کد خبر: ۱۵۵۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
معاون اجتماعی سپاه فجر فارس در گفتگو با شیرازه:

چهارشنبه های طلایی دوقطبی شکن و همراه با نگاه محبت آمیز است/در شهر شیراز فرهنگسرای عفاف و حجاب نداریم

دوستدار بیان کرد: چهارشنبه های طلایی دوقطبی شکن و با نگاه محبت آمیز است و همین باعث ناراحتی رسانه های معاند و ضدانقلاب شده است.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمدجعفر دوستدار معاون اجتماعی سپاه فجر فارس با حضور در دفتر این پایگاه تحلیلی خبری با بیان اینکه یکی از ماموریت های ما در معاونت اجتماعی سپاه ارتقا حس مسئولیت پذیری اجتماعی مردم در جامعه است، گفت:  امروز اگر جامعه ما در حوزه آسیب های اجتماعی و سایر حوزه ها دچار مشکل شده، بخشی از آن ناشی از بی تفاوتی مردم است که جامعه را به سمت و سوی بدی هدایت می کند.

وی بر ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و افزود: یکی از موضوعات مهم امر به معروف و نهی از منکر و مسئولیت پذیری اجتماعی، حوزه عفاف و حجاب است.

دوستدار تصریح کرد: دشمن به شدت علیه عفاف و حجاب تبلیغ می کند و رسما با دولت متخاصم و مستکبر آمریکا و فلان خبرنگار قرارداد نوشتند که بتواند در این حوزه کاری انجام دهند و به دنبال این هستند حس مادری را از مادر و حس زنانگی را از بانوان بگیرند.

عفاف و حجاب پرچم اساسی جمهوری اسلامی است

وی با بیان اینکه امروز عفاف و حجاب پرچم اساسی جمهوری اسلامی است گفت: عمده خیانت ها و آزار و اذیت های خانوادگی به این مربوط می شود که زن حواس خود را جمع نکرده و به جای اینکه در خانه دلبری کند، دلبری و تبرج خود را در خارج از خانه انجام داده و مرد نیز تنوع طلب شده و به این رابطه خانوادگی آسیب وارد شده است و این امر می تواند همسرآزاری و طلاق عاطفی و طلاق رسمی را به دنبال داشته باشد.

دوستدار اظهار کرد: حتی افراد غیر متدین اما خانواده دوست هم از حوزه ولنگاری اجتماعی آسیب می بینند و وظیفه ما به عنوان معاونت اجتماعی سپاه احیای فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه گری است و در حوزه مطالبه گری هم کارهای خوبی را انجام دادیم و به عنوان مثال اینکه کلنگ فاضلاب صدرا به زمین زده شد نتیجه مطالبه گری حوزه امر به معروف و نهی از منکر ما بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر روایت های بسیاری وجود دارد بیان کرد: برخی به دنبال ایجاد دوقطبی و تعیین اولویت برای ما هستند اما طبق اصل هشتم قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت می باشد.

چهارشنبه های طلایی، مدل صحیح مواجهه با پدیده بدحجابی است که با چاشنی مودت و محبت همراه است

معاون اجتماعی سپاه فجر فارس در ادامه با اشاره به اینکه  یکی از موضوعاتی که مطالبه خانواده دوست ها و علاقه مندان به حوزه خانواده و متدینین جامعه بود مدل برخورد با وضعیت برهنگی در جامعه است، تصریح کرد:  چهارشنبه های طلایی، مدل صحیح مواجهه با پدیده بدحجابی است که با چاشنی مودت و محبت همراه است.

وی ابراز کرد: هشت ماه مجموعه امر به معروف و نهی از منکر ما در86 نقطه استان فارس فعالیت کردند کار دعوت ایجابی و دعوت به پوشش مناسب را انجام دادند و یک برخورد و چالش هم با مجموعه نداشتیم.

