کد خبر: ۱۵۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۶ - ۲۸ تير ۱۴۰۱

گوشی در حال شارژ خانه ای را در شیراز به آتش کشید

آتش سوزی یک واحد مسكونی در خیابان پاییز به دلیل سهل انگاری و نکشیدن موبایل از برق، در زمان نبود ساکنین موجب آتش سوزی منزل مسکونی شد که با حضور نیروهای آتش نشانی به خیر گذشت.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی این حادثه، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های ۶ ، ۱۷ ،۱۴ و ۵  به همراه گروه امداد و نجات، خودرو بالابر و خودرو حامل دستگاه های تنفسی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز، ساعت ۰۰:۰۹ دقیقه بامداد امروز ۲۸ تیر ماه خود را به خیابان پاییز رساندند.

به گفته آتش نشانان اعزامی، یک واحد مسکونی در طبقه دوم یك ساختمان مسكونی شش طبقه، در نبود ساکنین دچار آتش سوزی شده بود و هر لحظه در حال گسترش و دود زیادی فضای ساختمان را در بر گرفته بود.

آتش نشانان با حضور در محل بی درنگ پس از قطع جریان اصلی برق و گاز ساختمان و ایمن سازی کامل، با بکارگیری لوله های آبدهی عملیات مهار زبانه های سرکش آتش را از نمای بیرون ساختمان آغاز کردند.

همزمان گروه دیگری از نیروهای آتش نشانی به دستگاه های تنفسی مجهز شدند و پس از ورود به ساختمان مسکونی و جستجو در محل حادثه،  ساكنان ساختمان مسکونی را از میان دود و آتش خارج کرده و به محلی امن انتقال دادند.

خوشبختانه در این حادثه به هیچ یك از ساكنان ساختمان مسکونی آسیبی وارد نشد و آتش نشانان در کوتاه ترین زمان ممکن، شعله های آتش را پیش از سرایت به طبقات دیگر ساختمان، مهار و کاملا خاموش کردند.

لازم به ذکر است این آتش سوزی به دلیل اتصالی گوشی موبایل در حال شارژ در نبود ساکنین رخ داد که با توجه به مجاورت گوشی موبایل با مبلمان و فرش موجود در منزل به سرعت شعله ور شده بود که با سرعت عمل آتش نشانان از فضای پذیرایی تجاوز نکرد و کاملا اطفا گردید.

به شهروندان توصیه می شود که هیچگاه گوشی موبایل را بر روی مبل یا فرش برای شارژ شدن قرار ندهند و تلفن همراه را پس از ۹۵ درصد شارژ شدن از برق کشیده و در زمان شارژ  روی سطوح غیر قابل اشتعال و شیشه ای قرار دهند.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان