کد خبر: ۱۵۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۳۰ تير ۱۴۰۱
مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس مطرح کرد:

ضرورت کمک شهرداری شیراز در اجرای پروژه بزرگراه قره پیری

جمشیدی پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی عملیات خاکی مسیر بزرگراه قره‌پیری در محدوده شهر صدرا خبر داد و همکاری شهرداری شیراز برای اجرای این پروژه را ضروری دانست .

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، امیر حسین جمشیدی، مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس گفت : تملک بخشی از اراضی مرتبط با پروژه بزرگراه قره‌پیری که در حریم شیراز واقع شده است و نیز اجرای تقاطع غیر همسطح آن با بزرگراه محلاتی بر عهده شهرداری شیراز گذاشته شده است .
وی با عنوان اینکه جاده قره پیری به عنوان دسترسی چهارم شیراز به صدرا ، شمال غرب شیراز را به جنوب شرق صدرا وصل می کند ، گفت : با بهره برداری از این جاده محور شیراز به صدرا به ۱۱ کیلومتر کاهش خواهد یافت ؛ ۸ کیلومتر از این ۱۱ کیلومتر در حریم صدرا و ۳ کیلومتر آن در حریم شهر شیراز قرار دارد .
جمشیدی اجرای بزرگراه قره‌پیری را در بهبود و ارتقاء ایمنی دسترسی به شهر جدید صدرا بسیار موثر دانست و اظهار کرد : این پروژه نه تنها مسافت شیراز به صدرا را به واسطه اتصال کمربندی شمالی شیراز به بلوار حافظ صدرا کوتاه می کند بلکه افزایش ایمنی این مسیر را نیز باعث خواهد شد .

مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس با اشاره به اینکه عملیات اجرای این پروژه از بهمن ماه سال ۹۹ آغاز شده است ، گفت : بخشی از این محور که در شهر صدرا واقع شده و عملیات اجرای آن با شرکت عمران صدرا است در حال حاضر حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی را تجربه کرده است .

وی تاکید کرد : مطابق آخرین تصمیمات اخذ شده در جلسه تعیین تکلیف وضعیت این بزرگراه مقرر شده است ، شهرداری شیراز نیز برای پیشرفت و اجرای آن آستین بالا بزند ؛ در این راستا تملک بخشی از محور مذکور که در حریم شیراز واقع شده و نیز اجرای تقاطع غیر همسطح با بزرگراه محلاتی را عهده دار خواهد شد ؛ شرکت عمران صدرا نیز تملک سایر بخش های این محور که در محدوده صدرا قرار دارد و اجرای کل مسیر را پیگیری خواهد کرد .
جمشیدی اظهار امیدواری کرد با انجام عملیات عمرانی در طول این محور ، تا پایان سال آینده افتتاح جاده قری پیری به عنوان دسترسی چهارم شیراز به صدرا محقق شود .

به گفته مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس ، طول مسیر بزرگراه قره‌پیری ۱۱ کیلومتر و عرض آن ۴۴ متر است و شامل ۳خط تندرو رفت و برگشت و ۲ خط BRT است.

انتهای خبر/ح

برچسب ها: فره پیری ، صدرا ، شهرداری
نظرات بینندگان