دوستدار به برگزاری رویداد بزرگ چهارشنبه های طلایی اشاره کرد و ادامه داد: در رویداد ایستگاه های چهارشنبه های طلایی 44 تیم شهرستانی 2 تیم میهمان و یک تیم از حرم حضرت شاهچراغ(ع) و یک تیم از نوجوانان خیابان نبی اکرم(ص) حضور داشت و بین تیم ها قرعه کشی شد و هر تیم در یک نقطه از شهر شیراز ایستگاه های چهارشنبه های طلایی را برگزار کردند و اجراها داوری شد.

وی افزود: در روز دوم رویداد، ما برنامه روایت های طلایی را اجرا کردیم و عوامل چهارشنبه های طلایی به روایتگری 8 ماه فعالیت خوود پرداختند و این روایت ها ثبت و ضبط شد.

دوستدار ابراز کرد: در پایان رویداد فرمانده سپاه فجر فارس به خاطر کار بزرگ تیم ها در شیراز و استان فارس، به هر تیم مبلغ 10 میلیون تومان هدیه داد و از تیم های برتر تقدیر شد.

وی افزود: خانمی به ایستگاه چهارشنبه های طلایی استهبان مراجعه کرده و اعلام می کند من تا پیش از این از چادری ها می ترسیدم و این رفتار مهربانانه عوامل ایستگاه چهارشنبه های طلایی نگاه من را نسبت به چادری ها تغییر داد.

دوستدار بیان کرد: دشمن تلاش می کند دو قطبی ایجاد کند و ما در چهارشنبه های طلایی دقیقا مخالف حرکت دشمن و دنباله هایشان، پیش می رویم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما در چهارشنبه های طلایی شکست همین دو قطبی هاست و همه دختران ایرانی اعم از با حجاب و بدحجاب،دختران خودمان هستند و ما کم کاری کردیم و این دختران بد حجاب فریب خوردند و کلاه سرشان رفته است.

معاون اجتماعی سپاه فجر فارس اظهار کرد: هدف دیگر ما در راه اندازی چهارشنبه های طلایی ارائه یک مدل جدید مواجهه با بدحجابی است  ما با راه اندازی این طرح به دنبال تعریف یک کار میدانی برای بچه های مذهبی و علاقه مند و خانوده های دغدغمه مند هستیم.

وی در خصوص وجه تسمیه چهارشنبه های طلایی ابراز کرد: چهارشنبه های طلایی به نام امام رضا(ع) و در روز زیارتی این امام عزیز است و امام رضا امامی رئوف و مهربان است و مدل کار ما نیز مهربانانه است.

دوستدار تصریح کرد: آرزوی ما این است که این طرح فقط مختص چهارشنبه ها نباشد و به اوقات طلایی تبدیل شود اما به این طرح قید زمان و مکان زدیم که خودمان را متعهد به اجرا کنیم.

وی فراگیری، استمرار و عالمانه بودن را سه ویژگی کارهای اجتماعی عنوان کرد و افزود: در طول سال های گذشته بعد از انقلاب کاری با این سه ویژگی در کل کشور انجام نشده و ما امروز این کار را داریم در استان فارس انجام می دهیم و این یک افتخار برای فارس است.

دوستدار افزود: با این کار همه مسئله حجاب یکباره حل نمی شود اما این کار به عنوان بخشی از پازل به جریان انداختن و زنده کردن و احیا کردن امر به معروف است.

وی بیان کرد: حوزه تبیین کار دستگاه های آموزشی است و چهارشنبه های طلایی در حال حاضر با واکنش رسانه های معاند روبر شده است و استاندار ما را موظف کرده که مدل چهارشنبه های طلایی را برای آموزش و پرورش برنامه ریزی کنیم و حتما کار تمیزی را ما برای مدارس و دنشگاه ها ارائه خواهیم کرد.

