کد خبر: ۱۵۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۳ تير ۱۴۰۱

افزایش تصادفات جاده ای کازرون

محور کازرون بالاده از شهرستان کازرون، با توجه به موقعیت جغرافیایی و اتصال آن به محور ارتباطی چند شهر، با ترافیک جاده‌ای نسبتا بالایی مواجه است و معمولا تصادفات منجر به فوت، در پی دارد.
به گزارش سرویس اجتماعی شهرستان های شیرازه،شفیعی رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای کازرون با بیان این‌ موضوع که شهرستان کازرون از شهرهای حادثه‌خیز در زمینه حوادث ترافیکی است، محور کازرون- شیراز و کازرون - بالاده را از پرتصادف‌ترین محورهای شهرستان عنوان کرد و گفت: دو محور یاد شده به نقل از همکاران اورژانس و گزارشات واصله از اورژانس و پلیس راه، از محورهای حادثه‌خیز و  پرتصادف شهرستان‌ می باشد.

وی، آمار تصادفات سال جاری در  شهرستان کازرون را ۷۳۵ مورد و تعداد فوتی‌ها را ۱۷ مورد اعلام‌ کرد.

شفیعی با اشاره به سه مورد تصادف در سه دهه اخیر محور کازرون‌ - بالاده  گفت: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برای هر راننده ای در جاده، حتی جاده های ایمن نیز الزامی است و رعایت نکردن این قوانین‌، منجر به اتفاقات ناگوار و جبران‌ ناپذیر خواهد شد.

رئیس راهداری با تاکید بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی گفت: در سه دهه اخیر شاهد سه تصادف در محور بالاده - کازرون بودیم‌ که در هر مورد، سه فوتی داشتیم و با وجود کاهش تصادفات طی مدت قبل، اکنون شاهد افزایش تصادفات در این محور هستیم.

شفیعی موقعیت جغرافیایی این‌ محور، ازدیاد خط‌های شوتی، رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی، دقت نکردن به جلو و نداشتن سرعت‌ مطمئنه را در کنار ایمن‌ نبوده برخی از نقاط حادثه‌خیز این‌ جاده را علت تصادفات جاده ای این‌ محور عنوان‌ کرد و با اشاره به آمار فوتی تصادفات سال گذشته در این‌ محور  افزود: سال گذشته ۱۵ مورد فوتی داشتیم‌ که امسال نیز موارد تصادف در این بازده زمانی کم، نسبت به قبل رو به افزایش است.

وی افزود: برخی از نقاط محور بالاده کازرون پر‌‌‌تصادف است اما علت اکثر تصادفات جاده ای این محور، دقت نکردن به جلو و همچنین سرعت بالا بوده است که واژگونی خودرو را به همراه داشته است و باید به این‌ مهم‌ توجه خاصی شود.

شفیعی با اشاره به حادثه خیز بودن و پیچ های خطرناک این‌ جاده، چهار خطه شدن این‌ محور را از راهکارهای اصلی عنوان کرد و تصریح نمود:  ۱۵ کیلومتر از وسط محور جاده کازرون بالاده قبلا چهار خطه شده است که جزء‌ نقاط حادثه خیز بوده است و در حدود ۵ کیلومتر از طرف ابتدای بالاده به کازرون‌ نیز جزء‌ نقاط به شدت حادثه خیز می باشد که در دستور کار قرار گرفته است و با پیگیری مسئولین شهرستانی و استانی، چهار خطه خواهد شد تا شاهد کاهش تصادفات جاده ای باشیم.

مسئول اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای از تشکیل سامانه کمسیون سوانح و ایمنی خبر داد و گفت: این‌ کمسیون با مسئولیت معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و با دبیری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تشکیل شده است و هدف از این اقدام‌ مهم، شناسایی نقاط حادثه خیز شهرستان، مشخص نمودن آمار فوتی ها و اقدامات زود بازده می باشد که قطعا این‌ مهم در به کاهش و حداقل  رساندن تصادف، تاثیر بسزایی خواهد داشت.

شفیعی ضمن‌ تاکید بر رعایت قوانین راهنمایی رانندگی از سوی  رانندگان ابراز امیدواری کرد که با عنایت مسئولین، اقدامات  لازم جهت توسعه زیرساخت‌های جاده ای که  مهمترین عامل در کاهش حوادث جاده های مواصلاتی است، صورت گیرد و شاهد کاهش آمار تصادفات در شهرستان باشیم.

انتهای پیام/ر
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، کازرون
نظرات بینندگان