کد خبر: ۱۵۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۲ - ۳۱ تير ۱۴۰۱

وقوع سیل در استهبان فارس ۶ کشته و ۹ مفقودی بر جای گذاشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: سیل استهبان متاسفانه تاکنون 6 قربانی و 9 مفقودی داشته است و با توجه به تعداد مفقودی ها، احتمال افزایش تلفات وجود دارد.
به‌گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، بعد از ظهر امروز بعد از افزایش شدت بارندگی‌های شرق استان فارس رفته رفته سطح رودخانه‌های فصلی در منطقه افزایش یافته و نهایتاٌ در مسیر امامزاده سلطان شهباز رودخانه رودبال طغیان کرد.

این درحالی است که با توجه به تعطیل بودن روز جمعه و حضور تعداد زیادی از خانواده‌های بومی منطقه یا گردشگران در حاشیه رودخانه افزایش ناگهانی سطح آب همه را غافلگیر کرده و متاسفانه جاری شدن سیل ناگهانی تعدادی از هموطنان را به کام مرگ کشاند.

خلیل عبداللهی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در گفتگو با شیرازه  از وقوع سیل در استهبان و چند شهر دیگر فارس خبر داد و گفت:در پی بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب در سه شهرستان شرقی فارس، تا کنون ۵ نفر جان باختند و عده‌ای مصدوم شدند.

عبداللهی اظهار کرد: عصر امروز بارش باران فصلی در شهرستان‌های نی ریز و حوالی سلطان شهباز استهبان و داراب منجر به وقوع سیلاب شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد:این حادثه متاسفانه تاکنون 6 قربانی و 9 مفقودی داشته است و با توجه به تعداد مفقودی ها، احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

عبداللهی خاطر نشان کرد همچنان درگیر سیل هستیم اما آب در حال فروکش کردن است و پیش بینی می کنیم تا 8 صبح فردا پایان یابد.

 وی افزود: این سیل از نی‌ریز به سمت استهبان جاری شد و پنج نفر که به عنوان گردشگر در محل وقوع سیل حضور داشتند، جان باختند و تعدادی هم مصدوم شدند.

عبداللهی افزود: عده‌ای نیز دچار آبگرفتگی و چندین خودرو نیز در رودخانه گرفتار شدند که نیروهای امدادی برای کمک به آنها ورود کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اضافه کرد: نیروهای امدادی هنوز هم در محل حادثه برای بررسی جزئیات حضور دارند و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس نیز از اعزام ۱۲ تیم امدادی تخصصی هلال احمر فارس به مناطق درگیر حادثه سیل در شهرستان‌های استهبان و سروستان خبر داد.

حسین درویشی در این باره گفت: در پی بارش در مناطق شرقی فارس، رودخانه امامزاده سلطان شهباز رودبال بخش ایج شهرستان استهبان طغیان و خسارت هایی به بار آورده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس افزود: تیم‌های تخصصی امداد و نجات هلال احمر فارس، از چهار شهرستان مجاور و درگیر به همراه دو تیم تخصصی سگ‌های تجسس به منطقه اعزام شدند.

درویشی بیان کرد: امدادرسانی در حال انجام است و  تمامی شعب هلال احمر استان به حالت آماده باش صد درصدی در آمدند.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس نیز گفت: بر اثر بارش باران فصلی در ارتفاعات رودخانه پهنابه به سمت تفرجگاه سلطان شهباز استهبان متاسفانه تا این لحظه پنج نفر، جان خود را از دست داده و چند نفر دیگر مصدوم شده اند.

سردار حبیبی افزود: حوالی عصر جمعه بر اثر بارش شدید باران فصلی در ارتفاعات بین نیریز و استهبان تعداد پنج نفر از مسافران و شهروندان جان خود را از دست داده اند که با حضور به موقع نیروهای امدادی و انتظامی کار امداد رسانی و خدمات رسانی در حال انجام است.

فرمانده انتظامی استان فارس اظهار داشت: آمار تکمیلی متوفیان و مصدومان متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

افزایش فوتی‌ها به 6 نفر

یوسف کارگر، فرماندار شهرستان استهبان نیز در یک گفتگوی رسانه ای با اشاره به  سیل و آب‌گرفتگی در رودخانه رودبال اظهار داشت:  ساعت 17 تا 17:30 دقیقه امروز بالا آمدن سطح آب در رودخانه رودبال  باعث جاری شدن سیل ناگهانی در مسیر رودخانه شد که در پی این حادثه تعداد 6نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.

کارگر با اشاره به مجروح شدن 12 نفر در این حادثه افزود: با توجه به تعطیلی آخر هفته و تفریح شهروندان در این محل مسافران با جاری شدن سیلاب غافلگیر شدند و متاسفانه چندین خودرو در رودخانه گرفتار می‌شوند و موجب جان باختگان شهروندان می‌شود.

فرماندار شهرستان استهبان در ادامه تصریح کرد: هنوز آمار دقیقی از تعداد جانباختگان در دست نیست و با توجه به فعالیت گروه‌های امداد و نجات و تجسس در منطقه احتمال می‌رود در ساعات آینده شاهد افزایش تعداد مجروحان و موارد فوتی ناشی از این حادثه باشیم.

وی همچنین درباره میزان خسارات احتمالی حادثه گفت: هنوز برآورد دقیقی از خسارات مالی ایجاد شده در دست نیست و در اولین فرصت با جمع‌بندی اطلاعات میزان خسارات در رسانه‌های رسمی به اطلاع هموطنان خواهد رسید.

سگ‌های تجسس به منطقه اعزام شدند

حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر نیز، با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در منطقه رودبال استهبان، اظهار داشت: در پی بارش در مناطق شرقی فارس، رودخانه امامزاده سلطان شهباز رودبال بخش ایج شهرستان استهبان طغیان و خسارت هایی به بار آورده است.

وی افزود: 12 تیم تخصصی امداد و نجات هلال احمر فارس، از چهار شهرستان مجاور و درگیر به همراه دو تیم تخصصی سگ‌های تجسس  به منطقه اعزام شدند.

درویشی بیان کرد: امدادرسانی در حال انجام است و  تمامی شعب هلال احمر استان به حالت آماده باش صد در صدی در آمدند.

انتهای پیام /س
نظرات بینندگان