کد خبر: ۱۵۵۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۲۸ تير ۱۴۰۱

ایجاد الگویی برای حل مشکل بیمه درمانی گردشگران سلامت

استاندار فارس گفت:با توجه به حضور بالای گردشگران سلامت در استان الگویی برای چگونگی حل مشکل بیمه بیماران سایر کشور‌ها ایجاد شود.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه،محمد هادی ایمانیه استاندار فارس به معاون گردشگری استانداری مأموریت داد تا در جلسه‌ای با رئیس بیمه ایران و سفیر ایران در عمان و عراق با توجه به حضور تعداد بالای گردشگران این دو کشور در ایران، مشکلات موجود حل شده و الگویی برای چگونگی حل مشکل بیمه بیماران سایر کشور‌ها ایجاد شود.

وی با انتقاد از لاینحل ماندن برخی دستورات در حوزه گردشگری گفت: ریاست جمهور اختیار کامل برخی امور استان به‌ویژه در حوزه گردشگری و سلامت را به بنده سپردند لذا با مسئولیت بنده امور را دنبال کنید.

 ایمانیه افزود:چند ماه است که ما مبحث گیاهان دارویی را دنبال می‌کنیم، اما به نظر می‌رسد کار کُند پیش می‌رود لذا در این حوزه چهار شاخص شامل سطح زیر کشت گیاهان دارویی، تعداد اشتغال ایجاد شده، ارزش ریالی محصولات و ارزش ارزی صادرات حاصل از آن را لازم داریم.

استاندار فارس همچنین تاکید کرد: در گزارشی که در این حوزه ارائه می‌کنید باید پیش‌بینی شود که تا پایان سال چه میزان به این اعداد اضافه می‌شود.

وی با تاکید بر بحث تبلیغات در این حوزه اظهار داشت: بحث تبلیغات در این حوزه احتیاج به قرارگاهی دارد تا نیاز به بروکراسی نباشد و کار سریع‌تر پیش رود.

مقام عالی دولت در فارس ساماندهی خانه‌های مسافر را نیز در بحث گردشگری بسیار مهم دانست و گفت: در بحث گردشگری آبروی استان مطرح است پس ساماندهی خانه‌های مسافر و حذف واسطه‌های غیرقانونی در این حوزه اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: متاسفانه در هر جلسه عنوان می‌شود که دلال‌ها معضل اصلی بحث گردشگری به ویژه گردشگری سلامت هستند، پس چرا به دنبال راهکار برای حل آن نیستیم؟ یک بار برای همیشه از طریق اعطای مجوز یا هر راهکار کارشناسی دیگری این موضوع باید حل شود.

نوسازی تاکسی‌های فرودگاه از مواردی بود که استاندار فارس به آن اشاره و خاطرنشان کرد: در گام اول تاکسی‌های فرودگاه بین‌الملل باید نوسازی شوند و پس از آن نوسازی تاکسی‌های فرودگاه داخلی در دستور کار قرار گیرد.

 ایمانیه در پایان طرح جامع گردشگری سلامت را نیز لازم دانست و گفت: در این طرح ساماندهی هر یک از موارد همچون هتل‌ها، بیمارستان‌ها و ... باید مد نظر قرار گیرد تا شأن استان حفظ شود.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان