کد خبر: ۱۵۵۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۸ تير ۱۴۰۱

آزادسازی یک هکتار از بستر و حریم رودخانه قره آغاج

مدیر منابع آب شهرستان قیروکارزین از آزادسازی یک هکتار از بستر و حریم رودخانه قره آغاج در محدوده تنگ کارزین خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، فتحی، مدیر منابع آب شهرستان قیروکارزین گفت: امسال براساس اولویت‌های مختلف، عملیات آزادسازی بستر و حریم رودخانه قره آغاج به طور جدی ادامه خواهد داشت.

وی گفت: از تمام اشخاص حقیقی و حقوقی در خواست می‌شود برای جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان در خصوص موارد واقع شده در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها قبل از هرگونه اقدام، با مراجعه به امور منابع آب شهرستان قیروکارزین برای مشخص شدن بستر و حریم قانونی به صورت دقیق استعلام کنند.

 فتحی، افزود: به استناد تبصره ۳ و ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب هرگونه ایجاد باغ و ساخت و ساز در بستر و حرایم کمی و کیفی رودخانه‌ها ممنوع است و امور آب براساس وظایف حاکمیتی که برعهده دارد نسبت به برخورد با متخلفان و قلع و قمع باغ‌ها، اعیانی‌های ایجاد شده در حریم بستر رودخانه قره آغاج اقدام می‌کند.

وی مدیر امور منابع شهرستان قیروکارزین گفت: با دستور قضایی آزادسازی بستر و حریم رودخانه قره آغاج در محدوده تنگ کارزین به میزان یک هکتار انجام و اعاده وضع به سابق شد.

فتحی گفت: این اقدام در راستای اجرای قانون و جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه‌ها و همچنین پیشگیری از بروز خسارات جانی و مالی در سیلاب‌های احتمالی انجام می‌شود.

مدیر امور منابع شهرستان قیروکارزین گفت: این اقدامات به طور دائم و به طور جدی در حال انجام است و این مدیریت برابر الزام‌های قانونی و طی کردن مراحل قضایی اقدام به رفع تصرف در هر نقطه شهرستان می‌کند.

انتهای خبر/ح
نظرات بینندگان