کد خبر: ۱۵۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۴ تير ۱۴۰۱
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

خاطرات شهدا و رزمندگان باید هرچه سریعتر ثبت و ضبط شود

سردار کوشکی گفت: خاطرات شهدا و رزمندگان به نقل از بازماندگان، اطرافیان، خانواده‌ها و همرزمان آنها باید هرچه سریعتر ثبت و ضبط شود تا از تحریف و انحراف جلوگیری شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سردار سرتیپ دوم پاسدار سعید کوشکی جهرمی،مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس در جلسه مشترک با سردار ابراهیم بیانی، مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس که در آن جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس از جمله سردار «محمد نبی رودکی» فرمانده لشکر ۱۹ فجر فارس در دوران دفاع مقدس و سردار محمد باقر رنجبر مسئول امور پیشکسوتان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس و سردار عباس مشفق از رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز حضور داشتند ضمن تبریک انتصاب سردار ابراهیم بیانی به عنوان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و بنیاد شهید فارس و اجرایی شدن دستورات استاندار محترم مبنی بر همکاری سایر ادارات و سازمان‌ها، شاهد کاهش بسیاری از مشکلات مربوط به ایثارگران و خانواده‌های شهدا باشیم.

وی در ابتدای این جلسه که با هدف بررسی مشکلات رزمندگان و ایثارگران و خانواده‌های شهدا و ایثارگران صورت گرفت با بیان اینکه فارس با داشتن سرداران شهید شاخص در دوران دفاع مقدس و همچنین تقدیم 2 هزار و 200 آزاده معادل 5 درصد آزادگان کشور، 270 هزار ایثارگر معادل جامعه ایثارگری هفت استان، کسب رتبه دوم از حیث تعداد جانبازان با 42 هزار جانباز و دارا بودن سومین تعداد شهدای کشور یعنی 15 هزار شهید، استانی شاخص و پیشتاز در حوزه دفاع مقدس است و رزمندگان ما از این حیث سهم و دین خود را به نظام و میهن و انقلاب ادا کرده‌‌اند، افزود: اما ما برای یادگاران آنها چه کردیم و طی این سال‌ها چرا به خانواده شهدا و جانبازان توجه خاصی نشده است؟

سردار کوشکی با بیان اینکه این استان نماد مقاومت و دفاع از میهن و انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: نقش استان فارس در دفاع مقدس آنقدر قابل توجه بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بیان کردند که لشکرهای فجر و المهدی در دفاع مقدس پیش‌قراول بودند.

وی ضمن تبریک به سردار ابراهیم بیانی مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس، با بیان گوشه‌ای از تجارب خود در پیگیری امور مربوط به شهدا و ایثارگران گفت: کار برای این اقشار از اهمیت خاصی برخوردار و نیازمند دقت و طراحی و برنامه‌ریزی خاصی است.

 مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس افزود: در دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران متوجه شدیم خیلی از آنها سرپناه و مسکن ندارند یا به خصوص در شهرستان‌ها یا روستاها خانه‌های چوبی و کاهگلی دارند.

کشکی جهرمی ادامه داد : اشتغال به ویژه اشتغال فرزندان شهدا نیز دیگر دغدغه آنها است و باید کمیته اشتغال هرچه سریعتر فعال شود تا خانواده‌های شهدا و ایثارگران که از نعمت سرپرست و نان آور خانواده محروم هستند دغدغه معاش خود را نداشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس بیان داشت: کاش مستندسازان و وقایع نگاران ما به تهیه گزارش از بسیاری از خانواده‌های شهدا اقدام کنند تا مردم بدانند بیشتر جوسازی‌ها علیه این عزیزان اشتباه است و بسیاری از خانواده‌های شهدا و ایثارگران با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند یا از مسکن برخوردار نیستند.

کوشکی تصریح کرد: مساله حق سرپرستی والدین شهدا هم باید حل شود و بسیاری از مادران و پدران شهدا در سن پیری و از کارافتادگی کسی را ندارند که از آنها مراقبت کند و این مساله زیبنده مادر و پدر شهیدی که فرزند خود را با دست خود به جبهه‌های دفاع از میهن انقلابی ایران فرستاده نیست.

 ‌مسئول هیأت رزمندگان استان فارس با بیان اینکه خاطرات شهدا و رزمندگان به نقل از بازماندگان، اطرافیان، خانواده‌ها و همرزمان آنها باید هرچه سریعتر ثبت و ضبط شود تا از تحریف و انحراف جلوگیری شود، افزود: در این زمینه از بنیاد شهید فارس و مدیر جهادی و پرتلاش آن توقع داریم جدیت به خرج بدهد و از بار مشکلات بکاهد.

 برخی ادارات با قلدری از اجرای قانون جامع ایثارگری خودداری می‌کنند 

سردار کوشکی در ادامه با اشاره به عدم اجرا شدن قانون جامع خدمات‌رسانی خاطرنشان کرد: انتظار ما از استاندار مومن و حزب اللهی فارس این است که هر دو هفته یکبار جلسه‌ای برای اجرای قانون جامع ایثارگری برگزار کند تا این قانون مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

کوشکی افزود: این قانون کامل و جامع است و توسط رییس جمهور نیز ابلاغ شده و به عنوان سند بالادستی به تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز رسیده و اگر این قانون مبنا قرار بگیرد بسیاری از مشکلات خانواده‌ها از جمله درمان، مسکن و اشتغال حل می‌شود و عدم اجرای همین قانون عامل نابسامانی گلزار شهدا و وضعیت یادمانها و نارضایتی خانواده‌های شهدا شده است.

وی تصریح کرد: ما شاهد هستیم که گلزار شهدای لار فاخر و زیبا ساخته شده ولی در خیلی شهرستان‌ها گلزار شهدا در وضعیت بدی است و 40 یادمان شهدا ساختیم اما به حال خود رها شده‌اند.

در پایان این جلسه سردار سعید کوشکی جهرمی با بیان اینکه تجربه این چند ساله به من آموخته که در اغلب ادارات و سازمان‌ها و همچنین در حوزه شهری و شورایی اراده‌ کافی برای توجه به مسائل مربوط به شهدا و ایثارگران و یادمان‌ها و پاسداشت فرهنگ ایثار  و شهادت وجود ندارد، گفت: در زمینه کاهش مشکلات این اقشار گرانقدر و  بازدید از آنها و جویاشدن مشکلاتشان و خدمت به  رزمندگان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران هم در استان توسط اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و با کمک سردار «محمدباقر رنجبر» هم در تهران به ویژه با پیگیری سردار «محمدنبی رودکی» گام‌های خوبی برداشته شده اما در صورت هم‌افزایی با بنیاد شهید و دستور استاندار مبنی بر همکاری سایر ادارات و سازمانها، شاهد نتیجه دادن این تلاش‌ها و کاهش بسیاری از مشکلات خواهیم بود.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان