کد خبر: ۱۵۵۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

انجام ارزیابی خسارات به زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای استان فارس

علیرضا راستیار گفت: همزمان با عملیات‌های راهداری در تمامی محورهای استان، ارزیابی خسارات به زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای استان از جمله راه و ابنیه فنی در حال انجام است.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، علیرضا راستیار، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس از آمادگی همه نیروهای راهداری به جهت امدادرسانی و بازگشایی انسداد احتمالی مسیرها در سطح استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵۰۰ نیروی راهداری به همراه تجهیزات و ماشین آلات سبک و سنگین در شبکه راه‌های استان مستقر بوده و آماده مقابله با بحران احتمالی ناشی از جاری شدن سیل هستند.

وی با اشاره به تجربه مدیریت سیل در سال‌های گذشته، عنوان کرد: با توان لجستیکی و اعزام ماشین‌آلات سنگین به شهرستان‌ها بر اساس اولویت‌های مورد نظر طبق اهمیت راه‌ها، در حوزه راهداری برای مقابله با بحران احتمالی آمادگی لازم را داریم و محورهای مواصلاتی استان از طریق بیش از ۲۵ دوربین نظارتی به صورت آنلاین توسط مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل رصد و پایش می‌شوند.

رفع انسداد تمام محورهای مواصلاتی استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با تاکید بر اینکه به محض تغییرات جوی و شروع بارش‌ها اقدامات پیشگیرانه در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود،‌ اظهار کرد: همه محورهای مواصلاتی در سطح استان باز بوده و تردد در حال انجام است، فقط چند محور روستایی در محدوده بختگان برش‌هایی دارند که انسداد تلقی نمی‌شود و دسترسی به آنها وجود دارد.

 راستیار با اشاره به ریزش کوه در محدوده باجگاه، گفت: راه شیراز-مرودشت پاکسازی شده و اکنون به شرایط عادی بازگشته است،‌ همچنین در ورودی شیراز از سمت جاده مرودشت-شیراز به علت شدت باران روان آب ایجاد شده بود که با حضور نیروهای راهداری و شهرداری برطرف شد.

وی تاکید کرد: همزمان با عملیات‌های راهداری در تمامی محورهای استان، ارزیابی خسارات به زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای استان از جمله راه و ابنیه فنی در حال انجام است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس ضمن تاکید به توصیه‌های ایمنی و هشدارهای هواشناسی، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر کشور در روزهای اخیر، تمامی هم استانی‌ها و کاربران جاده‌ای حتما پیش از اقدام به سفر از طریق سامانه پاسخگویی شبانه‌روزی ۱۴۱ از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه‌ها مطلع شوند.

انتهای خبر/ح

برچسب ها: راهداری ، سیل ، جاده ، بازگشایی
نظرات بینندگان