کد خبر: ۱۵۵۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز خبر داد:

بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیلاب، خسارت سنگینی به زیرساخت‌های برق شیراز وارد کرد

اعلام کرد که بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیلاب، خسارت سنگینی به زیرساخت‌های برق در محدوده تحت مدیریت این شرکت وارد کرده است اما تلاش می‌شود مشکلات در کوتاهترین زمان برطرف شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، تیمور عزیزی معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز روز شنبه با بیان اینکه اقدامات اجرایی شده توسط توزیع برق شیراز در رابطه با شرایط هشدار رخدادهای جوی و ورود سامانه مونسونی، در سه بخش برنامه‌ریزی و اجرایی شد گفت: قبل از وقوع این پدیده، جلسات هماهنگی ستاد مدیریت بحران در سطح شرکت تشکیل و همه شرایط  مرتبط با مخاطرات ناشی از بارندگی و سیلاب احتمالی بررسی و اقداماتی برنامه ریزی و مصوب شد.

عزیزی تشکیل ۱۲۰ گروه برای شناسایی نقاط کانونی مخاطره و آسیب و رفع مشکلات، را یادآور شد و گفت: این گروه‌ها متشکل از ۴۳۰ سیمبان به همراه ۶۵ ناظر و سرپرست گروه ، بود.

وی اضافه کرد: این گروه‌ها با در اختیار داشتن ۱۲۰ دستگاه خودرو مناسب، ۱۴ جرثقیل، ۲۳ بالابر و تجهیزات و امکانات ضروری، از ۵ روز قبل از ورود سامانه بارشی به استان فارس، اقدام به پایش شبکه و شناسایی نقاط پرخطر کردند.

جاری شدن سیلاب به زیرساخت‌های برق شیراز خسارت وارد کرد

عزیزی ادامه داد: هرس ۵۵۰ درخت، مقاوم سازی پایه‌های واقع در مسیل، ایمنی سازی پست‌های توزیع زمینی، بازدید از شبکه، جمع آوری اشیای معلق و مخاطره آمیز در حریم شبکه، مرمت حفاری‌ها، بررسی سناریوهای مانور فیدرهای فشار متوسط و ... با توجه به مخاطرات انجام شد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق شیراز گفت: در زمان وقوع بارندگی، گروهها در محل‌های تعیین شده در سطح شیراز و شهرستان‌های تحت مدیریت این شرکت مستقر شدند.
او گفت: بارش رگباری، بروز سیلاب، صاعقه در شهرستان‌های کوار، سروستان، سپیدان، پاسارگاد، ارسنجان، مرودشت، خرامه، زرقان، بیضا و مناطق ارژن و دارنگون، منجر به خساراتی شد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ گفت: در این رخداد، ۲۴ دستگاه ترانسفورماتور به دلیل صاعقه دچار اختلال و ۴۳۰ پایه دچار انحراف شد و ۱۵ فقره گسیختگی شبکه هادی به واسطه وقوع تندباد، حادث شد و البته طوفان و صاعقه منجر به آسیب دیدگی ۱۶۰ دستگاه تابلوی برق شد.

وی از آبگرفتگی ۱۲ پست زمینی، معیوب شدن فوندانسیون، تخریب ۴ کیلومتر کابل برق و ... نیز در این حوادث  خبر داد.

عزیزی گفت: با ورود سریع و به موقع نیروها، مشکلات در کوتاهترین زمان ممکن رفع و زمینه تامین برق مطمئن و پایدار فراهم شد به طوریکه اکنون هیچ مشکلی در تامین برق نداریم.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان