کد خبر: ۱۵۵۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۳۰ تير ۱۴۰۱
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس:

شهادت شهید دوران، شکستی سیاسی برای رژیم بعث عراق رقم زد

بیانی گفت: شهید دوران با عملیاتی که منجر به لغو برگزاری کنفرانس غیرمتعهدها شد جانش را برای وطنش داد اما با شهادتش شکستی سیاسی برای رژیم بعثی رقم زد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، «ابراهیم بیانی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس امروز 29 تیر در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت سرلشکر خلبان «عباس دوران» که با حضور امیر سرتیپ دوم خلبان «حسین خلیلی» خلبان دوران دفاع مقدس و مشاور عالی فرمانده نیروی هوایی ارتش و جمعی از مسئولین اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی استان فارس و خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران و خانواده شهید عباس دوران در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد اظهار داشت: ما در دفاع مقدس با دست خالی با تمام دنیا جنگیدیم و همین خروش معنویت هم نظام را بیمه کرد هم چشم طمع دشمنان را از کشورمان دور کرد.

بیانی ابتدا با اشاره به حوادث صدر اسلام و سپس آیه ۱۶۹ سوره آل عمران گفت: شهدا زنده و امروز حاضر و ناظر بر اعمال ما هستند و به فرموده قران کریم «کسانی که در راه خدا کشته شده اند را مرده مپندارید بلکه آنها زنده‌اند (به حیات ابدی و) در نزد خدا متنعّم خواهند بود».

وی خاطرنشان کرد: همین آیه قرآنی نقشه کسانی که می‌خواستند دل رزمندگان و خانواده شهدای ما را با شبهه‌افکنی خالی کنند را  نقش بر آب کرد و کید و توطئه آنها را به خودشان برگرداند.

مدیرکل بنیاد شهید فارس افزود: بعد از انقلاب هم منافقین از همین حربه در اوایل جنگ تحمیلی نیز استفاده کرده و بین مردم می‌گفتند جواب خونهای ریخته شده جوانان ما را چه کسی خواهد داد و اینجا بود که امام خمینی (ره) هم در وصیتنامه خود روشنگری کردند هم بارها بیان کردند که ما یک لحظه هم از عملکرد خود در جنگ پشیمان نیستیم و مظلومیتمان و انقلابمان را در این جنگ صادر کردیم و توانستیم در این هشت سال ابهت غرب و شرق را در هم بشکنیم.

بیانی در پایان اشاره کرد: آرامش، اقتدار، عزت و استقلال و آرامش امروز مرهون خون شهدا و جان‌فشانی رزمندگان، ایثارگران و آزادگان ما  و خانواده‌های آنها از سال 1359 تا به امروز بوده است و همیشه وامدار آنها هستیم.

وی با بیان مقایسه حمایت مالی، تجهیزاتی و نفراتی تمام کشورهای دنیا از عراق با وضعیت آن زمان ایران خاطرنشان کرد: تنها چیزی شبیه معجزه الهی ما را در این نبرد پیروز کرد و در این میان نیروهای ما از ارتش، سپاه، ژاندارمری و جهاد نگداشتند یک وجب از خاک ما از کشور جدا شود.

مدیرکل بنیاد شهید فارس در پایان گفت: شهید دوران در دوران دفاع مقدس سهمی بزرگ در پیروزیهای ما داشت و با عملیاتی که منجر به لغو برگزاری کنفرانس غیرمتعهدها شد جانش را برای وطنش داد اما با شهادتش شکستی سیاسی برای رژیم بعثی رقم زد.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان