کد خبر: ۱۵۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
فرماندار آباده:

سیلاب ۱۳۸ میلیارد تومان به آباده خسارت زد

خداداد گفت: سیلاب ۱۳۸ میلیارد تومان خسارت به بخشهای مختلف آباده خسارت زده است.
به گزارش سرویس حوادث شهرستان های شیرازه، میثم خداداد فرماندار شهرستان آباده با اشاره به خسارات ناشی از سیلاب در شهرستان آباده گفت: بر اثر بارش‌های شدید باران و جاری شدن سیلاب در شهرستان آباده بخش کشاورزی، دامی، منابع طبیعی، راههای عشایری و قنوات متحمل خسارتهای سنگین شده اند.

وی با تاکید بر اینکه سامانه مونسون خسارت ۱۳۸ میلیاردی در شهرستان آباده بر جای گذاشته است، اعلام کرد: ۲ هزار و ۷۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی آباده خسارت ۸۰ میلیارد تومانی دیده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران فرمانداری آباده افزود: ۱۰ هکتار از باغات آباده طعمه سیلاب و متحمل خسارت یک میلیاردی شده اند.

خداداد از تلف شدن ۵۰۰ رأس دام سبک در این شهرستان نیز خبر داد و گفت: سیلاب اخیر باعث تلف شدن ۵۰۰ رأس گوسفند به ارزش ۲ میلیارد تومان در آباده شده است.

به گفته وی، خسارت ۱۰ میلیارد تومانی سیلاب به طرح‌های آبخیزداری، از بین رفتن جاده و دام عشایر به خسارت ۴و نیم میلیارد تومانی و تخریب جاده بین مزارع در آباده به ارزش ۲۳ میلیارد تومان رهاورد سیلاب سامانه مونسون در این شهرستان است.

فرماندار آباده با بیان اینکه سیلاب به دیوار باغات این شهرستان نیز خسارت ۳.۱ میلیارد تومانی زده است، عنوان کرد: ۱۴ رشته قنات این شهرستان در سیلاب اخیر کاملاً از بین رفته و ۵.۶ میلیارد تومان نیز خسارت در این حوزه برجای گذاشته است.

وی ادامه داد: تخریب کانالهای آبرسانی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان، تخریب دو استخرکشاورزی به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان از دیگر خسارات سیلاب به بخش کشاورزی آباده است.

خداداد با بیان اینکه حوزه راههای ارتباطی این شهرستان نیز متأثر از سیلاب شده و خسارات سنگینی را متحمل شده، یادآور شد: در حوزه بزرگراهی شهرستان آباده، ۵.۳ میلیارد تومان، راههای فرعی و روستایی ۳ میلیارد تومان و همچنین تخریب پل به ارزش ۳.۵ میلیارد تومان خسارت در آباده برآورد شده است.

این مسئول همچنین از تخریب پست و آتش سوزی شبکه برق و همچنین سقوط پایه برق به ارزش ۵۲ میلیون تومان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شیرازه، در جریان سیلاب شهرستان آباده ۵۶ واحد مسکونی شهری و روستایی دچار آبگرفتگی شدید شده بود که توسط عوامل امدادی و با استفاده از موتور پمپ‌های لجن کش تخلیه شد.

انتهای پیام/ر
منبع: مهر
برچسب ها: شیرازه ، سیل ، آباده
نظرات بینندگان