کد خبر: ۱۵۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
مسئول دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس

محفل وداع شاعرانه با سردار بی سر برگزار می‌شود

کرونی از مشارکت شاعران شیراز در آیین وداع با سردار بی سر، شهید حاج عبدالله اسکندری خبر داد.
به گزارش سرویس فرهنگش شیرازه،هاشم کرونی مسئول دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس شامگاه چهارشنبه ۱۲ مرداد به خبرنگاران گفت: برآنیم در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی و بازگشت پیکر مطهر سردار شهید حاج عبدا... اسکندری، محفلی شاعرانه داشته باشیم در وداع با آن شهید والا مقام.

وی افزود: اگرچه معتقدیم عروج عاشورایی سردار شهید اسکندری هر هنرمند آزاده ای را به واکنش وا خواهد داشت اما به صورت ویژه از شاعران ارجمند عاشورایی و شاعران عرصه مقاومت برای شرکت در این فراخوان دعوت به عمل می‌آوریم.

کرونی  ادامه داد: شاعران ارجمند می توانند تا پایان روز جمعه ۱۴ مرداد ماه اشعار خود را در وداع با آن شهید ارجمند، صرفاً از طریق شماره واتساپ ۰۹۱۷۴۰۵۸۸۷۳ ارسال کنند و در تعداد، قالب، حجم و شکل آثار هیچ محدودیتی وجود ندارد.

کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس عنوان کرد: از آنجا که مراسم تشییع پیکر مطهر شهید همزمان با عاشورای حسینی انجام خواهد شد، امید است با یاری حضرت حق در تاسوعای حسینی و در آستانه تشییع پیکر این سردار بی سر، بتوانیم این محفل شاعرانه را در جوار پیکر مطهر شهید برگزار کنیم.

کرونی خاطرنشان کرد: این برنامه در حقیقت با ماهیتی خودجوش و بر اساس عشق و ارادت شاعران عاشورایی باورمند به مفهوم مقاومت شکل گرفته، اما مجموعه‌های فعال در عرصه ایثار و پایداری نظیر سازمان بسیج هنرمندان فارس و کنگره بزرگداشت سرداران و ۱۵ هزار شهید است که به گزارش روابط عمومی ۸۸ غذا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس وود فارس در همراهی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان این رویداد را برگزار خواهند کرد.

کارشناس آفرینش‌های ادبی حوزه هنری فارس گفت: گرچه بنا به فرمایش معصوم هیچ روزی همانند عاشورا نیست اما باید باور داشت حقیقت عاشورا و کربلا در همه زمانها و مکانها امتداد خواهد داشت زیرا این خون مقدس و مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است که در رگ رگ تاریخ می‌جوشد تا حقیقت زنده بماند.

انتهای پیام/ف
منبع: ایسنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان