کد خبر: ۱۵۵۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۱

هلال محرم دمیدن گرفت/ ایران، سراسر حسینیه شد

یکی از اقدامات خوب ایرانی ها این است که در هر شهر و دیاری با دمیدن هلال محرم، پرچم عزای حسین(ع) بر در خانه ها برافراشته شده و در کنار حسینیه ها، هیات ها و تکایا، هر خانه نیز یک حسینیه می شود و فرهنگ عاشورا و کربلا در خانه ها جاری و ساری می شود

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، امام حسین با دعوت کوفیان، از حج به سمت کوفه حرکت کرد تا به اصلاح جامعه بپردازد و با جان و مال و ناموس خود در راه دین خدا قیام کرده و فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه آن زمان رونق بخشد.

امام و یارانش از هر فرصتی برای آگاه سازی افراد جامعه استفاده کرده و با اینکه سال ها از آن ماجرا می گذرد اما همچنان اثرات قیام امام در جامعه مشاهده می شود و آتش عشق به آن حضرت هرگز در دل های آزاده خواهان جهان خاموش نمی شود.

هر ساله با ورود به محرم، ایران اسلامی یک حسینیه و خیمه گاهی برای اقامه عزای بهترین بنده خدا و کسب معارف دینی می شود و هر یک از عشاق اهل بیت تلاش می کند عشقش به این خاندان و خاصه به سیدالشهدا(ع) را به نمایش بگذارد و در راستای گسترش فرهنگ عاشورا و کربلا گامی موثر بردارد.


بسیاری منتظرند تا بار دیگر محرمی را تجربه کرده و فارغ از تمام دل مشغولی ها زنگار از دل بزدایند و تاریخ انقضای دل هایشان با نفس حسین(ع) دوباره تمدید گردد.

محرم همچنان میدان مبارزه حق و باطل است و در این راه حد وسطی وجود ندارد و همان طور که در زیارت عاشورا آمده است کسی هم که در برابر ظلم به این امام عزیز و یارانش سکوت کند در زمره کسانی است که به امام ظلم کرده اند.

افراد جامعه اگر حال دلشان خوب باشد و در خواب غفلت فرو نرفته باشند هنوز می توانند صدای هل من ناصر ینصرنی حسین را با گوش جان بشنوند و در مسیر یاری حضرت با کاروان کربلا همراه شوند و از این چشمه جوشان معرفت، کسب فیض نموده و غبار از تن شسته و توشه ای برای آخرت خود رقم زنند.

اما در این مسیر آنچه مهم است، این است که عاشورا و کربلا و عشق به حسین(ع) محدود به زمان و مکان نیست و سیدالشهدا(ع) همواره بر دل ها حکومت می کند و همچون کشتی نجاتی، انسان های حقیقت طلب را به ساحل نجات می رساند.

سالهاست رسانه های یزیدیان به دنبال این هستند که با هیاهو و بلوا و تکنیک های رسانه ای، چراغ هدایت حسین(ع) را خاموش کنند اما این سیدالشهداست که بزرگترین رسانه را در اختیار دارد و آن رسانه دل هر آزاده ای را در جهان از گذشته های دور تاکنون، از شرق و غرب هدایت می کند و خط بطلانی بر دروغ های یزید و یزیدیان می کشد.

محرم آمد تا به جهانیان اثبات کند که حق و حقیقت رفتنی و تمام شدنی نیست و نمی توان آن را در گوشه ای از فراموشخانه تاریخ به دست فراموشی سپرد ، چرا که حقیقت همچون نور، جهان را از تاریکی نجات داده و همانند رودخانه مسیرش را پاکسازی می کند.

خداوند به امام حسین (ع) صفت ثارالله را نسبت داده است و این بدان معنی است که خون حضرت سید الشهداء مایه حیات بخش توحید و یگانگی و یکتاپرستی است .

در گوشه و کنار ایران اسلامی با ورود به محرم آداب و رسوم مختلفی برگزار می شود اما باید دقت شود این مراسم و آیین ها به دور از خرافه و با افزایش شور و شعور برگزار گردد.

یکی از اقدامات خوب ایرانی ها این است که در هر شهر و دیاری با دمیدن هلال محرم، پرچم عزای حسین(ع) بر در خانه ها برافراشته شده و در کنار حسینیه ها، هیات ها و تکایا، هر خانه نیز یک حسینیه می شود و فرهنگ عاشورا و کربلا در خانه ها جاری و ساری می شود و خانواده ها از همان کودکی فرزندان خود را با مکتب حسینی آشنا کرده و فرزند خود را در این مسیر قرار می دهند.

انتهای پیام/ر

نظرات بینندگان