کد خبر: ۱۵۵۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۸ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
رئیس دادگستری شهرستان فسا خبر داد:

عدم ترمیم حفاری، شهرداری فسا را به پرداخت یک فقره دیه کامل محکوم کرد

خورشیدی گفت: عدم ترمیم حفاری بخشی از بلوار شهید بهشتی فسا که منجر به واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت و مرگ یک جوان شده بود شهرداری فسا را به پرداخت یک فقره دیه کامل به اولیای دم شخص متوفی، محکوم کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شهرستان های شیرازه، حجت‌الاسلام علی خورشیدی رئیس دادگستری شهرستان فسا روز پنجشنبه اظهار داشت: چهارم خرداد ماه سال گذشته سانحه ای دلخراش در بلوار شهید بهشتی فسا منجر به فوت یکی از جوانان این شهر و مجروح شدن دیگر سرنشین موتورسیکلت شد.

وی ادامه داد: ویدیو این سانحه تا مدت‌ها بین مردم منتشر می‌شد و به حدی احساسات عمومی را جریحه‌دار ساخته بود که به سرعت مطالبه‌ای عمومی برای یافتن مقصر این رخداد شکل گرفت.

رئیس دادگستری فسا گفت: علت حادثه مشخص بود؛ حفر بخشی از بلوار برای انجام پروژه آب‌وفاضلاب و عدم ترمیم آن پس از اتمام پروژه سبب برهم خوردن تعادل موتوسوار شده و او را به کام مرگ کشانده بود.

وی ادامه داد: تا مدت‌ها کشمکش بین معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب استان فارس به عنوان کارفرمای این پروژه و شهرداری فسا به عنوان پیمانکار پروژه ادامه داشت؛ ولی هیچ کدام قبول تقصیر نمی‌کردند و هر کدام طی مصاحبه با رسانه‌های مختلف، مسؤولیت این بی‌مسؤولیتی را به گردن دیگری واگذار می‌کرد.

حجت‌الاسلام  خورشیدی، ادامه داد:  اکنون پس از گذشت بیش از یک‌ سال از زمان وقوع این حادثه و رسیدگی دستگاه قضا به این پرونده و بررسی مستندات و انجام تحقیقات، مقصر این مسئله مشخص و حکم نهایی صادر شده است.

وی با اشاره به وقوع سانحه مورد نظر در راستای روشن ساختن افکار عمومی عنوان کرد: رأی پرونده در شعبه ۱۰۳ جزایی «کیفری دو » شهرستان فسا صادر و شهرداری فسا مقصر شناخته شد و شهرداری فسا به دلیل عدم ترمیم آسفالت قسمت حفاری شده و عدم اقدام در راستای رفع اختلاف سطح پس از تحویل گرفتن طرح از پیمانکار مربوطه مقصر پرونده شناخته شده است.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ر
برچسب ها: شیرازه ، فسا ، فارس
نظرات بینندگان