کد خبر: ۱۵۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس :

سوگواره بصیرت عاشورایی در ۴۲۰ بقعه متبرکه استان برگزار می شود

حجت‌الاسلام موسوی به تشریح برنامه های عزاداری محرم در استان فارس پرداخت و گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی در ۴۲۰ بقعه متبرکه استان برگزار می شود که قرارگاه مرکزی آن به نام حضرت سیدالشهدا در اداره کل اوقاف مستقر است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حجت‌الاسلام سید عباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس سه‌شنبه ۱۱ مرداد ماه در نشست خبری به تشریح برنامه های عزاداری محرم در استان فارس پرداخت و گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی در 420 بقعه متبرکه استان برگزار می شود که قرارگاه مرکزی آن به نام حضرت سیدالشهدا در اداره کل اوقاف مستقر است.

وی در ادامه با اشاره به هماهنگی و حمایت از ۴۴ هیئت مذهبی شاخص برای استقرار در بقاع متبرکه فارس، عنوان کرد: در این ایام ۳۷۰ مُبلغ در بقاع متبرکه به ویژه در مناطق روستایی مستقر خواهند شد که از این تعداد 120 مبلغ از قم و 250 نفر هم از استان فارس به مناطق مختلف اعزام خواهند شد.

موسوی با بیان اینکه برنامه‌های ایام محرم و صفر در قالب سوگواره عاشورایی از اول این دهه تا پایان ماه صفر ادامه دارد، افزود:همزمان با ششم ماه محرم مصادف با 13 مرداد ماه نیز ویژه برنامه "احلی من العسل" در قالب همایش نوجوانان حسینی با هماهنگی در 35 بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: همایش شیرخوارگان حسینی نیز در ۱۵ بقعه متبرکه در ۱۴ مرداد ماه مصادف با هفتم محرم همزمان با سراسر فارس برگزار می‌شود. همچنین تاسوعا و عاشورا حسینی و شام غریبان در ۱۷۰ بقعه متبرکه و آیین چهارپایه خوانی در آستان امام زادگان واجب التعظیم در استان فارس برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری نماز جماعت در روز عاشورا در صحن ۱۵۰ بقعه متبرکه، ویژه برنامه شهادت امام سجاد (ع) در  ۱۸ مردادماه مصادف با ۱۱ محرم ، برگزاری همایش رهروان زینبی ویژه بانوان در ۱۹ بقعه متبرکه استان ۱۹ مردادماه مصادف با ۱۲ محرم، حمایت از گروه‌های تعزیه خوانی و شبیه خوانی در راستای اجرای امینانه نیات واقفین نیز از دیگر برنامه‌های این ایام است.

موسوی از اجرای طرح شمیم حسینی در راستای حمایت از هیئت‌های مذهبی فعال خبر داد و گفت: ۴۰۰ هیئت مذهبی تعیین تکلیف شده و حواله دریافت کرده‌اند و همچنین علاوه بر حمایت از هیئت‌های حسینی،  توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های نیازمند در این ماه خواهیم داشت‌.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس به اجرای طرح درمان رایگان و استقرار گروه‌های درمانی در محلات کم برخوردار اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری بسیج جامعه پزشکان و درمانگاه پوستچی، درمانگاه مطهری و بیمارستان نمازی نیز در دستور اجرا قرار گرفته است.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان