کد خبر: ۱۵۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۲ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی:

۷۵ درصد فرآورده های سوختی فارس به وسیله تانکر به شکل پرخطر به استان وارد می‌شود

عزیزی با بیان اینکه خطوط انتقال فرآورده نداریم، گفت: ۷۵ درصد فرآورده های سوختی فارس به وسیله تانکر به شکل پرخطر به استان می آید و فقط 25 درصدش را پالایشگاه شیراز تامین میکند و ما در استان خطوط انرژی هم نداریم.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی امروز ۲۰ مردادماه در مراسم تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه ای شیراز، یکی از رسالت‌های سنگین مطبوعات را انتقال فرهنگ ناب عاشورایی به‌صورت نسل به نسل دانست و گفت: گرچه در ایام حزن و اندوه ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت قرار داریم اما سزاوار است که فرارسیدن روز خبرنگار را به همه شما که در خط مقدم این جبهه هستید و سال‌ها منشأ تلاش، خدمت، زحمت و اثر هستید تبریک عرض نموده  و آرزوی توفیق بیشتر شما را داشته و امید است در این صحنه مهم، حساس و سرنوشت‌ساز بتوانید منشأ اثرات بیشتری باشید.

وی افزود: اگر بخواهیم از نگاه مادی، به بررسی خبرنگاری بپردازیم متوجه می‌شویم که عایداتی برای اصحاب رسانه ندارد و هیچ انسان مادی‌گرایی حاضر نیست وقت و زندگی و عمر خودش را در کاری که دستاورد مادی ندارد بگذارد.

نگاه اصاحب رسانه به عرصه اطلاع رسانی مادی نیست

 عزیزی با بیان اینکه نگاه شما به‌ عنوان  اصحاب رسانه به این عرصه یک نگاه مادی نیست بلکه با عشق، اعتقاد، علاقه و انگیزه‌ای که به این عرصه دارید فعالیت می‌کنید، اظهار کرد: در این راستا متحمل سختی‌ها و ناملایمت‌ها، بدرفتاری‌ها و بی مهری ها و کم مهری ها شده اید؛چه بسا برای تولید یک خبر که منطبق بر حق و منطق و اصول حرفه ای خبرنگاری است هزینه های سنگین شخصیتی پرداخت کرده اید و این نشان دهنده عشق و علاقه و اعتقاد خبرنگاران به این عرصه است و هم عمق آن رسالت و مسئولیت و وظیفه شناسی شما را نشان می دهد.

حوزه اطلاع رسانی نباید بلندگوی مدیران و مسئولان بشود

نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در ادامه با بیان اینکه همواره به این جمله خودم باور دارم که حوزه اطلاع رسانی، ارتباطات و رسانه نباید بلندگوی مدیران و مسئولان بشود، عنوان کرد: رسانه باید یک فرصتی برای انعکاس عملکرد نظام اسلامی باشد و طبیعی است که شما هیچ گاه حاضر نشدید به عنوان مدیر تبلیغات و بلندگوی برخی افراد و دستگاه ها قرار بگیرید و این از ویژگی منحصر به فرد مطبوعات استان فارس است و اصرار دارم این ویژگی را همواره حفظ کنید.

 وی خطاب به خبرنگاران گفت: اطلاع رسانی شفاف و صریح، به موقع و سریع جز اصول حرفه ای خبرنگاری است که شما همواره از این جلوه برجسته بهره مند بودید و باید در ادامه راه هم مدیران و اصحاب رسانه و صاحبان اندییشه در این عرصه حاکم باشد که در استان فارس چنین است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد:  قدرت به معنای امکان تحمیل اراده بر طرف مقابل می باشد و رسانه بهترین قدرت برای ارکان نظام اسلامی است چرا که می تواند با اصول حرفه ای اراده های اعتقادی، الهی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نظام اسلامی را در مخاطب تفهیم کند و این خیلی مهم است.

عزیزی در ادامه با اشاره به اقدامات مجلس یازدهم، با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در این مدت نزدیک به 72 قانون آماده  و به دولت ابلاغ کرده است، تصریح کرد: از ابتدای شروع به کار مجلس یازدهم به دو شیوه و راهکار می توانستیم امور مردم را اجرا کنیم که این صرف نظر از دو وظیفه مهم قانون گذاری و نظارت بر اجرای قوانین که وظیفه اصلی نماینده و عمق انتظارات نظام و صاحبان اندیشه از یک نماینده مجلس است.

 این نماینده مجلس با بیان اینکه حل مسائل و مشکلات حوزه های انتخابیه یکی از انتظارات به جای مردم است و ما برای این وظیفه سوم چند اولویت قائل شدیم، افزود: بنده خودم را مکلف کردم به اینکه با این مبانی فکری و اندیشه ای در مجلس یازدهم به غیر از موضوع قانون گذاری و نظارت بر قانون، این مسیر را نیز بروم و پروژه های بزرگ، محرک و زیربنایی استان را پیگیری نمایم.

استا فارس به جایگاه شایسته خودش هنوز نرسیده است 

وی ادامه داد:صرف نظر از تلاش ها و اقدامات خوبی که در طول این سال ها همه مدیران و مسئولان خادمان در استان فارس انجام داده اند، بنده اعتقاد دارم استا فارس به جایگاه شایسته خودش هنوز نرسیده و راه های نرفته، به ویژه در امور زیربنایی به عنوان یک خلا حس می شود.

