کد خبر: ۱۵۵۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس:

کارگروه ملی زیارت به شورای ملی زیارت ارتقاء یافت

فرخ زاده گفت: به منظور توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ زیارت و اتخاذ تصمیمات هماهنگ در خصوص امور فرهنگی، عمرانی، زیربنایی و زیرساخت ها در امور زائران در مقیاس ملی و بین المللی، هیئت وزیران با ارتقای کارگروه ملی زیارت به «شورای ملی زیارت» موافقت کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد فرخ زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: به منظور توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ زیارت و اتخاذ تصمیمات هماهنگ در خصوص امور فرهنگی، عمرانی، زیربنایی و زیرساخت ها در امور زائران در مقیاس ملی و بین المللی، هیئت وزیران با ارتقای کارگروه ملی زیارت به «شورای ملی زیارت» موافقت کرد.
 
وی عنوان کرد: به موجب این تصمیم، «شورای ملی زیارت» به ریاست رئیس جمهور و در غیاب ایشان، معاون اول رئیس جمهور و با عضویت وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، امور خارجه، اطلاعات و آموزش و پرورش و رؤسای سازمان های برنامه و بودجه کشور و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، استانداران خراسان رضوی، قم و فارس و تولیت آستان های قدس رضوی، حضرت معصومه (س) و حضرت احمدبن موسی الکاظم (ع) تشکیل می شود.
 
فرخ زاده افزود: همچنین دبیرخانه شورای یاد شده مکلف است پیش از تصمیم گیری شورا در هر مورد، نظر معاونت حقوقی رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه کشور را استعلام و نتیجه را به شورا ارایه کند. در مواردی که حسب مورد به تشخیص معاونت حقوقی رئیس جمهور یا سازمان برنامه و بودجه کشور نیاز به تصویب هیئت وزیران باشد، برای تصمیم گیری نهایی به هیئت وزیران ارسال می شود.


نظرات بینندگان