کد خبر: ۱۵۵۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۳۱ تير ۱۴۰۱
امام جمعه موقت شیراز:

محدودیت‌های حجاب مصونیت است

حجت الاسلام والمسلمین رضوی اردکانی با بیان اینکه حجاب از واجبات دین اسلام و محدودیت‌های حجاب مصونیت است، گفت: حجاب باعث ایجاد امنیت خانواده‌ها می‌شود و سلامت نفس را به دنبال دارد.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حجت الاسلام والمسلمین رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز به مناسبت فرارسیدن سالروز اقامه اولین نماز جمعه شیراز اظهار داشت: نماز جمعه از دستاوردهای بزرگ انقلاب است و باید به نماز جمعه بیشتر اهمیت دهیم  و صفوف نماز جمعه را بیشتر فشرده کنیم چون نماز جمعه یک واجب قرآنی است و در سوره جمعه به آن تاکید فراوان شده و رهبری در خصوص این سوره گفت از برکات انقلاب اسلامی همین نماز جمعه است که به طور رسمی در ایران و در شهرها  و بخش‌ها در حال اقامه است.

وی افزود: نماز جمعه قبل از اینکه مراسم عبادی باشد یک مراسم سیاسی است، قبل از انقلاب چون انقلاب اسلامی مستقر نشده بود نماز جمعه در همه جا برگزار نمی‌شد و اگر نماز جمعه‌ای برگزار می‌شد ائمه جمعه  منتخب دربار بود و مطالبی که گفته می‌شد با خواست شاه بود ولی امروزه نماز جمعه نماز روشنگر است و خیلی از مشکلات مسلمین مطرح می‌شود.

رضوی اردکانی گفت: نماز جمعه بهترین مکان برای پاک شدن است و مسلمانان باید روز جمعه کار و زندگی را رها کنند و صفوف نماز را فشرده‌تر کنند بعد به امور دیگر زندگی بپردازند.

وی افزود: نه تنها نماز جمعه از برکات انقلاب است بلکه برپایی مراسم اربعین حسینی، اعتکاف، زیارت ائمه اطهار(ع) هم از برکات دیگر مذهبی انقلاب اسلامی است.

امام جمعه موقت شیراز اشاره ای هم به سرود سلام فرمانده داشت و افزود: موقعی یک کودک با عشق و علاقه این سرود را میخواند و اشک می‌ریزد مشخص است که حس میکند امام زمان به این سرود توجه دارد و این سرود الان به یک سرود جهانی تبدیل شده است.

رضوی اردکانی اشاره ای هم به وضعیت عفاف و حجاب داشت و افزود: حجاب از واجبات دین اسلام است و محدودیت‌هایی حجاب مصونیت است و باعث ایجاد امنیت خانواده ها میشود و سلامت نفس را به دنبال دارد.

وی افزود: در حال حاضر اکثر بانوان جامعه  با حجاب هستند ولی محدود افراد هم اگر روسری را بر می‌دارند به خاطر لج بازی با گروهی است ولی عملا داشتن حجاب را قبول دارند.

خطیب نماز جمعه شیراز تصریح کرد: در بحث امر به معروف و نهی از منکر هم باید دقت منظر داشت و زیاده روی نباید کرد باید کسانی امر به معروف و نهی از منکر کنند که صلاحیت آن را داشته باشند و نیروی انتظامی در همه صحنه ها حضور دارد و در موضوع بی‌حجابی هم باید با رعایت همه مسایل وارد عمل شود.

رضوی اردکانی افزود: بسیاری از زنان ما نشان داده اند که در راهپیمایی‌ها، اعیاد و مراسم دیگر حجاب را رعایت می‌کنند و با حجاب‌ها هم باید موارد صحنه شوند و خوب عمل کنند. در بحث عفاف و حجاب که یک وظیفه شرعی و قانونی است ولی بعضی برخوردهای سلیقه‌ای و تند درست نیست.

وی اشاره‌ای هم به مناسبت‌های گذشته در پیش داشت و گفت روز عید غدیر سراسر ایران اسلامی در شهرها بخش‌ها و روستا جشن عید غدیر باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شد و در شیراز بهتر از هر سال و اجتماع و حضور حدود 2 میلیون نفر در خیابان ولیعصر تهران به طول 10 کیلومتر بسیار مهم بود و نشان داد که مردم امام علی(ع) و ائمه اطهار(ع) را دوست دارند و به آن عشق می‌ورزند و حدود 160 هزار جوان خادم مردم در روز عید غدیر در خیابان ولیعصر تهران بودند و این نشان از حب علی است.

امام جمعه موقت شیراز اشاره‌ای هم به 24 ذی الحجه داشت و بیان کرد: این روز روز مباهله است و در این روز پیامبر با حضرت علی(ع)، فاطمه زهرا(س) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) حاضر به مباهله با بزرگان نصرانی شدند ولی آنها ترسیدند و مباهله نکردند چون می‌دانستند در این مباهله حق با کیست و شکست می‌خورند.

انتهای خبر/ح
برچسب ها: نماز جمعه ، شیراز ، حجاب
نظرات بینندگان