به‌عنوان الگوهای اثرگذار جامعه بر تکمیل موزه دفاع مقدس تاکید کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد شهید استان فارس، گفت: در عرصه مسائل مرتبط با جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های آنان و خانواده های معظم شهدا مشکلاتی وجود دارد که باید بیش از پیش مد نظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ما وظیفه داریم این مسیر را تسهیل کنیم، اظهار داشت: بسیاری از همسران شهدا و جانبازان و خانواده های جانبازان وارد دوره سالمندی شده‌اند و به امکانات بیشتری برای تامین سلامت نیاز دارند؛ لذا فارس که در حوزه پزشکی و سلامت جایگاه ویژه‌ای دارد باید در خدمت‌رسانی به این قشر در سطح کشور سرآمد شود.

ایمانیه افزود: بحث دیگر مربوط به اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان است که باید به آن توجه ویژه شود، همچنین هنوز برخی خانواده‌های شهدا و جانبازان مسکن ندارند و لذا باید بحث مسکن آنها نیز در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ما در مقایسه با بسیاری کشورهایی که دوران هایی از جنگ را تجربه کرده اند، اینگونه نیست که بالاترین تسهیلات، امتیازات و امکانات را به ایثارگران و خانواده های آنها بدهیم، اظهار داشت: علیرغم این واقعیت، متاسفانه گاه اینگونه وانمود می شود که امتیازات فوق العاده و غیر منطقی به ایشان داده می شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس در ادامه بر تکمیل هرچه زودتر موزه دفاع مقدس و همچنین رفع مشکلات برخی از قبور شهدا به‌ویژه شهدای گمنام تاکید کرد و گفت: می‌توانیم برخی از مشکلات فرهنگی جامعه را با همفکری خانواده شهدا و ایثارگران برطرف کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات حجت الاسلام و المسلمین محمدی‌پور به ‌عنوان مدیرکل سابق بنیاد شهید فارس تقدیر و سردار بیانی به ‌عنوان مدیرکل جدید منصوب شد.

انتهای خبر/ح

نظرات بینندگان