کد خبر: ۱۵۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
جمعه های مهدوی شیرازه:

پیوندهای محرم و مهدویت/راه لبیک گفتن به ندای «هل مِن ناصر» امام عصر(عج)

حجت الاسلام موسوی نسب با اشاره به ارتباط محرم حسینی با مهدویت، گفت: منتظران باید بدانند آن ندای «هل مِن ناصر یَنصُرُنى» سیدالشهداء(ع) در روز عاشورا امروز نیز همواره از زبان مبارک امام مهدی(عج) بلند است و خوشا به حال آنها که به این ندا لبیک می گویند.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حجت الاسلام سیدجعفر موسوی نسب، کارشناس مهدوی درباره ارتباط محرم حسینی با مهدویت گفت: همانگونه که ماه شعبان، ماه شادی اهل بیت(ع) است و هیچ گونه شهادتی از ائمه(ع) در آن نیست، محرم هم ماه عزای آل الله(ع) است و هیچ گونه ولادتی از معصومین علیهم السلام در آن واقع نشده است.

 

وی تصریح کرد: اما درباره ارتباط محرم و مهدویت باید توجه داشت که امام حسین(ع) در روایات متعددی از حضرت مهدی(عج) به عنوان نهمین فرزند و امام پس از خود یاد کرده اند که ظهور کرده و عدالت را در جهان حاکم می کنند. علاوه بر این، توصیفاتی از حضرت مهدی(عج) و ذکر القابی همچون صاحب الامر و ... برای ایشان توسط حضرت اباعبدالحسین(ع) بیان شده است.

 

موسوی نسب با اشاره به بیانات حضرت مهدی(ع) درباره جدشان امام حسین(ع)، اضافه کرد: این توصیفات از لسان مبارک امام عصر(عج) در زیارت ناحیه مقدسه که سوگواره حسینی است به خوبی بیان می شود، مثل اینکه می فرماید: «کنتَ لرسولِ ولداً و لقرآنِ سنداً».

 

کارشناس مهدوی با بیان اینکه بنابر تصریح برخی روایات ظهور حضرت مهدی(عج) در روز عاشورا رخ خواهد داد، ابراز کرد: علاوه بر این رابطه، امام حسین(ع) در روایاتی به مسئله ظهور و و نیز عصر غیبت و شرایط آن اشاره کرده اند که این بیانات بیش از پیش ارتباط مهدویت و محرم را می تواند نشان دهد.

 

وی با اشاره به دلدادگی امام زمان به حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، تاکید کرد: ایشان در زیارت ناحیه مقدسه به ما زنده نگاه داشتن سوگواره حسینی را آموزش می دهند تا نام ایشان زنده بماند. علاوه بر این، حضرت حجت(عج) پس از ظهور در کنار کعبه با جملاتی خود را معرفی می کنند که این جملات به امام حسین(ع) باز می گردد.

 

موسوی نسب ادامه داد: ایشان در کنار کعبه می فرمایند: «أَلا یا أهْلَ الْعالَمِ اَنَّ جَدّیَ الْحُسَیْن قَتَلوهُ عَطْشاناً أَلا یا أهْلَ الْعالَمِ اَنَّ جَدّیَ الْحُسَیْن طَرَحوهُ عُریاناً أَلا یا أهْلَ الْعالَمِ اَنَّ جَدّیَ الْحُسَیْن سَحَقوهُ عُدواناً» ایشان با این جملات انقلاب جهانی خود را به انقلاب و قیام حسینی متصل می کند. امام مهدی(ع) تکمیل کننده قیام حسینی است و ما زمینه ساز این قیام در فتنه های آخرالزمان هستیم تا آن پرچمی که در کربلا از دست امام حسین(ع) ظاهرا بر زمین افتاد به دست امام مهدی(عج) با اهتزاز درآید و عدالت جهانی برقرار شود.

 

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) خراسان رضوی درباره دیگر وجوه ارتباطی میان محرم حسینی با مهدویت، بیان کرد: اینکه شعار سپاه حضرت مهدی(عج) همان «یالثارات الحسین(ع)» است و نیز بشارت خداوند به حضرت زهرا(س) که از نسل سیدالشهداء(ع)، مهدی صاحب الزمان(عج) به وجود آمده و دنیا را از عدالت پُر می کند، این ارتباط و پیوند را بیش از پیش نشان می دهد.

 

وی تاکید کرد: علاوه بر این، در دعای شریف ندبه که به وجود مقدس حضرت مهدی(عج) اختصاص دارد از امام حسین(ع) نیز سخن به میان می آید: «اینَ الحسین(ع) اینَ ابناء الحسین(ع)» و نیز در زیارت عاشورا که به مسئله عاشورا و امام حسین(ع) می پردازد به امام زمان(عج) هم اشاره می شود: «أَنْ يَرْزُقَنِي طَلَبَ ثَارِكَ مَعَ إِمَامٍ مَنْصُورٍ».

 

موسوی نسب ابراز کرد: همانطور که اکثر سپاه امام حسین(ع) در کربلا را جوانان تشکیل می دادند، در قیام جهانی امام مهدی(عج) نیز بخش اصلی جوانان اند و بزرگان و پیران کم تعداد اند و حکم نمک و چاشنی کار را دارند و نهایتاً آنکه این امام حسین(ع) اند که بر پیکر مطهر امام مهدی(عج) نماز خواهند خواند و آن پرچمی که در کربلا به ظاهر بر زمین افتاد توسط حضرت بقیه الله الاعظم(عج) به اهتزاز در آمده و به دست حضرت سیدالشهداء(ع) داده می شود.

 

وی درباره آموزه های قیام حسینی برای منتظران و مهدی باوران، گفت: همان رسالت و مسئولیتی که یاران امام حسین(ع) در کربلا داشتند و بر اساس آن عمل کردند، در عصر غیبت هم برای منتظران وجود دارد تا بدانیم امام زمان(عج) از ما چه می خواهند، چون امروز هم دشمنان مقابل اسلام ناب صف آرایی می کنند لذا تبعیت و حمایت از ولایت فقیه و وظیفه شناسیِ ما، در زمینه سازی برای قیام جهانی امام عصر(عج) موثر است.

 

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در ادامه بیان کرد: منتظران باید توجه داشته باشند که آن ندای «هل مِن ناصر یَنصُرُنى» سیدالشهداء(ع) در روز عاشورا امروز نیز همواره از زبان مبارک امام مهدی(عج) بلند است و خوشا به حال آنها که به این ندا لبیک می گویند.

 

وی درباره راه پاسخگویی به ندای «هل مِن ناصر یَنصُرُنى» امام زمان(عج)، خاطرنشان کرد: باید در فکر، گفتار و رفتار مصادیق این نصرت را داشته باشیم، اگر تاجر، معلم و ... امام زمان(عج) را ناظر بر اعمال خود بداند و درصدد پاسخ به ندای «هل مِن ناصر یَنصُرُنى» ایشان برآید قطعاً زمینه ساز ظهور خواهیم بود، لذا مسئولیت شناسی آنهم در زمانه ای که دشمن مقابل نظام و انقلاب که در راستای انقلاب مهدوی است، صف آرایی کرده و نیز حفاظت از نظام و انقلاب و خون شهدا در نصرت امام عصر(عج) کمک می کند.

انتهای پیام/م
 

نظرات بینندگان