دوستدار خاطرنشان کرد: ما با چهارشنبه های طلایی محبت را ترویج و توسعه می دهیم. کار از شیراز با یکی دو ایستگاه شروع شد و زمانی بانوان محجبه نمی توانستند در برخی نقاط شهر حاضر شوند اما الان نه تنها در این مناطق حاضر شده بلکه میزی را نیز در آنجا قرار داده و گیره و ساق دست به بانوان بدحجاب ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه در ایستگاه های چهارشنبه های طلایی بانوان بدحجاب به فطرت خود دعوت شده و پوشش به عنوان یک ارزش برای آنها معرفی می شود، گفت: برخی بانوان عمدا با هدف خودنمایی لباس های کوتاه پوشیده و آرایش غلیظی کرده و در این راستا هزینه می کند اما بانوان محبه ی ما در ایستگاه های چهارشنبه های طلایی شخص بدحجاب را قانع کرده و با رضایت فرد، آرایشش را پاک کرده و دستانش را با ساق دست می پوشانند.

دوستدار بیان کرد: اگر صدا سیما، رسانه و دانشگاه ها به کمک ما بیایند و بتوان کار را توسعه داد و هر جایی این طرح را پیاده کرد و به بانوان بد حجاب موارد فوق الذکر را یادآوری کرد مشکلات حل می شود.

وی به قیاس نماز و فریضه امر به معروف پرداخته و تصریح کرد: اگر نماز صبح قضا شد ظهر می توان آن را ادا نمود اما در فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیاری از موارد قضا ندارد و اگر بانوی بدحجابی از جلوی شما عبور کرد و نگفتید دیگر وی رد شده و ممکن است او را نبینید و کاری از دست تان بر نیاید.

معاون اجتماعی سپاه فجر بیان کرد: بعد از 8 ماه فعالیت ایستگاه های چهارشنبه های طلایی ، 6 گروه از استان فارس به نمایشگاه بین الممللی کتاب تهران اعزام شدند و این یک افتخار برای استان فارس بود.

دوستدار گفت: امروز ما 86 به علاوه یک نقطه هستیم و علاوه بر 86 ایستگاه در استان فارس، یک ایستگاه هم در جزیره خارگ داریم. دغدغه مندان در جزیره خارگ برای مقابله با پدیده بدحجابی در فضای مجازی نمونه کارهای ما را دیدند و اساتید ما به آنجا اعزام شده و کار را آموزش دادند و الان حدود بیست هفته است که کار در ایستگاه این جزیره نیز اجرا می شود.

معاون اجتماعی سپاه فجر بیان کرد: چهارشنبه های طلایی دوقطبی شکن و با نگاه محبت آمیز است و همین باعث ناراحتی رسانه های معاند و ضدانقلاب شده است. این رسانه ها در تنور بدحجابی به گونه ای می دمیدند که منجر به تنش و دعوا شود اما در چهارشنبه های طلایی تهدید دو قطبی باحجاب و بدحجاب را با یک فرصت شناسی مومنانه به یک کار میدانی ایجاد محبت و جذب تبدیل شد.

دوستدارتصریح کرد: یکی از پایگاه های ما در سفری به مشهد در این شهر ایستگاه چهارشنبه های طلایی را برگزار کرده و در کلیپی که تهیه کرده اند می گویند ما جذبی های چهارشنبه طلایی هستیم و الان خودمان داریم بانوان دیگر را به حجاب دعوت می کنیم.

وی عنوان کرد: در شهر شیراز فرهنگسرای عفاف و حجاب نداریم و 17 سال است که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بر زمین مانده است.

دوستدار تصریح کرد: پدیده بدحجابی محصول ارتباطات اجتماعی است و سال ها از آن غفلت شده است.

وی اظهار کرد: ما در معاونت اجتماعی سپاه اعلام می کنیم که سهم ما چهارشنبه های طلایی است و زمان و مکان هایمان نیز مشخص است و هر کس می تواند مراجعه کند و ببیند که ما چه کار می کنیم و بقیه ادارات و نهادهای مرتبط با حجاب نیز بیایند و بگویند چه وظیفه ای دارند و چه کاری انجام داده اند.

دوستدار تصریح کرد: آنچه از دولت جدید و استاندار سراغ داریم در حوزه اجتماعی بسیار پیگیرتر از دولت های قبل هستند و در حوزه پوشاک نیز به صورت جدی کار را دنبال می کنند و تمرکز و اولویت سازی رسانه ها در این امر می تواند موثر باشد.

انتهای پیام/ر

نظرات بینندگان