کد خبر: ۱۵۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۱۲ مهر ۱۳۹۰

خبر دروغ موافقت رهبری، موجب همراهی نمایندگان بی اطلاع شد

عضو هیئت رئیسه مجلس،طرح وقف اموال دانشگاه آزاد را حاصل يك برنامه ريزي دقيق دانست و گفت: حاميان طرح، نامه اي را به دروغ تهيه كردند و از موافقت مقام معظم رهبري با طرح وقف تشكر كردند در حالي كه اصلا موافقتی در کار نبود اما نمايندگان بي اطلاع ...
اولين جلسه از سلسله جلسات تقواي جمعي، عصر روز گذشته به همت شاخه جوانان جمعیت ایثارگران و رهپویان انقلاب برگزار شد.

در اين سلسله جلسات كه با موضوع نقد عملكرد مجلس هشتم برگزار می شود و در اولین جلسه به جزئيات تصويب طرح وقف اموال دانشگاه آزاد در مجلس مي پرداخت، محمد دهقان عضو هيات رئيسه مجلس با اشاره به آسيب‌هاي موجود در دوره‌هاي مختلف مجلس گفت: هرچند در قانون اساسي، وظايف كلان براي مجلس تعريف شده است، اما پرداختن نمايندگان به امور جزئي، از آسيب‌هاي مهمي است كه موجب دوره شدن از قانون اساسي شده است.

وي افزود: تقريباً 80 درصد وقت نمايندگان صرف رسيدگي به مسايل جزئي و محلي مي شود كه البته اميدواري در مردم ايجاد مي كند اما طبق قانون، شوراها مسئول رسيدگي به اين مشكلات مردم هستند.

دهقان سپس به نقاط قوت در كارنامه مجلس هشتم اشاره كرد و توضيح داد: مجلس هشتم در بعد ديپلماسي و ارتباطات خارجي، تصويب برخي قانون‌هاي سنگين نظير هدفمند كردن يارانه‌ها و برنامه پنجم بسيار موفق عمل كرده است و در كنار آن ضعف‌هايي هم داشته است.

عضو كميسيون حقوقي و قضايی مجلس ضمن برشمردن نقاط ضعف مجلس هشتم تصريح كرد: جمع آوري امضا براي حمايت از كسي كه متهم به فسادمالي است و هم اكنون در دولت حضور دارد و يا حمايت از مديريت دانشگاه آزاد از جمله نقاط ضعف اين مجلس است.

وي درباره طرح نظارت بر نمايندگان نيز توضيح داد: عده‌اي مي خواستند اين طرح را مجدداً به كميسيون آيين نامه داخلي مجلس بفرستند اما از آن جلوگيري كرديم چون در اين صورت باز هم شاهد به نتيجه نرسيدن و معطل ماندن آن مي بوديم.

دهقان ضمن يادآوري تحقيق و تفحص مجلس هفتم از دانشگاه آزاد خاطرنشان ساخت: حاميان جاسبي در مجلس هشتم چون مي‌دانستند فعاليت‌هاي مجلس هفتم براي اصلاح مديريت دانشگاه آزاد توسط همان گروه ادامه مي يابد، سعي كردند با ارائه طرحی دو فوريتي، شوراي عالي انقلاب فرهنگي را از دخالت در امور دانشگاه آزاد منع كنند.

عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي با یادآوری عدم توفيق طرح مذكور، به وقف اموال دانشگاه آزاد پرداخت و بيان داشت: با توجه به فقهي بودن مسئله وقف، سعي كرديم طرح را به كميسيون حقوقي بياوريم چون اگر اين طرح در كميسيون آموزش مي ماند فورا به صحن آورده ميشد.

دهقان گفت: پس از تعطيلات مجلس، ناگهان ديديم طرحي كه توانسته بوديم يك سال و نيم متوفقش كنيم با تلاش برخي طراحان و با استفاده از تبصره 145 آيين نامه داخلی به صحن آورده شد و در دستور همان روز صحن قرار گرفت كه البته يك تخلف و بدون رعايت سازو كار آيين نامه بود.

قائم مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي،‌تصويب طرح وقف اموال دانشگاه آزاد را حاصل يك برنامه ريزي دقيق و سنگين توسط حاميان رئيس دانشگاه آزاد دانست و با اشاره به ناآگاهي بسياري از نمايندگان گفت: حاميان طرح، نامه اي را به دروغ تهيه كردند و از موافقت مقام معظم رهبري با طرح وقف تشكر كردند در حالي كه اصلا موافقتی در کار نبود اما نمايندگان بي اطلاع، افتخار مي كردند كه نظر رهبري را پياده كرده‌اند واموال دانشگاه آزاد را وقف نموده‌اند.

دهقان در بخش ديگري از صحبت‌هايش با اشاره به هدف از ارائه طرح وقف اموال دانشگاه آزاد گفت: با توجه به اينكه با اقدامات شوراي عالي انقلاب فرهنگي، مديريت دانشگاه آزاد نمي توانست اين مجموعه را همچنان تحت سيطره خود نگه دارد، سعي كرد با وقف اموال دانشگاه، آن را به مجموعه‌اي خصوصي تبديل كرده و براي هميشه در اختيار خود بگيرد.
انتهای پیام/20
نظرات بینندگان