کد خبر: ۱۵۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۱

آیین بزرگداشت ۱۳ شهید عصر عاشورای جهرم برگزار شد

مراسم نمادین خیمه‌سوزان و بزرگداشت ۱۳ شهید عصر عاشورای سال ۶۲ جهرم با حضور باشکوه مردم این شهرستان برگزار شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شهرستان های شیرازه، مراسم نمادین خیمه‌سوزان و بزرگداشت ۱۳ شهید عصر عاشورای سال ۶۲ جهرم با حضور باشکوه مردم این شهرستان برگزار شد.

عصر روز عاشورا برای جهرمی‌ها علاوه بر شهادت امام حسین (ع) و یاران وفادارش، یادآور شهادت ۱۳ جوان عاشورایی این شهرستان در سال ۶۲ به دست منافقین است.

این رزمندگان که در قالب یک کاروان و برای مقابله با دشمنان به جبهه نبرد اعزام شده بودند، پس از شناسایی توسط منافقین کومله در جنگل‌های میاندوآب آذربایجان غربی، ندای حق را در حالی که مانند مولایشان حسین (ع) سر بر بدن نداشتند، لبیک گفته و به شهادت رسیدند.

منافقین پس از به شهادت رساندن این ۱۳ رزمنده که میانگین سن آنها به ۱۷ سال نمی‌رسید، تنها راننده اتوبوس حامل آنها را آزاد کرده تا جریان این جنایت را به دیگران برساند.

اما امروز و پس از گذشت ۳۳ سال از این حادثه و به پاس بزرگداشت شهدای عصر عاشورا، آئینی در جهرم برپا شد تا ضمن یادآوری جنایت هولناک منافقین، خاطره مظلومیت این شهدا برای مردم و نسل آینده حفظ و باقی بماند.

در این مراسم که چند سالی است با هدف زنده نگه داشتن قیام عاشورا، اسارت خاندان سیدالشهدا (ع) و پیوند واقعه عاشورا با وظایف مردم و همچنین زنده نگه داشتن یاد این ۱۳ شهید گلگون کفن برگزار می‌شود، مراسم نمادین خیمه سوزان و تشییع نمادین پیکر شهدای عصر عاشورا جهرم به تصویر کشیده شد.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان