کد خبر: ۱۵۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۱ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خبر داد:

حریق گسترده پارک کوهستانی دراک/اعزام ۱۲ ایستگاه عملیاتی

به گفته روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز هم اکنون حریق گسترده پارک کوهستانی دراک بالای پل معلق در حال اطفا می باشد
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، به گفته مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز حدود یک ساعت پیش یعنی حوالی ساعت ۲۳ امشب پارک کوهستانی دراک دچار آتش سوزی گسترده شده است برای اطفاء حریق تاکنون اعزام یازده ایستگاه عملیاتی به محل حادثه صورت گرفته است.

 در ادامه و پس از اطفا حریق جهت اطلاع از روند عملیات به سراغ  محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفتیم.

وی گفت: ۱۲ ایستگاه عملیاتی و بیش از ۱۲۰ نیروی آتش نشان از ساعت ۲۲:۵۴ دقیقه شب جاری دوم مرداد ماه در کنترل حریق گسترده پارک کوهستانی دراک بی وقفه تلاش کردند.

 قانع در بیان جزئیات این حادثه اظهار داشت: آتش‌سوزی ارتفاعات کوهستان دراک شیراز که ساعت ۲۲:۵۴ دقیقه امشب دوم مرداد ماه ۱۴۰۱ به دلیل سهل انگاری و بی توجهی عوامل انسانی از حوالی پارک کوهستانی دراک آغاز شد، بخش‌هایی از کوهستان را در برگرفت.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری افزود: به محض اطلاع از آتش‌سوزی، به قید فوریت آتش نشانان با تجهیزات کامل اطفایی از ۱۲ ایستگاه در محل حاضر شده و هماهنگی‌های لازم برای اطفا حریق انجام شد.

وی در ادامه تصریح کرد:  بیش از ۱۲۰ نیروی آتش نشان و ۵۰ نیروی بسیجی از ساعت ۲۳:۰۰ در محل حادثه مستقر و در جهت کنترل این آتش سوزی گسترده بی وقفه تلاش کردند.

قانع ادامه داد: با توجه به گستردگی آتش در ارتفاعات و وزش باد، کار کنترل و اطفا حریق برای نیروهای امدادی سخت شده بود، ولی تلاش بی وقفه آتش نشانان در ارتفاعات و مسیرهای صعب العبور کوهستان مهار و اطفای کامل این حریق را به دنبال داشت.

وی تاکید کرد: تیم‌های امدادی با ادوات نفری و به صورت پیاده در جهت کنترل شعله‌های آتش اقدام کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: گفتنی است هم اکنون حریق به طور کامل اطفا و عملیات لکه گیری، جهت اطمینان از شعله ور نشدن مجدد حریق در حال انجام است.


انتهای پیام/س
نظرات بینندگان