کد خبر: ۱۵۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
سری به نیزه بلند است

واکنش مردم فارس به خبر شناسایی پیکر شهید اسکندری

در پی شناسایی پیکر مطهر سردار شهید عبدالله اسکندری به میان جمعیت رفته و با آنها به گفتگو پرداختیم.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، در پی شناسایی پیکر مطهر سردار شهید عبدالله اسکندری به میان جمعیت رفته و با آنها به گفتگو پرداختیم. 

هانیه عمادی یکی از شهروندان شیرازی در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: به‌محض اینکه خبر را مشاهده کردم، چشمانم اشک‌بار شد و قطره اشکی بر روی صفحه گوشی‌ام چکید. 

عمادی افزود: آرزوی من این است که روزی همنشین این سردار در بهشت باشم.

هادی رضایی یکی از جانبازان و مدافعان حرم بیان کرد: از زمانی که خبر بازگشت پیکر سردار اسکندری و دیگر شهدای مدافع حرم را مشاهده کردم، از گریه، آرام و قرار ندارم.

رضایی تصریح کرد: به ماه محرم، شهدا را واسطه قرار داده و قسم می‌دهم که دستم را بگیرند تا من نیز به شهدا بپیوندم. دلم به تنگ آمده است و در فراق شهدا همواره گریه می‌کنم و از آنها می‌خواهم که دست مرا نیز بگیرند.

مهری خلیفه یکی دیگر از بانوان اظهار کرد: از شنیدن خبر شناسایی پیکر مطهر این شهید عزیز خوشحال هستم و خوشا به سعادت خانواده‌اش که یا شهید عزیزشان دیدار می‌کنند. 

خلیفه عنوان کرد: مقام شهادت نصیب هرکسی نمی‌شود و امیدوارم این شهید بزرگوار در آن دنیا ما را شفاعت کند. 

زینت جمالی یکی از شهروندان شیرازی تصریح کرد: سرت به نیزه سلامت و سلام ما را ای شهید به شهیدان کربلا برسانید. 

جمالی ابراز کرد: هرچند ازدست‌دادن دلاورانی چون شهید اسکندری دردناک است اما بازگشت پیکر این شهید باعث شادیست.

وی افزود: این شهید عزیز همچون سردار شهیدان امام حسین (ع) به شهادت رسیده و در ماه عزاداری عزیز زهرا (س) به وطن بازگشته و امید است همه ما را شفاعت کنند.

محبی یکی دیگر از شهروندان بیان کرد: راه شهیدان دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و سلامت در امتداد راه شهیدان کربلاست و این شهید بزرگوار همانند اربابش حسین(ع) بی سر شهید شد و در ایامی که متعلق به عزای سالار شهیدان است، پیکر مطهرش به میهن بازگشت و این بسیار ارزشمند است.

فاطمه سادات حسینی شهروند شیرازی اظهار کرد: با شناسایی پیکر سردار بی سر استان فارس و سپاه حسین(ع)، روح استکبارستیزی بیش‌ازپیش در جامعه دمیده شده و در مسیر مکتب حسینی گام برمی‌داریم. 

محراب هاشمی‌نژاد بیان کرد: رسانه‌ها باید بیش‌ازپیش به تبیین شخصیت و ویژگی‌های شهید اسکندری پرداخته و این شهید و سایر شهدای استان فارس را به‌عنوان الگو به نسل جدید معرفی کنند.

به گزارش شیرازه، مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار فارس همواره به شهدا ارادت خاصی داشته و شهید بی سر عبدالله اسکندری به‌عنوان اولین شهید بی سر مدافع حرم، الگوی مردم فارس است.

انتهای پیام/ر 

نظرات بینندگان