کد خبر: ۱۵۵۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۲۶ تير ۱۴۰۱

ابلاغ ثبت ۲ نرگس‌زار فارس در فهرست میراث طبیعی ملی کشور

بر اساس ابلاغ قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی به استاندار فارس نرگس‌زار طبیعی جره و نرگس‌زار طبیعی بلبلک واقع در شهرستان کازرون ثبت ملی شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، بر اساس ابلاغ قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی به استاندار فارس نرگس‌زار طبیعی جره در استان فارس، شهرستان کازرون بخش جره و بالاده دهستان جره یک کیلومتری شرق روستای جره به شماره ۹۹۷ و نرگس‌زار طبیعی بلبلک واقع در شهرستان کازرون، بخش جره و بالا ده، حد فاصل روستا‌های اسدآباد و بلبلک به شماره ۹۹۶ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده است.

همچنین با ابلاغ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تالاب هفت برم فارس در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید.

بر اساس ابلاغ قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی به استاندار فارس، تالاب هفت برم واقع در استان فارس، شهرستان شیراز، بخش ارژن، دهستان قره چمن، روستای خانه زنیان به شماره ۹۹۹ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده است.

علاوه بر آن دو درخت کهنسال در استان فارس نیز در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیدند، درخت توت کهنسال امامزاده بزم واقع در استان فارس، شهرستان بوانات، بخش مرکزی، دهستان سروستان، روستای امامزاده بزم، صحن امامزاده بزم به شماره ۹۹۸ و درخت داغداغان (تاقو) کهنسال مزایجان واقع در شهرستان بوانات، بخش مرکزی، شهر مزایجان، خیابان فرهنگیان، رو به روی امامزاده بی بی کوچه ۱۵ جنب پارک شهر به شماره ۹۸۰ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده است.

بر اساس ابلاغ علی دارابی، این آثار ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت این سازمان است و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این آثار بر عهده این سازمان خواهد بود. هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر اصالت اثر شود ممنوع است.

انتهای خبر/ح
برچسب ها: نرگس زار ، ثبت ملی ، فارس
نظرات بینندگان