کد خبر: ۱۵۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
تولیت آستان مقدس شاهچراغ (ع):

اسناد آستان شاهچراغ (ع) دیجیتال‌سازی شوند

کلانتری خواستار دیجیتال‌سازی اسناد و نسخ خطی متعلق به آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری در دیدار با جمعی از مسئولان سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور با پر اهمیت شمردن نگه‌داری و بهره‌برداری مناسب از اسناد در زمینه‌های مختلف و نیز جهت هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی که دارای مراکز اسنادی هستند، پیشنهاد متمرکز شدن کلیه امور و اسناد در اختیار دستگاه‌ها در سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب را جهت ارائه خدمات هر چه بهتر به پژوهشگران داد.

وی خواستار تدوین و ارائه راهکاری جهت افزایش سرانه مطالعه روزانه کتاب و نیز همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی منطقه در خصوص ارسال اسناد مختلف مربوط به سازمان اسناد و کتابخانه ملی شدند.

کلانتری همچنین خواستار همکاری فیمابین جهت مرمت و دیجیتال‌سازی اسناد و نسخ خطی متعلق به آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) شد که مقرر شد همکاری‌های فیماین در قالب تفاهم‌نامه متقابل پیگیری و محقق شود.

در این دیدار ترک‌زاده، رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور به معرفی این مرکز و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود و قابل توسعه آن پرداخت و آمادگی مدیریت منطقه جنوب کشور جهت همکاری‌های لازم در بخش‌های تخصصی نسخ خطی، اسناد مکتوب و غیرمکتوب، امور فرهنگی و نیز برگزاری کارگاه‌های تخصصی در تعامل با آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) ابراز کرد.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان