کد خبر: ۱۵۵۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۷ - ۲۷ تير ۱۴۰۱

تشکیل ۵ پرونده تخلف گران‌فروشی حمل و نقل اسباب و اثاثیه منزل

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از تشکیل ۵ پرونده تخلف گران‌فروشی حمل و نقل اسباب و اثاثیه منزل خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، مهدی حسنی، معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: براساس گزارشات واصله و همچنین بررسی‌های صورت گرفته توسط بازرسان این سازمان، از واحدهای خدماتی حمل و نقل اسباب و اثاثیه منزل بازرسی به‌ عمل آمد، که مشاهده گردید برخی از این واحدها به صورت خودسرانه اقدام به افزایش ۱۰۰ درصدی هزینه خدمات خود نموده‌اند (به عنوان مثال هزینه حمل و نقل اسباب اثاثیه منزل به ازای هر ساعت و ۴ نفر کارگر می‌بایست ۴‌میلیون ریال باشد و اغلب واحدهای یاد شده هزینه خدمات فوق را ۸‌میلیون ریال از مشتریان و متقاضیان اخذ نموده‌اند) که نسبت به تعرفه قبلی میزان ۱۰۰ درصد افزایش قیمت غیرقانونی داشته است.
تشکیل ۵ پرونده تخلف گران‌فروشی حمل و نقل اسباب و اثاثیه منزل

حسنی با اشاره به اینکه همکاران در تمام طول روز با انجام بازرسی و نظارت به شدت با متخلفان برخورد می‌نمایند، اظهار داشت: پس از بررسی‌های تکمیلی و بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای یاد شده طی روزهای اخیر، تعداد ۵ پرونده تخلف گران‌فروشی به ارزش ۴۱۶‌میلیون ریال تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع و برای برخی از واحدها نیز دعوت‌نامه صادر گردید، که پرونده‌ها مورد نظر در دست بررسی می‌باشد. حسنی با بیان اینکه با هدف نظارت و بازرسی بر واحد‌های صنفی، خدماتی و تولیدی، نظارت‌ها با جدیت بیشتر پیگیری می‌شود، اضافه کرد: طی دعوت از هیئت‌مدیره اتحادیه مربوطه، کلیه تذکرات لازم در این زمینه داده شده و مراتب به صورت پیامک نیز به کلیه اعضا اطلاع‌رسانی گردیده است، که می‌بایست تعرفه را به قیمت قبل برگردانند. باتوجه به موارد مطروحه فوق، این اقدام سبب می‌شود تا دیگر افرادی که قصد انجام چنین تخلفاتی را دارند، نسبت به عواقب سنگین کار خود آگاه شده و از آن دست بردارند.

 برخورد قاطع با متخلفان

وی یاد آور شد: در شرایط فعلی برخی افراد به دنبال سوء استفاده و ایجاد فشار به مردم شریف استان هستند، که به هیچ عنوان با این تخلفات اغماض صورت نمی‌گیرد و برخورد قاطع انجام خواهد شد.

 معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در ادامه افزود: در راستای بازرسی از واحدهای صنعتی طی روزهای گذشته، کارشناسان این سازمان با مراجعه به یک واحد تولیدی در شهرک بزرگ صنعتی شیراز مشخص گردید که این واحد اقدام به تولید آرد سوخاری صنعتی با استفاده از آرد یارانه‌ای نوع یک و دو می‌نماید و آردهای موجود در واحد صنعتی مربوط به کارخانجات تولیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد. از این رو ضمن بازرسی از انبار مورد نظر، تعداد ۱۵۰ کیسه آرد یارانه‌ای نوع ۱ و ۲ کشف گردید و مسئول واحد با عنوان تخلف عرضه خارج از شبکه (ماده ۱۷ قانون تعزیرات حکومتی) به ارزش  ۶۳‌میلیون و دویست هزار ریال به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی گردید.

حسنی در رابطه با سامانه دریافت گزارش‌های مردمی در زمینه تخلفات صنفی، خدماتی و تولیدی گفت: هم استانی‌های گرامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه گران‌فروشی، احتکار و اختفا، اعلام نکردن موجودی، عرضه خارج از شبکه موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان منعکس نمایند، تا ضمن رسیدگی، در این راستا اقدامات قانونی متناسب نیز صورت پذیرد.

 انتهای خبر/ح
نظرات بینندگان