کد خبر: ۱۵۵۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۳۱ تير ۱۴۰۱
جمعه های مهدوی:

جایگاه اندیشه مهدویت و انتظار در شکل گیری تمدن اسلامی

حجت الاسلام ملایی با اشاره به جایگاه اندیشه مهدویت و انتظار در شکل گیری تمدن اسلامی گفت: ساخت تمدن نوین اسلامی از دیدگاه حضرت آیت الله خامنه ای از چنان اهمیتی برخوردار است که آرمان انقلاب اسلامی به شمار می آید.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حجت الاسلام حسن ملایی، با اشاره به اندیشه مهدویت و ربط آن با تمدن سازی در ساختار فکری رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: از میان تمام موضوعات ریز و درشتی که پس از وقوع انقلاب حیرت انگیز اسلامی در ایران می‌تواند برای مردم ایران مطرح شود، سال هاست که انگشت اشاره مقام معظم رهبری بر روی تمدن اسلامی رفته و در این اواخر بیشتر مطرح شده است.

 

مدیر گروه اخلاق و تربیت مرکز تخصصی مهدویت افزود: واقعا جای بررسی دارد که چرا حضرت ایشان که همچون پدری دلسوز و حکیم، دیده بان و راهبر امین بزرگترین انقلاب قرن بیستم است توجه همگان را بر موضوعات خاصی که از جمله مهترین آنها، پی ریزی تمدن نوین اسلامی است، جلب می‌کند؟

 

وی بیان داشت: ساخت تمدن نوین اسلامی از دیدگاه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای از چنان اهمیتی برخوردار است که آرمان انقلاب اسلامی به شمار می آید، از سوی دیگر ایشان بر جهت گیری همه فعالیت های نظام اسلامی به سوی ظهور و حکومت مهدوی تأکید ویژه دارد.

 

حجت الاسلام ملایی با تأکید بر این که از بررسی مقایسه ای بین نظریه ساخت تمدن نوین اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب با اندیشه های مهدوی ایشان، نکات بدیعی به دست می آید، گفت: تمدن اسلامی در اندیشه حضرت آیت الله خامنه ای از جامعیت برخوردار بوده و پاسخ گوی نیازهای مادی و معنوی جامعه بشری است؛ همین نیاز از سوی و سرخوردگی از تمدن مادی غرب از سوی دیگر ضرورت طرح ساخت تمدن نوین اسلامی از نظر امام خامنه ای را روشن می‌کند.

 

وی با اشاره به این نکته که ایجاد تمدن نوین اسلامی آرمان بزرگ انقلاب و نظام اسلامی از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: از سوی دیگر ایشان مهدویت را چشم انداز و جهت حرکت انقلاب اسلامی می‌دانند.

 

این کارشناس مهدویت تلاش برای زمینه سازی ظهور را از باورهای عمیق مقام معظم رهبری نسبت به مقوله مهدویت دانست و یادآور شد: تلاش برای ساخت تمدن اسلامی را در همین راستا می‌توان ارزیابی کرد، ایشان مظهر کامل تمدن تمدن نوین اسلامی را در عصر ظهور و حکومت مهدوی می‌دانند.

 

وی تصریح کرد: در اندیشه امام خامنه ای فرهنگ انتظار کارکردهای فراوانی دارد که از آنها می‌توان در راستای ایجاد تمدن اسلامی استفاده نمود که برخی از آنها عبارتند از: امید به نحقق تمدن اسلامی، جهاد و تلاش در مسیر تحقق تمدن اسلامی، اخلاص در جهاد و تلاش برای تمدن سازی، وحدت و همدلی مسؤولان و مردم و نیروسازی برای تمدن سازی و در نهایت توجه جدی به جوانان.

انتهای پیام/م

نظرات بینندگان