تا آب نباشد امکان صنعتی شدن فارس وجود ندارد

عزیزی با طرح این پرسش که به نظر شما استان فارس ابتدا باید صنعتی شود یا آب آن تامین گردد، عنوان کرد: وقتی آب را بیاوریم امکان صنعتی شدن وجود دارد. چرا که اگر یک نفر به عنوان سر مایه گذار بخواهد سرمایه اش را به استان بیاورد، از اصلی ترین انگیزه ها و دلایلش که در استان سرمایه گذاری کند، آب است.
 
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در بحث راههای ریلی، ما قرار بوده چهار راه ریلی کشور باشیم، اظهار کرد:یعنی راه آهن شیراز اصفهان، شیراز گل گهر، شیراز بوشهر، شیراز اقلید یزد به خراسان.

وی با طرح این سوال که چرا باید دنبال اقدامات کوتاه، سطحی و بلا اثر برویم اما یک پروژه بزرگ ریلی را از دستورکار خارج کنیم؟، گفت: میشود شخضی در استانی سر مایه گذاری کند که آب نداشته باشد، خطوط ریلی نداشته باشد، آزادراه و بزرگراه هم نداشته باشد اما یک استان برخوردار معرفی شود؟

عزیزی با بیان اینکه خطوط انتقال فرآورده نداریم، گفت: 75 درصد فرآورده های سوختی ما به وسیله تانکر به شکل پرخطر به استان می آید و فقط 25 درصدش را پالایشگاه شیراز تامین میکند و ما در استان خطوط انرژی هم نداریم.

رئیس فراکسیون جنوب کشور همچنین تاکید کرد: هیچ خطی که به وسیله آن صنعت ما راه اندازی شود، مثل خطوط پروپیلن، اتیلن و... نداریم.

این نماینده استان فارس بیان کرد: وقتی یک استان نه خط فرآورده سوختی دارد، نه خط پروپیلن، نه خط اتیلن، نه آب، نه راه، نه ریل نه فرودگاه دارد، چطور یک استان توسعه یافته است؟ و چطور می خواهد سرمایه گذار خارجی دعوت کند؟

وی با اعلام اینکه این مسائل ذهن ما را درگیر کرده است. گفت: ما از ابتدای مجلس یازدهم احساس کردیم مهم ترین رسالت ما پرداختن به این امور بزرگ و زیربنایی است. ممکن است به عمر من هم کفاف ندهد، اما بنیان یک کار بزرگ را باید گذاشت.

 با توجه به شایستگی مردم استان فارس باید در سطوح حکومتی ظاهر شد

عزیزی خاطر نشان کرد: با توجه به شایستگی مردم استان فارس باید تصمیم گرفت و در سطوح حکومتی ظاهر شد و با رئیس دولت حرف زد، به عظمت مردم فارس باید با ارکان حکومت ارتباط برقرار کنیم.

نماینده مردم شیراز افزود:  ما این نگاه را بر خود حاکم کردیم و از ابتدای مجلس یازدهم بر مبنای همین نگاه خودمان را موظف کردیم با قدرت و اقتدار و بهره گیری از همه ظرفیتها و حتی ورود دادن عناصر قدرت ساز در دستگاههای اجرایی کار را دنبال کنیم.

وی تصریح کرد: البته در کنار این کارهای بزرگ آب و راه و ریل و آزادراه و بزرگ راه و خط انتقال فرآورده و پالایشگاه و پتروشیمی و بیمارستان دوم نمازی و بیمارستان صدیقه کبری و بیمارستان دوم تامین اجتماعی، دنبال مسائلی چون خطوط راههای روستایی و کمربندی هم هستیم.

عزیزی از حل مشکل انتقال آب سد درود زن خبر داد و گفت: در جلسه امروز شورای اداری مشکل انتقال آب از سد درودزن به شمال شیراز، که بخاطر کم کاری و گرهی که یک مدیر اجرایی ایجاد کرده بود، بعد از مدتها همکاری دستگاه های نظارتی حل شد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این نکته که در کنار این موضوعات بزرگ به مسائل روزمره مردم هم توجه داریم. ابراز کرد: اگر گفتیم خط انتقال آب از خلیج فارس، خط انتقال آب از سد تنگ سرخ بشار که قریب  100 میلیون متر مکعب تخصیص ما است که از بهترین آبهایی است که باید از فراسرزمین استان باید آورده شود، خط انتقال آب از سد درودزن هم پیگیری شد تا در کوتاه مدت مشکل مردم حل شود.

وی از افتتاح قریب الوقوع آزادراه شیراز اصفهان خبر داد و اعلام کرد: آزادراه شیراز اصفهان به فضل الهی عن قریب به بهره برداری می رسد البته بجز قطعه 8 آن.
 
نماینده مردم در پارلمان ملی توضیح داد:  قطعه 8 آزاد راه شیراز اصفهان ، قطعه 1 آزاد راه شیراز بوشهر است که ما باید حتما آزاد راه  اصفهان شیراز را به شیراز بوشهر، آزادراه شیراز اصفهان را به شهید حجازی و سپس بزرگراه قم کاشان متصل کنیم تا یک محور شمال به جنوب را کاملا داشته باشیم. و استان را در این مسیر ببینیم.

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد:  مسائل آب و خطوط ریلی امروز در مسیری است که کسی نمی تواند مانعش شود.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان