کد خبر: ۱۵۵۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
استاندار فارس:

حجاب و حفظ حرمت بانوان یکی از بزرگترین راهکارهای تحکیم خانواده است

ایمانیه مهم ترین ارزش حجاب را تحکیم خانواده دانست و تاکید کرد: دنیای بشریت به این نتیجه رسیده که جامعه استوار و توسعه یافته متکی به بنیاد خانواده مستحکم است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس در اختتامیه «طرح چهارشنبه های طلایی»  گفت: در رویارویی با بن بست فرهنگی و اجتماعی، طرح های ابتکاری موجب شکست بن بست ها می شود.

وی با بیان اینکه طرح ابتکاری و اثربخش و ایجابی چهارشنبه های طلایی سپاه فجر استان فارس به الگوی کشوری تبدیل شده است، تاکید کرد: این طرح در احیای فریضه بزرگ  الهی «حجاب» بسیار تأثیرگذار بوده است.

ایمانیه تصریح کرد: هرکجا دشمن با تلاش فراوان سعی در تخریب و انحراف دارد، سنگر مهمی است؛ بنابراین اگر حجاب اهمیت نداشت، دشمنان با تمام امکانات خود برای مقابله با حجاب تلاش نمی کردند.

نماینده عالی دولت در فارس گفت: از منظر منطق مهم ترین ارزش حجاب تحکیم خانواده است و دنیای بشریت به این نتیجه رسیده که جامعه استوار و توسعه یافته متکی به بنیاد خانواده مستحکم است. 

وی با اشاره به فروپاشی فرهنگ ها و سبک زندگی در جوامع غربی، اظهار کرد: جوانان غرب تشنه فرهنگی اصیل و پاسخگو هستند و مسلمانان با فرهنگ مبتنی بر وحی خداوندی که دارند می توانند آرامش را برای تمامی انسان های جهان ایجاد کنند.

استاندار فارس حفظ حرمت بانوان و حجاب را یکی از بزرگترین راهکار های تحکیم خانواده برشمرد و افزود: وظیفه ما، گشایش درب قفس های فکری است که فرهنگ غرب ایجاد کرده و کمک به بازگشت انسان ها به فطرت حقیقی آن ها است.

نماینده عالی دولت در فارس طرح چهارشنبه های طلایی را یک اقدام ایجابی دانست و بیان داشت: نتیجه مثبت و موفقیت این طرح به تدریج در جامعه نمایان خواهد شد چراکه هدایت انسان ها به آسانی نیست و در سیره پیامبران می توان دشواری ها را مشاهده نمود.

وی تصریح کرد: دلسوزی برای جامعه از کارهای پیامبران است و خداوند در راه هدایت انسان ها برکت خواهد داد.

ایمانیه با بیان اینکه رعایت قانون یکی از ملزومات جوامع متمدن است، خاطرنشان کرد: در کشور ما حجاب قانون است و افراد متمدن  از قانونمندترین افراد جامعه هستند. 

استاندار فارس پوشش دانشجویان در مراکز دانشگاهی  خارجی را مورد توجه قرار داد و گفت: پوشش در مراکز رسمی مخصوصا دانشگاه های خارجی نیز دارای قوانینی است و دانشجویان در دانشگاه های بزرگ دنیا نیز باید کد های پوششی دانشگاه ها را رعایت کنند.
انتهای خبر/ح
نظرات بینندگان