کد خبر: ۱۵۵۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۵ تير ۱۴۰۱

آغاز هشتمین دوره مسابقات سراسری در سومین حرم اهل‌بیت

هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کارکنان و خانواده‌های قوه قضائیه با حضور نزدیک به ۳۰۰ نفر در دو بخش آقایان و بانوان در شیراز آغاز شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی مسئول امور فرهنگی معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه امروز 25 تیرماه در آیین افتتاحیه هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کارکنان و خانواده‌های قوه قضائیه بیان کرد: در طول چند قرن گذشته خوانش فردی قرآن رواج داشته و تفسیرها تبیین‌های قرآنی نیز انفرادی بوده است.

ابراهیمی تصریح کرد: در دو سه قرن اخیر رویکرد اجتماعی به مفاهیم قرآنی رواج پیدا کرده و ایمان اجتماعی به ادبیات معارف قرآن کریم راه پیدا کرد.

وی در کنار تفاسیر فردی و اجتماعی قرآن کریم به تفسیر سازمانی هم اشاره کرد و افزود: منظور از ایمان سازمانی این است که یک سازمان، تشکیلات و نهاد به‌صورت مؤمنانه برای رسیدن به یک هدف تلاش کند.
 
ابراهیمی خاطرنشان کرد: اگر خوانش سازمانی نسبت به مفاهیم قرآن کریم داشته باشیم دیگر خبری از سازمان سکولار نیست.

وی از راه‌اندازی شبکه فعالین قرآنی قوه قضاییه خبر داد و افزود: در پایان این دوره از مسابقات، برگزیدگان هر استان، کارگروه فعالیت‌های قرآنی را طبق دستورالعمل شکل خواهند داد و یک نهضت ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی در دستگاه قضا راه‌اندازی می‌شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، امام‌جمعه شیراز در این مراسم به توصیه‌ها و تفاسیر پیامبر اکرم (ص) پیرامون حدیث ثقلین اشاره کرد و افزود: ضمانت نامه ی عدم گمراهی امت اسلامی، تمسک به قرآن و اهل بیت است.

نماینده ولی فقیه در فارس با اظهار امیدواری نسبت به رسوخ روزافزون برکات قرآنی در جامعه بیان کرد: فرد در جامعه، اصالت دارد و و هیچگاه نمی توانیم خوانش فردی از قرآن را کنار بگذاریم.
دژکام اظهار کرد: در نگاه فلاسفه غرب تقابل اصالت فرد و جامعه به گونه ای است که باید فرد یا جامعه را انتخاب کرد اما در نگاه اسلامی و قرآنی، باید به نگاه فردی هم توجه شود.

وی در رابطه با روح جمعی عنوان کرد: ما تعبیری تحت عنوان روح جمعی داریم و حتما لازم نیست برای پذیرش این مفهوم، قائل به اصالت اجتماع باشیم و ما خوانش های اجتماعی و سازمانی قرآن کریم را بر اساس روح جمعی تعریف می کنیم.

لازم به دکر است دراین مسابقات نزدیک به ۳۰۰نفر دو بخش آقایان و بانوان و در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ کل، حفظ ۱۰ و ۲۰ جزء و رشته‌های کتبی مفاهیم و حفظ موضوعی  و رشته هنرهای تجسمی قرآن کریم به رقابت پرداخته و آیین اختتامیه 26 تیرماه در سومین حرم اهل بیت برگزار می شود.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان