کد خبر: ۱۵۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس در گفتگو با شیرازه:

برگزاری آیین عزاداری دهه اول محرم در 5 هزار هیئت مذهبی استان فارس

محمدیان از برگزاری آیین‌های مذهبی عزاداری سالار شهیدان و شهدای کربلا در 5 هزار هیئت مذهبی فارس در دهه اول محرم خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، رضا محمدیان رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه بیان کرد: تقریباً 5 هزار هیئت مذهبی در فارس وجود دارد که تمام آنها در دهه اول برنامه‌هایی را در طول روز و شب اجرا می‌کنند و برخی از هیئت‌ها در دهه‌های بعدی نیز برنامه‌هایی را در دستور کار دارند.

وی تصریح کرد: هیئات مذهبی فارس در روزهای تاسوعا، عاشورا، شام غریبان، اربعین و دهه پایانی صفر، برنامه‌های ویژه‌ای را برگزار می‌کنند.

محمدیان اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی فارس معمولاً در روز تاسوعا و عاشورا به سمت اماکن مذهبی حرکت کرده و در محلات مختلف شهر شیراز نیز هیئات مذهبی در حرم مطهر احمد بن موسی(ع)، حرم سید علاءالدین حسین(ع) و حرم‌های مطهر امامزاده‌ها در محلات مختلف به عزاداری می‌پردازند و در شب‌های دهه اول نیز برخی هیئت‌ها به سمت این حرم‌های مطهر حرکت می‌کنند.

وی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت نظم، رعایت مصالح ایمنی و امنیتی، و همکاری با نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی به هیئت‌های مذهبی توصیه شده است و امیدوار هستیم این برنامه‌های مذهبی و عزاداری‌ها، باعث افزایش معنویت و برکت در جامعه شود.

انتهای پیام/ر

نظرات بینندگان