کد خبر: ۱۵۵۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس در گفتگو با شیرازه:

حوزه‌های علمیه، رکن برنامه‌های محرم هستند

استوار میمندی بیان کرد: مبلغان حوزه علمیه در ایام محرم محوریت برنامه‌ریزی‌های فرهنگی محرم و عزاداری‌ها را بر عهده دارند.


به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حجت‌الاسلام محمد استوار میمندی مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه بیان داشت: مبلغان حوزه علمیه در ایام محرم محوریت برنامه‌ریزی‌های فرهنگی محرم و عزاداری‌ها را بر عهده دارند.

استوار میمندی به نقش مبلغان اشاره کرد و افزود: مبلغان با ساماندهی هیئات مذهبی، راهبری جوانان متدین، برگزاری مجالس معرفتی و سخنرانی و راه‌اندازی مواکب پذیرایی از عزاداران، به فعالیت می‌پردازند.

وی تصریح کرد: دروس حوزه علمیه به‌صورت رسمی در دهه محرم تعطیل می‌شود تا اساتید و طلاب بتوانند به امر خطیر تبلیغ بپردازند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس بیان کرد: صداوسیما برای برخی از برنامه‌های رادیو و تلویزیون از کارشناسان مورد تأیید حوزه علمیه استفاده می‌کند.

استوار میمندی با بیان اینکه رکن برنامه‌های محرم، حوزه‌های علمیه هستند، گفت: خطبا، وعاظ، سخنوران و منبری‌ها تربیت شده ی حوزه‌های علمیه هستند و اگر حوزه‌های علمیه از برنامه‌های محرم حذف شود چیزی جز شور بی‌معنا و بی‌هدف باقی نمی‌ماند.

وی افزود: برنامه‌های ماه محرم باید معرفت زایی عزاداران و مردم را به دنبال داشته باشد و محتوای این معرفت افزایی از درون حوزه‌های علمیه تهیه می‌شود.

انتهای پیام/ر

برچسب ها: شیرازه ، حوزه علمیه ، محرم
نظرات بینندگان