کد خبر: ۱۵۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس در گفتگو با شیرازه:

از حریم شکنی در جامعه اسلامی حمایت نمی کنیم/ هر کس در حیطه مسئولیت خود پاسخگو باشد

حقایقی گفت: از هنجارشکنی و حریم شکنی در جامعه اسلامی حمایت نمی کنیم و اولین گام این است که یک مدیر ارشد باید موضع گیری کند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سید حسین حقایقی، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس در گفتگو با شیرازه در خصوص ناهنجاری های رخ داده در هنر شهر آفتاب به بهانه اکران یک فیلم، با بیان اینکه متاسفانه در این سالها دشمن بسیار کارکرده، بذر کاشته اند و الان دارند ثمره آن را برداشت میکنند؛ گفت: رویدادهای این چنینی اتفاق می‌ افتد مثل ماجرای چمران و این مسائل به همکاری همگانی دارد.

وی در خصوص رخ دادن این اتفاق با مجوز دولتی، گفت: فرض کنید در یک مدرسه اتفاقی بیفتد، مدرسه مدیر دارد و باید جوابگو باشد.در این باره هم باید به سراغ مسئول اصلی مجموعه رفت که چرا این اتفاق افتاده؟ از کجا مجوز گرفته؟ چه کسی آن را برگزار کرده؟ هرکس مسئولیت یک سیستم را بر عهده دارد باید پاسخگوی آن هم باشد.

باید مشخص شود چه کسی مجوز این برنامه را صادر کرده

حقایقی تاکید کرد: رسانه ها باید به عنوان چشمان بصیر مطالبه گری کرده و ببینند چه اتفاقی افتاده و چه کسی مجوز داده و برخورد با متخلفان را خواستار شود. 

این مقام مسئول تصریح کرد: خبرنگاران تا اتفاقی می افتد اول به استاندار و معاونین وی تماس می گیرند، استاندار و معاونین باید پاسخگو باشند اما صورت مسئله باید شفاف شود که ریشه چنین پدیده ای و رویدادی کجاست.  

دولت سابق اصلا به مهندسی فرهنگی اعتقاد نداشت

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس با بیان اینکه دولت سابق اصلا به مهندسی فرهنگی اعتقاد نداشت، گفت: استان به این بزرگی و این رهاشدگی در فرهنگ که از سالیان قبل اتفاق افتاده، یک راه عمده اش این است که ریز شوید و پدیده ای که اتفاق می‌افتد را از مسئول همان حوزه بخواهید.

وی افزود: ابراز کرد:  ما در حال ریل گذاری هستیم و در حوزه عفاف و حجاب، به آموزش پرورش اعلام کردیم پیوست فرهنگی بیاورند و مجموعه های خصوصی نیز باید پیوست فرهنگی خود را ارائه کرده و به آن نیز مقید باشند. 

حقایقی با تاکید بر اینکه  اگر مسئولان قبلی پیوست فرهنگی را دریافت نکرده باید به جرم ترک فعل به سراغ آنها رفت، بر پاسخگویی مقامات ارشد استان تاکید و افزود:  اگر در سیستم هر کسی کار خودش را انجام نداد،  دستگاه قضایی باید به جرم ترک فعل به موضوع ورود کند. 

مدیر کل امور اجتماعی استانداری فارس بیان کرد:  در بحث حجاب خیلی از ارگان ها فعالیت ضعیفی داشتند و اولین کسی که با ما مصاحبه کرد رسانه شما بود و ما اعلام کردیم به هیچ عنوان از هنجارشکنی و حریم شکنی در جامعه اسلامی حمایت نمی کنیم و این اولین گام است که یک مدیر ارشد باید موضع گیری کند. 

این مقام مسئول با بیان اینکه این ناهنجاری با مولفه های دینی فرهنگی ما همخوانی ندارد و ما فریاد زده و اعتراض مان را اعلام می کنیم و هر کس هم هر چه نمی خواهد بگوید، عنوان کرد: کسی موافق این رفتارهای بسیار زشت در این فضای اربعینی نیست و هنوز خاک قبر شهید اسکندری خشک نشده که این اتفاق در شهر افتاده است. 

وی با اشاره به اینکه  مسئولیت ما این است که باید کارشناسانه بررسی کنیم و عامل آن مشخص گردد و با صادرکننده مجوز برخورد صورت گیرد،  تصریح کرد: در حال حاضر استاندار موضع گیری هایش را در مورد مباحث فرهنگی جامعه بیان می کند، قبلا اصلا اینگونه نبود. هیچ کس به این مسائل کاری نداشت، حتی انتقاد هم نمی کرد. الان همه همفکرند و این عزم و اراده وجود دارد.

باید مراقب باشیم بهانه دست دشمن ندهیم

حقایقی گفت: باید به تعبیر رهبری به دور از احساسات و به صورت منطقی به قضایای این چنینی ورود کرد چرا که هر قدر احساسات وارد کار شود به همان اندازه رادیوهای بیگانه کاه را به کوه تبدیل می کند؛ البته ما به خاطر ترس از رسانه های معاند نیست که وارد عمل می شویم اما باید دقت کنیم بهانه هم دست شان ندهیم. 

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس  با توجه به رویکرد محله محوری افزود: هر کسی در اصلاح جامعه به اندازه سهم خود مسئول است و مردم باید در حکمرانی اسلامی مشارکت کنند و در ماجرای عفاف و حجاب، هم افزایی، عزم و اراده جمعی در مسئولان استان وجود دارد و استاندار از همه انقلابی تر در این خصوص جواب داد و اعلام کرد هر کارمندی که نمی تواند در ادارات عفاف و حجاب خود را رعایت کند، برود. 

 وی در پایان اظهار کرد: رسانه نباید بنشینند تا اتفاقی افتاد واکنش نشان دهند. پیگیری کنید که نتیجه برخورد با متولیان ماجرای اسکیت به کجا رسید، این گونه از ما مطالبه کنید.

انتهای پیام/ر/ح
برچسب ها: حجاب ، حقایقی ، فرهنگ
نظرات بینندگان