کد خبر: ۱۵۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۱

جلسات شورای راهبردی تصادف در محاق

۸ ماه از آخرین جلسه شورای راهبردی تصادف می‌گذرد، نه از جلسات بعدی خبری شده نه از ماموریتی که به فرمانداران داده شده است. جلسات شورای راهبردی تصادف در محاق فرو رفته و جز در اوایل آغاز مسئولیت استاندار حساسیتی روی آن وجود ندارد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، استان فارس چهارمین استان پهناور ایران و همچنین با داشتن جمعیتی معادل ۵ میلیون و ۵۴۷ هزار نفر
بر طبق برآورد جمعیتی سال ۱۴۰۰ چهارمین استان پر جمعیت کشور به حساب می آید.

قابلیتهای طبیعی و گردشگری استان و قرار گرفتن آن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب کشور، فارس و به ویژه کلانشهر شیراز را به یکی از پر ترددترین استان های کشور تبدیل کرده است.

به گفته محمود رضایی کوچی، معاون عمرانی استاندار فارس، استان فارس هشت درصد از تردد جاده‌ای کشور را به خود اختصاص داده است و دارای 300 نقطه حادثه خیز می باشد که همچنان در انتظار ساماندهی و رفع خطر به سر می‌برند.

وی همچنین سال گذشته در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: استان فارس در زمینه راه یک عقب ماندگی مزمن دارد و بیش از ۲۰ پروژه راه و بزرگراهی وجود دارد که با وجود پیشرفت‌های قابل توجه، اما هنوز کامل نشده است.

در این شرایط آمار بالای تصادفات تبدیل به ویژگی استان فارس شده است. طبق آمار منتشر شده در سالنامه آماری اداره کل راهداری استان در سال 99 ، فارس با 353 متوفی تصادفات درون شهری، 784 متوفی برون شهری، 99 جان باخته روستایی، 7 فوتی خارج از حریم؛ در مجموع با 1243 نفر قربانی، سهم 8.1 درصدی، در صدر قربانیان تصادف کشور قرار داشت.

این رتبه در سال 1400 نیز تکرار شد. استان فارس با 941 متوفی تصادف برون شهری، 327 مرگ درون شهری، 113 متوفی روستایی و 8 متوفی متوفی خارج از حریم در صدر جان باختگان تصادف کشور جای گرفت.

در دو هفته ابتدایی سال 1401، 47 نفر در جاده های فارس جان باختند و سه هزار 627 نفر زخمی شدند.

محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس 13 آذر سال گذشته در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان فارس بر لزوم برگزاری جلسات شورای راهبردی تصادفات استان در فواصل زمانی کمتر تاکید کرد.

ایمانیه در این جلسه گفت: آمار فوت ناشی از تصادف در هر یک از شهرستان‌ها باید از سوی نهادهای مربوطه به فرمانداران اعلام و از آنها خواسته شود بر اساس ابزارهای قانونی که در اختیار دارند در چارچوب یک‌جدول زمان بندی شده این آمار را تا پایان ۱۴۰۱ تا ۵۰ درصد کاهش دهند.

به گزارش شیرازه، اکنون 8 ماه از آخرین جلسه شورای راهبردی تصادف می‌گذرد، نه از جلسات بعدی خبری شده است نه از ماموریتی که به فرمانداران شده است. جلسات شورای راهبردی تصادف در محاق فرو رفته و جز در اوایل آغاز مسئولیت استاندار حساسیتی روی آن وجود نداشت.

 آمار تصادفات همچنان بالاست و از اتفاقات جاده ای اخبار تکان دهنده مخابره می‌شود. ساماندهی این شرایط بر عهده معاونت عمرانی استانداری فارس است که برون دادی از جلسات این معاونت دیده نمی‌شود.

وضعیت نا به سامان راه ها در حدی است که استاندار فارس در صحبتهایی صریح اعلام کرد با این شیوه تا 400 سال زمان لازم است که حد مطلوب برسد. این در حالی است که حوزه عمرانی استانداری سالهاست در بخش های مختلف معاونت، دفتر فنی، معاون حمل ونقل وترافیک دفتر فنی از ثبات برخوردار بوده و امکان و فرصت انجام کار را داشته است.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان