کد خبر: ۱۵۵۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۲ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
معاون عملیات سپاه فجر در گفتگو با شیرازه: 

مردم شیراز برای شهید اسکندری سنگ تمام گذاشتند

رجبی گفت:  مردم شیراز و اصالت شیراز صحنه امشب بود که از ساعت ۹ شب تا ۲ بامداد مردم منتظر پیکر شهید بی سر عبدالله اسکندری بودند. 

مردم شیراز برای شهید اسکندری سنگ تمام گذاشتند

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،  محمد رضا رجبی معاون عملیات سپاه فجر در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: خدا را شاکر هستیم که محرم امسال با ورود سردار بی سر شهید اسکندری تقارن پیدا کرده است. 

وی خون شهید اسکندری را در امتداد خون شهدای کربلا دانست و افزود:  این شهید همانند اربابش بی سر شد و سرش به روی نیزه رفت و مانند اربابش سرش در شام ماند و پیکر مطهرش به شیراز منتقل شد. 

رجبی در خصوص ابعاد شخصیتی شهید اظهار کرد:  این شهید معدن اخلاص،  مظهر تواضع و فروتنی بوده و در وضعیت ظاهری و در رفتارشان هیچ گاه ندیدم کوچکترین فخرفروشی و تکبری داشته باشند. 

وی از ارادت ویژه شهید به امام حسین(ع) گفت و بیان کرد: مردم شیراز برای شهید سنگ تمام گذاشتند. مردم شیراز فقط آن صحنه ای که خیلی محدود در بلوار چمران و زمین اسکیت بود نیست و مردم شیراز و اصالت شیراز صحنه امشب بود که از ساعت ۹ شب تا ۲ بامداد مردم منتظر پیکر شهید بی سر عبدالله اسکندری بودند. 

رجبی خاطر نشان کرد:  مردم سر از پانشناخته و با بچه های کوچک خود در مراسم استقبال شرکت کرده و پیر و جوان همه آمده بودند. 

وی گفت: انتقال پیکر شهید اسکندری از هواپیما به محوطه پاویون فرودگاه و از محوطه به جایگاه با ازدحام جمعیت روبرو شد به گونه ای که نیاز است ما فردا،  تابوت شهید را تعویض کنیم. 

رجبی در مورد شور و حال مراسم استقبال از شهید عنوان کرد:  استقبال به قدری زیاد بود که مداحان مراسم،  اشعار و مطالبی را که از قبل آماده کرده بودند کنار گذاشته و با شور مردم خود را همراه کردند و این جلوه ای از شور حسینی است. 

معاون عملیات سپاه فجر ادامه داد:  نور خدا که نور سیدالشهدا است امروز در پیکر مطهر شهید اسکندری جلوه گر شده است و امیدوار هستیم در این چند روز مردم شیراز سنگ تمام بگذارند و برگ زرین دیگری در تاریخ شیراز شهیدپرور که ۱۵ هزار شهید تقدیم اسلام و قرآن کرده، رقم بزنند. 

انتهای پیام/ر/س
نظرات بینندگان