کد خبر: ۱۵۵۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
رئیس مجمع نمایندگان فارس مطرح کرد:

تلاش مجلس برای شفافیت صورتهای مالی بورس

علیزاده گفت: در قانون جدید بازار اوراق بهادار، تلاش داریم حداکثر شفافیت در صورت‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار و نهادهای زیرمجموعه این شرکت انجام شود.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با اشاره به فعالیت های انجام شده در کمیته بازار سرمایه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: با هدف بررسی مشکلات و چالشپهایی که در خصوص بازار سرمایه وجود داشت، تصمیم بر اصلاح و بازبینی این قانون گرفته شد.

وی افزود: ساختار حکمرانی" به عنوان چالش و نارسایی اصلی در قانون فعلی شناسایی شد که بر مبنای آن در قانون فعلی نمی‌توان متناسب با حجم معاملات انجام شده در سال‌های اخیر، چاره اندیشی و اقدام لازم را انجام داد. 

علیزاده ادامه داد: بعد از جلسات مکرر که در کمیته بازار سرمایه کمیسیون اقتصادی برگزار شد و نشست‌های مختلف با فعالین بازار سرمایه، خوشبختانه در یک ماه گذشته پیش نویس اصلاح قانون اوراق بهادار در این کمیته، جمع بندی شد.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه سپس پیش نویس در کمیسیون اقتصادی مطرح و عمع آن به رای گذاشته شد، یادآور شد: همچنین مهلت ده روزه‌ای نیز برای همه ارگان‌ها و نهادهای مرتبط با بازار سرمایه در نظر گرفتیم تا پیشنهادات خود را ارائه دهند. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در این مدت، نظرات همه کانون‌های مرتبط با بازار سرمایه را دریافت کردیم که به زودی در کمیسیون اقتصادی برای تصمیم گیری و نهایی شدن مطرح خواهد شد و پس از جمع بندی نهایی برای طرح در صحن مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود. 

علیزاده یادآور شد: از جمله نقاط قوت قانون جدید بازار اوراق بهادار، شفافیت، ایجاد تشکل‌های تخصصی همانند کانون سهامداران حقیقی، تقویت جایگاه فعالان غیر دولتی و افزایش نقش شخصیت‌های حقیقی به نسبت اشخاص حقوقی در ارکان شورای عالی بورس با هدف بهبود نگاه تخصصی و نقش نظارتی مردم در این بازار است.

وی با اشاره به اینکه پیش نویس منتشر شده در سال گذشته و در فضای مجازی، از طرف کمیسیون اقتصادی تهیه نشده بود، اظهار کرد: ما در کمیته بازار سرمایه، فضای مجازی را فرصت مناسبی برای کمک به افزایش سواد مالی مردم و جامعه در چارچوب فعالیت‌های مشخص و معین می‌دانیم و همین نگاه را هم در قانون جدید در نظر گرفته‌ایم. 

عضو کمیسیون اقتصادی، آموزش‌های تخصص و سیگنال فروشی را دو مبحث متفاوت عنوان و تاکید کرد: آنچه مورد نظر کمیسیون اقتصادی خواهد بود، ارائه آموزش‌های تخصصی و جلوگیری از اغواگری و سیگنال فروشی در بازار سرمایه است که در قانون جدید در نظر داریم، آموزش در فضای مجازی را سامان دهی کنیم.

علیزاده اضافه کرد: تلاش داریم پیش نویس قانون جدید، برای اظهار نظر متخصصین بازار سرمایه تا دو هفته آینده منتشر شود.

انتهای پیام/ف
منبع: ایسنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان